Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä siellä Helsingissä on niin hienoa, että asunnoistakin pitää maksaa tuplahintaa?

Vierailija
14.02.2011 |

Tai ylikin? Auttakaa ymmärtämään Helsinkiläisiä.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on tasan yksi hyvä asia.

Sieltä pääsee pois monella eri liikennevälineellä. Ja kauas.

Tai kuten Heikki Turunen sanoi: Helsingissä on vain yksi hyvä puoli. Sieltä jolokuttelloo juna kohti Joinsuuta.

Vierailija
62/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vääntöä täällä taas! Miten voi olla niin vaikeaa ymmrätää, että Helsinki on monen kotipaikka. Miksi hitossa muuttaisin jonnekin landelle, jossa minulla ei olisi työtä, kavereita, perhettä, palveluja?

En voisi kuvitellakaan asuvani jossain pikku taajamassa, jossa mummot kyttää ja kaikki tuntevat toisensa. Maalaiset ovat kateellista ja pahansuopaa porukkaa.

Luontoa näkee merenrantamökillämme. Lapseni osaavat erätaitoja varmasti yhtä hyvin ellei paremmin kuin jotkut maalaislapset.

Olemme ajaneet monta kertaa Suomen läpi, kun olemme menneet Lappiin, ja kyllä monessa pikkukylässä iskee hirveä ahdistus. "Miten joku voi asua täällä!" Tai jossain pellon keskellä.

Helsingissä on kaikki, myös lentokenttä ja satama, joita käytämme monta kertaa vuodessa. Olisi paljon vaikeampaa matkustella, jos asuisi landella.

Täällä on parhaat koulut ja harrastusmahdollisuudet.

Helsinki on kaunis kaupunki, sama ei todellakaan voi sanoa mistään maalaispitäjistä!

Ihan oikeasti; kukaan ei voi väittää, että Helsingissä ei olisi jotain, mitä landella!

T. 3.polven stadilainen, ja ylpeä siitä

Ja mulle on ihan sama, missä kukin asuu, mutta tällaista helsinkiläisten ajojahtia on kyllä ikävää katsoa. Näin maalaiset tekevät itsestään taas enemmän juntteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme pk-seudulla pikkukaupungissa, emme Helsingissä. Emme kuitenkaan voisi muuttaa mihikään pk-seudulta, sillä näitä töitä mitä mies ja minä teemme, ei ole muualla Suomessa.

En kyllä haluaisikaan lähteä itsekään mihinkään. Hyvät palkkamme mahdollistavat täällä sen 400000 euron asunnon.

Vierailija
64/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska helsigistä löytyy "kaikki", myös työpaikat, monet joutuvat muuttamaan sinne, halusivat tai eivät! Osa perheellisistä muuttaa kehyskuntiin mutta sieltä taas työmatkoille tulee hintaa melkoisesti, saati ainainen ongelma parkkipaikoista.

Tottakai asuntojen hinta on siellä kova, koska kysyntä sitä nostaa. Onhan palkatkin pk-seudulla muuta maata korkeampia.

Ei helsingissä ole sen "hienompaa" asua, mutta jos arvostat merta, kulttuuria, palveluita jne. ne löytyvät helsingistä -toki myös muista kaupungeista.

Vierailija
65/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska helsigistä löytyy "kaikki", myös työpaikat, monet joutuvat muuttamaan sinne, halusivat tai eivät! Osa perheellisistä muuttaa kehyskuntiin mutta sieltä taas työmatkoille tulee hintaa melkoisesti, saati ainainen ongelma parkkipaikoista.

Tottakai asuntojen hinta on siellä kova, koska kysyntä sitä nostaa. Onhan palkatkin pk-seudulla muuta maata korkeampia.

Ei helsingissä ole sen "hienompaa" asua, mutta jos arvostat merta, kulttuuria, palveluita jne. ne löytyvät helsingistä -toki myös muista kaupungeista.

Vierailija
66/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, mutta itselläni on hyvä työpaikka eikä minun hommiani sieltä maalta saa kuin hyvällä tuurilla - ja sittenkin tippuu palkka. Lisäksi minulla asuu täällä suku, enkä näe järkeä muuttaa kauas äidistä, sisaresta, kummipojasta, mummosta ja ystävistä tuntemattomien keskelle maalle, vain halvemman asunnon perässä. Arvostan tukiverkkoani, jota aina silloin tällöin tarvitsemme. Itse myös käytän kaupungin palveluita, käyn leffoissa, rakastan Korkeasaarta ja Suomenlinnaa, lapsilla on kaksi harrastusta, joihin pääkaupunkiseutu tarjoaa parhaat puitteet.

Ostin asuntoni onneksi jo -97, niin että en asu kalliisti ja olen jo melkein velaton. Oman asunnon arvo on noussut n. 60-70 %. Mutta sääliksi käy niitä, jotka joutuvat ostamaan sen nyt.

Vierailija
67/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 3.polven stadilainen, ja ylpeä siitä

Ja mulle on ihan sama, missä kukin asuu, mutta tällaista helsinkiläisten ajojahtia on kyllä ikävää katsoa. Näin maalaiset tekevät itsestään taas enemmän juntteja.

[/quote]

Hesalaisia ei saa haukkua mutta maalaisia saa haukkua junteiksi? Sinullako on siihen oikeus?

Vierailija
68/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Rovaniemi nyt oli vain esimerkki, yhtä hyvin olisi voitu sanoa vaikka Salo tai Pori. Siinä taas nähdään miten ihmiset puolustavat omaa kotikaupunkiaan, mutta kun helsinkiläinen sanoo vilpittomästi pitävänsä kotikaupungistaan, se onkin jotenkin kummallista.

Minä pidän kotikaupungistani, pidän sen tunnelmasta, pidän kulttuuritarjonnasta. Olen valmis maksamaan siitä, että saan asua kaupungissa, josta pidän. Tarvitseeko siihen olla joku muu syy?

Ja ihan oikeasti on olemassa töitä, joita voi tehdä vain Helsingissä. Asua toki siltikin voisi jossain lähikunnassa mutta tiettyjä töitä voi tehdä vain täällä.

Vierailija
69/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että sieltä Helsingistä ei löydy mitään mitä ei löytyisi kotikaupungistani. Meillä löytyy päiväkoti 50m, kauppa 200m ala-ja yläkoulu 800m, apteekki, kirjasto 1km, posti 2km, isompi kauppa 2km, kaupungin keskusta 3km Suomen parhaine kävelykatuineen, lukio 4km, yliopisto 4km, monipuoliset liikuntapaikat ihan siinä liikuntieteellisen vieressä 4km, josta monet ovat ponnistaneet Suomen ja maailmamestareiksi, laskettelukeskus 7km, uimarantoja kymmeniä lähin 500m, metsä 10m. Ja vaikka mitä muuta! Ja asuinpaikkani on Jyväskylä!

Ja mukavaa, että viihdyt.

Minulle on tärkeää kulttuuritarjonta. Sitä ei Jyväskylästä löydy yhtä tasokasta kuin täältä stadista. Paljon teattereita. Ooppera. Museoita. Gallerioita. Konsertteja joka päivä useita.

Vierailija
70/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi olen valmis maksamaan asumisesta vähän enemmän, että satun vain yksinkertaisesti tykkäämään täällä Helsingissä asumisesta. Saa olla sellainen kuin on.

Melko pieneltä tämä kaupunki tuntuu, joten vaikea olisi asua vielä pienemmällä paikkakunnalla, jossa kaikki tietää toistensa asiat kolmannessa polvessa.

Vierailija
71/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö, Helsingissä ei ole mitään sellasta työtä

työpaikat ovat täällä ja satumme vielä molemmat olemaan tyytyväisiä työhömme, joten muuttoaikeita ei sen vuoksi tarvitse hautoa. Onneksi saamme sentään korkeampaa palkkaa Helsingissä, kuin saisimma samasta työstä muualla Suomessa. Tosin samanlaista ei taitaisi olla tarjollakaan, ei sen puoleen.

jota ei voisi tehdä muuallakin!

Et kuitenkaan ole oikeassa, sorry nyt vaan.

Omalla alallani EI ole töitä kuin hyvin niukasti muualla Suomessa. Olen miehen kanssa vieläpä samalla alalla (juu, tavattiin opiskellessa), joten meille molemmille ei todellakaan löytyisi alan töitä muualta.

Usko nyt vaan, etsitty on.

Vierailija
72/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kotiseuturakkaus, ystävät ja sukulaiset ovat hienoja syitä asua Helsingissä. Työkin on ihan hyvä, mutta olen silti sitä mieltä, että montaa työtä voi tehdä myös muualla Suomessa. Toki on ihmisiä, jotka tykkäävät metelistä ja ihmisvilinästä. Minä en heihin kuulu. MOnen helsinkiläisen mielestä kaikki on niin lähellä. Niin,mikä on lähellä helsinkiläisen mielestä,niin moni muu ei viitsisi vaivautua moista matkaa kulkemaan. Minulle lähellä on kävely- tai pyöräilymatkan päässä. Yksikään perustelu lukuunottamatta noita työ-ja sukulaisjuttuja, ei ole minua vakuuttanut. Jos Helsingistä löytyy kaikkea, niin moni muualla asuva ei tiedä tarvitsevansa jotain mitä löytyy vain Helsingistä. Minustakin tuntuu että täältä löytyy kaikkea mitä tarvitsen ja en asu Helsingissä.

Itselläni on hyvin kahtiajakoiset kokemukset Helsingistä. Siellä on kivoja kauppoja ja paikkoja missä käydä. Pidän kalliosta ja merestä. Tuomiokirkko on kaunis. Toisaalta minulla on myös hyvin negatiivisia kokemuksia. Viime kesänä vietimme siellä kaksi päivää ja pikkutyttöäni lähestyi joko fyysisesti tai verbaalisesti kaksi pedofiilia. Pari vuotta sitten ratikkakuski haistatteli minulle, kun minulla ei ollut korttia vaan maksoin käteisellä. Helsingin keskusta on myös hyvin hiljainen, ei löydy katusoittajia. Okei,niistä ei kaikki tykkää,mutta paikka tuntui oudon hiljaiselta kaupunkimme jälkeen. ihmiset kävelivät apaattisen oloisina katuun tuijottaen.

Tarkoitukseni ei ollut mitenkään mollata helsinkiläisiä, vaan ihan vaan rehellisesti ihmetellä lähinnä _taloudelliselta_ kannalta ihmisten halua maksaa lainaa/vuokraa esim 1000 euroa kuussa enemmän että saa asua Helsingissä. Hyviä vastauksia tuli ja sitten niitä vähemmän hyviä. Riidanhaastajat ovat oma luku sinänsä. Hyvät vastaukset saivat minut ehkä paremmin ymmärtämään helsinkiläisiä. MIssään vaiheessa en ole sanonut helsinkiläisiä koppaviksi tai pitkin nenän varttaan katsoviksi. Minusta koko helsinkiläinen/maalainen-vastakkainasettelu on turhaa. Niin kuin nyt mitään muita ei Suomessa olisi!

Vierailija
73/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt vähän riippuu miten työn määrittelee. Jos haluaa tehdä töitä isossa asianajotoimistossa, on pakko olla Helsingissä. Jos haluaa olla töissä isossa mediayhtiössä, sama juttu.

Se on sitten eri asia, jos tyytyy toimittajaksi johonkin paikallislehteen. Tai kahden miehen asianajotoimistoon. On ne hommatkin sitten vähän eri, kuten myös palkka.

Vierailija
74/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt vähän riippuu miten työn määrittelee. Jos haluaa tehdä töitä isossa asianajotoimistossa, on pakko olla Helsingissä. Jos haluaa olla töissä isossa mediayhtiössä, sama juttu. Se on sitten eri asia, jos tyytyy toimittajaksi johonkin paikallislehteen. Tai kahden miehen asianajotoimistoon. On ne hommatkin sitten vähän eri, kuten myös palkka.

Tämä siis numerolle 11...

Vierailija
75/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään perustelu lukuunottamatta noita työ-ja sukulaisjuttuja, ei ole minua vakuuttanut.

Öh miksi pitäisi vakuuttaa?? Eikö se riitä, että me haluamme asua täällä - ei kai ole meidän tehtävämme vakuuttaa sinua siitä, että täällä on parempi asua kuin Porissa, Salossa tai Jyväskylässä.

Minä asun täällä mielelläni ja ihan yhtä mielelläni maksan siitä. Ei kiinnosta lainkaan, minkälaisen asunnon Porista saa 400.000 eurolla, kun en aio sinne muuttaa.

Vierailija
76/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

museoita. Ihan mitä vaan! Kulttuuria löytyy kyllä. Syksylläkin pelkästään yli sata lapsille takoitettua kulttuuririentoa, aikuistenriennoista puhumattakaan.

T:jyväskyläläinen

Ja mukavaa, että viihdyt.

Minulle on tärkeää kulttuuritarjonta. Sitä ei Jyväskylästä löydy yhtä tasokasta kuin täältä stadista. Paljon teattereita. Ooppera. Museoita. Gallerioita. Konsertteja joka päivä useita.

[/quote]

Vierailija
77/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuttiin maalla ennen mutta mies jäi työttömäksi, minä silloin äitiyslomalla kahden pienen kanssa kotona. Mies oli vuoden työttömänä sitten sai töitä Helsingistä. kävi vuoden maalta Helsinkiin töissä, päivittäin 5 tuntia työmatkoihin.

sitten muutimme vantaalle. Vantaa oli hyvin sisäänpäin kääntynyttä porukkaa ja paljon maahanmuutajia, joka tekin ympäristön levottomaksia (martinlaakso, myyrmäki).

Sitten muutettiin Helsinkiin Tapanilaan. Viihdytään täällä, on hyvät koulut, luontoa, hyvä ilmapiiri, julkiset liikkuu (ei tarvi omaa autoa, saati kahta niinkuin maalla asuessa). palvelut on kävelymatkan päässä -kaupat, postit, koulut, päiväkodit, kerhot, leikkipuistot (ja leikkipuistoissa käykin ihmisiä, toisin kuin maalla, kun meni leikkipuistoon, niin siellä ei koskaan ollut ketään!).

Vierailija
78/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Molempien työpaikat. Erityisesti miehelleni ei ole tarjolla muualla Suomesta töitä.

2. Sukulaiset. Koska olemme täällä syntyneet, kaikki lähisukulaiset asuvat myös täällä.

3. Ystävät

Vierailija
79/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan kaupungissa. Just kattelin asuntojen hintoja ja mietin kellä on varaa ostaa ja kuka viittii ostaa jonkun 400000 asunnon Helsingistä kun muualta saa vastaavan paljon halvemmalla. Ehkä ne on sitten niitä joilla on sellainen työ ettei sitä voi muualla tehdä. Ostajia näillä asunnoilla on sitten varmaan se 200000 (=arvaus työikäisten helsinkiläisten määrästä). JOukossa ei sitten varmaan ole yhtään sairaanhoitajaa, opettajaa, rakennusmiestä, sihteeriä,bussikuskia jne. Kaikki helsinkiläiset ovat töissä jossain virastossa tmv,jota ei muualla Suomessa ole. Se kun tuntuu olevan yleisin syy asua Helsingissä.

asuu bussikuski ja sihteeri ja asuvat melkein kahdensadan neliön omakotitalossa yhden lapsen kanssa...

Vierailija
80/106 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä halusin alkuperäisessä viestissäni perusteluja sille miksi ihmiset haluavat asua Helsingissä ja jotkut perustelut eivät ole tehneet minuun vaikutusta. Niin yksinkertaista se on. Ei vastaajien tarvitse minun päätäni kääntää, eihän se ole idea ollenkaan. Oletkohan nyt ymmärtänyt jotain väärin? -ap

Yksikään perustelu lukuunottamatta noita työ-ja sukulaisjuttuja, ei ole minua vakuuttanut.

Öh miksi pitäisi vakuuttaa?? Eikö se riitä, että me haluamme asua täällä - ei kai ole meidän tehtävämme vakuuttaa sinua siitä, että täällä on parempi asua kuin Porissa, Salossa tai Jyväskylässä.

Minä asun täällä mielelläni ja ihan yhtä mielelläni maksan siitä. Ei kiinnosta lainkaan, minkälaisen asunnon Porista saa 400.000 eurolla, kun en aio sinne muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi