Miksei asuntoaan myyvät stailaa kohdetta
Nytkin yksi tuttu myy asuntoaan ja myyntikuvissa kaikki pöytäpinnat tursuaa jos minkälaista purkkia ja purnukkaa. Kaappitilaa kyllä on ettei siitä ole kiinni etteikö tavaroille olisi paikkoja.
Ei se nyt paljoa vaatisi, että siivoaisi ja veisi ylim. rojut vaikka varastoon myynnin ajaksi.
Kommentit (9)
Mä myin viime vuonna kämppäni melkein tappelemalla kiinteistönvälittäjän kanssa ilmoituksesta ja sen kohderyhmästä. Välittäjä olisi halunnut myydä sijoittajalle, joka olisi laittanut yksiön vuokralle. Pidin pääni, stailasin asuntoni ja se myytiin lopulta ihanan tunnelman takia asuntoon rakastuneelle ensiasunnonostaja tytölle, joka maksoi arviolta n.10000€ mun huonekaluista ja somisteista eli mielikuvasta.
Eivat nae etta pieni olohuone on kukkuroillaan puolikuolleita anopinkielia.
Meillä on kämppä just myynnissä ja pyysin siskoani avuksi tekemään myyntistailausta. Päivän urakka se oli, mutta nyt netissä on kivat ja raikkaat kuvat :-)
miten järkyttävissä kämpissä ihmiset asuvat! Mä en kehtais myydä niin järkyttävän näköistä kämppää, mutta vielä surullisempaa on, että ihmiset eivät viitsi/jaksa/osaa panostaa omaan viihtyvyyteen:( Ja meillä ei todellakaan ole mikään tiptop designkoti, mutta silti tuhat kertaa viihtyisämpi koti, kuin niin monessa näytössä... Eikä nyt ole kyse tyylierosta, kyllä mä arvostan sellaistakin kotia, joka on siisti ja laitettu järkevästi, vaikka ei omannäköinen olisikaan. Ja valaistus on yleensä täysin pielessä niin monessa kodissa ja sekin tekee asunnonmyynnissä todella paljon.
ihminen sokeutuu omille ja kotinsa vioille ja pikkuvirheille. Se mikä on itselle ihania muistoja Kreikanlomalta vuodelta -94 on asunnonkatsojille kammottavaa krääsää. Ja kun kämppä näyttää täydeltä ja tunkkaiselta, se ei ainakaan nosta hintaa...
useimmiten riittäisi tosiaan vaan pikkukaman poisto ja kunnon siivous. Sitä ei edes tarvitse sanoa stailaukseksi, tuo me tehdään ihan juhlia tms. varten.
Ja siirtelin jotain ylimääräisiä tavaroitakin joilla ei ollut paikkaa, että sai ne kuvat otettua.
Myyntiesittelyä varten oli tarkoitus että ne tavarat pidetään näkyvillä. Mutta koska heti tuli kiinnostuneita, niin piti pitää esittely siivoamisesta seuraavana päivänä, ei ehtinyt asetella tavaroita takaisin ja ne sitten puuttuivat.
Ja asunto meni samantien kaupaksi.
Oli se kyllä melkoinen työ siivota että en ihmettele ettei kaikki ehdi tai jaksa. Kaverit tuli kylään myyntipäivän illalla ja ihmettelivät mihin oltiin saatu piilotettua kaikki ne rojumme. :D
ainakin aiotaan jemmata tätä vuosien aikana kertynyttä tavaraa varastoon silloin, kun välittäjä tulee ottamaan kuvat -tai otan itse, niin tulee paremmat, eikä mitään verhotankojen ja tyhjien nurkkien kuvia. Kyllä meille raha kelpaa, koska olemme itse ostamassa isompaa asuntoa, pieni vaiva tuhansien eurojen hintaeroon.
vanhoja ja väsyneitä ihmisiä.
Myös se vaikuttaa että kun asuu omissa nurkissaan, on hankala joskus nähdä tilat niinkuin ulkopuolinen ne näkee.