Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä päätös vauvanvaatteiden poisheittämisestä?

Vierailija
14.02.2011 |

Minulla on yksi tyttö, jolle nyt menevät nyt jo 92 koon vaatteet. Olen säästänyt toistaiseksi kaikki hänen vaatteensa kakkosen toiveessa.. No, hän nyt ei ole välttämättä tyttö eikä toisaalta edes synny, koska raskautta on yritetty jo pitkään joten voi olla että jäämme yksilapsiseksi.

Millä logiikalla sinä luovuit vauvanvaatteista? Kauanko pidit niitä varastossa? Säästitkö vain joitain, ja jos, niin millä perusteella? Lahjoititko lähipiirin vauvoille, lainasitko, myitkö, pistitkö kirpparille? Säästätkö vauvallesi aikuismuistoksi?

Tää ON vaikeeta..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kolme lasta samaa sukupuolta, joten vaatteiden kierrätys on sujunut ihan oman perheen parissa loistavasti. Nyt sitten tietysti joudun miettimään, mitä vaatteilla tekisi kun ne jäävät kolmanneltakin pieneksi. Vielä en ole päätöstä tehnyt, mutta ehkä saamme neljännen vauvan samaa sarjaa... :P

Vierailija
22/25 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää just niitä ihanuuksia, muistovaatteita. Ja sitten jotain perusvaatetta. vauva-ajan vaatteet ovat aika peruskamaa, mutta vähänkin isommilla lapsilla muoti ja mallit muuttuu.

Et tosiaan voi olla varma että onko seuraava vauva samaa sukupuolta.. jos edes tärppää. Ja jos lapset ovat eri vuodenaikoina syntyneet, kesä- ja talvivaatteet eivät sitten ole välttämättä just sopivia.

Lapset ovat myös hyvin eri mallisia, erilaisia. Se mikä näyttää ihanalta ja söpltä A.n päällä, ei B.n ylle ole passeli lainkaan..

Suosittelen siis että reilusti kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mammat

Laittakaa huutikseen niitä perusvaatteitakin !!! Meitä pienituloisia, tavallisiin vaatteisiin lapsensa pukevia huutiksen käyttäjiä on.

On järkyttävää kun kaikkien kohteiden hinnat nousee ihan järisyttäviin summiin, eräskin paketti on yli 300 euroa !!???!! Ja minä etsin ihan perusvaatetta.. edullisesti.

Vierailija
24/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suomalainen firma vuokraa korkealaatuisia bambusta tehtyjä FIKSUJA, saumattomia perusvaatteita (bodeja, housuja, pyjamia). Tehty Suomessa. Jopa laput on laitettu ulkopuolelle jotteivat hiertäsi vauvan herkkää ihoa.

Ainakin tilaa ja vaivaa säästyy, ja tekee ympäristölle - eli lapsemme tulevaisuudelle- hyvää, kun ei materiaaleja mene roskiin. Eikä tarvitse kirppareilla juosta...

Beibamboo on firman nimi.

Vierailija
25/25 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä isommista hienoimmat mekot tai erityiset lempparit. Musta oli tosi kiva saada se laatikko sitten aikuisena mukaani! Ja siellä oli jopa muutama sellainen, jonka pystyi 25 vuotta myöhemmin pukemaan omalle tyttärelleni. Siis toki suurin osa oli hyvässä kunnossa, mutta nämä muutamat peräti kivannäköisiä! :)

Eli, tytölleni olen keräillyt sitten ihanampia vauva-ajan vaatteita. Jotkut varmaan tulevat käyttöön mahdollisella toisella lapsella, mutta jotkin säästän vain hänelle.

ÄP-laatikollinen on alle 1veen vaatteita. Tämän lisäksi on vähän pienempi laatikollinen sellaisia, jotka sopisivat pojallekin.

Näissä molemmissa on niitä parhaimman kuntoisia, kivoimpia, ehkä kalleimpia (esim. ulkovaatteita, 1v mekko, jne.).

Joitain olen antanut kiertoon/lainaksi, joitain myynyt kirpparilla. Osan olen lahjoittanut hyväntekeväisyyteen. En sinnekään sentään mitään rikkinäisiä, tms, ne kuuluvat roskiin.

Tästä eteenpäin onkin sitten jo säilytysongelma, kun toinen ei ole vielä suunnitelmissa. Ehkä aikaisintaan vuoden päästä. Niin en tiedä, onko enää niin tiloja säilytellä, mutta haluaisin kyllä samoilla periaatteilla.