Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista siltä, että jossain perheissä sairastellaan todella usein?

Vierailija
13.02.2011 |

Ihmetyttää, miten jossain perheissä sairastellaan vähän väliä. Koko ajan jotain kuumetta tai vatsatautia.

Etenkin tuo vatsataudin tiheys ihmetyttää ja epäilen jo, että onko heillä jotain puutteita ruuan säilyksessä tms.

Vai ollaanko meillä jotenkin erityisen terveitä, jos lapsilla on joku pikku flunssa pari kertaa vuodessa. Ja vatsatauti on tainnut olla kerran kahden tai kolmen vuoden aikana?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just ihmetellyt, kun tunnen muutamia kahden lapsen perheitä, joissa sairastellaan tosi paljon. Ja niitä lapsia kuljetetaan paljon paitsi lääkäriin niin myös kaikenlaisiin kerhoihin, harrastuksiin yms. koulu- ja tarhapäivän lisäksi. Joskus ajattelen, että ehkä lapset sairastavat, koska stressaantuvat siitä, että aina ollaan menossa jonnekin eikä saa olla rauhassa kotona rentoutumassa. Mutta en tietenkään kerro tätä heidän vanhemmilleen.

Vierailija
22/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuljetaan rempseesti kaupasta autoon ilman hanskoja, ei pidetä kypärämyssyä yms. Sitä saa, mitä tilaa.

Vieläkö joku vuonna 2011 luulee, että sairastamisen aiheuttaa kylmyys?

Asia on niin, että jos kuljet kylmällä ilmalla vähissä vaatteissa, elimistösi joutuu käyttämään energiaa, pitämään itsensä lämpimällä. Kun tällainen ihminen sitten altistuu pöpöille, ei hänen elimistönsä pysty vastustamaan niitä samalla voimalla kuin sellaisen, joka on hyvin pukeutunut. En luule, että kylmyys AIHEUTTAA sairastumisen, mutta se voi EDESAUTTAA sairauden puhkeamista - mikä ilmeisestikään ei ole kaikkien tiedossa, vaikka on jo 2011.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähes joka viikko pois töistä jommankumman lapsen sairauden takia. Oli paljon pois jo yksilapsisena, mutta nyt kun sai toisen, onkin sit melkein joka viikko. Ja todistus lapsen sairaudesta pitää meillä olla joka päivältä, joten en usko että vain lusmuilee ja keksii asian.

Olenkin ihmetellyt, miten ne lapset voi olla ihan koko ajan kipeinä.

Vierailija
24/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin, että jos kuljet kylmällä ilmalla vähissä vaatteissa, elimistösi joutuu käyttämään energiaa, pitämään itsensä lämpimällä. Kun tällainen ihminen sitten altistuu pöpöille, ei hänen elimistönsä pysty vastustamaan niitä samalla voimalla kuin sellaisen, joka on hyvin pukeutunut. En luule, että kylmyys AIHEUTTAA sairastumisen, mutta se voi EDESAUTTAA sairauden puhkeamista - mikä ilmeisestikään ei ole kaikkien tiedossa, vaikka on jo 2011.

Ja kun saman perheen lapset samalla kasvatuksella ja pukeutumisella sairastavat eri tavalla, vika on edelleen vanhempien, jotka "pukevat lapsensa huonosti"? Entä miksi lapset sairastelevat myös kuumissa maissa flunssia?

Teoriasi ontuu.

Vierailija
25/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kaveri, jonka lapset "eivät ole koskaan sairaita".

Lapset ovat aina hoidossa ja koulussa ja tulevat meille leikkimään, vaikka aamulla olisi tullut oksennus ("Niko söi liikaa makeaa") tai heillä olisi ollut "vähän" kuumetta (lapsen posket tulipunaiset ja silmät selvästi kuumeiset...).

Lapsilla valuu lähes aina räkä nenästä ja saan olla jatkuvasti niistämässä heidän neniään, kun eivät edes osaa itse niistää (vanhin lapsista 7v.).

Vierailija
26/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on neljä kalpeaa ja väsynyttä räkänokkaa, mutta äidin mielestä lapset ovat aina niiiiiin terveitä :)

Minulla on yksi kaveri, jonka lapset "eivät ole koskaan sairaita".

Lapset ovat aina hoidossa ja koulussa ja tulevat meille leikkimään, vaikka aamulla olisi tullut oksennus ("Niko söi liikaa makeaa") tai heillä olisi ollut "vähän" kuumetta (lapsen posket tulipunaiset ja silmät selvästi kuumeiset...).

Lapsilla valuu lähes aina räkä nenästä ja saan olla jatkuvasti niistämässä heidän neniään, kun eivät edes osaa itse niistää (vanhin lapsista 7v.).

Vierailija
27/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mä oon nähnyt niiden lapsilla on huonompi vastustuskyky ja enemmän korvatulehduksia,syö huonommin,on allergisempi ym:

-ketkä polttanut raskaus/imetysaikana

-mitä nuorempana lapsia tehny sitä terveemmät lapset

-puhumattakaan alkoholista ja kannabiksesta ym.

en ole uskaltanut ääneen sanoa kellekkään koska niin moni esim.polttaa raskausaikana ja on tehnyt yli 30vuotiaana lapsia mutta tämän olen huomannut JOKAISESTA ketkä kuuluvat tuttavapiiriin,eikä se piiri ole mikään pieni.

en halua loukata ketään,valintansa kullakin mutta musta peiliin vois katsoa!?

Vierailija
28/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset sairastivat vuoron perään aloitettuaan päivähoidossa. Vuoden shown jälkeen koko paikkaan lyötiin luukut oville, oli sen verran suuri homeongelma löytynyt sieltä. Joku aika vielä meni ennen kun sairastelut loppuivat.

Kolmas lapsi syntyi ja oli alvariinsa kipeänä. Sairastelut loppuivat korvien putkitukseen, räkätaudit pysyivät räkätauteina eivätkä äityneet "oikeiksi" taudeiksi.

Siinä se sitten olisin, sairasteluja ei ole ollut.

Minä olen ollut terve koko ajan, mies imuroinut parit vatsataudit ja räkikset.

Vierailija
29/29 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet pieniä. Mutta sitten koululaisena sairasteltu normaalia vähemmän. En tiedä mikä tilanne olisi, jos pienenä ei olisi sairastettu ollenkaan tai vaan tosi vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän