Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei samperi tää väitöskirjan kirjoittaminen on syvältä

Vierailija
13.02.2011 |

Älkää vaan koskaan ryhtykö tähän puuhaan! Mä keksisin paljon parempaakin tekemistä lauantaiöilleni :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn pituushan ei sinäsnä määrittele sen tieteellisyyttä tai syvyyttä - väitöskirjatkin tehdään nykyään usein artikkelimuotoon. Aikoinani tein pitkän kandityön ja gradu oli rajattu tiettyyn mittaan, mutta oli huomattavasti suurempitöisempi. Kyllä gradun arvostelun yksi peruste on se, tuottaako se uutta tieteellistä tietoa. Parhaimmillaan kyllä.

Vierailija
2/15 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kosiskeltu erinäisiin väitöskirjprojekteihin, mutta en halua lähteä siihen. Tutkijan ura ei kiinnosta, eikä ole mitään paloa tehdä väitöskirjaa. Mies on väitellyt, eikä tosiaan kiinnosta sellainen tilast-ohjelmien hinkkaus, artikkelien vääntäminen, lähettäminen, takaisin samainen, korjaaminen, raha-anomusten vääntö jne OLLENKAAN.

Mutta ap:lle tosiaan jaksamista, väitöskirja on iso saavutus ja sitten kun se on ohi, niin sulla on erinomainen syy olla ylpeä itsestäsi :) Pidä hyvät kemut ja LOMAILE ansaitusti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa omaani tehtyä, paskat siitä.

Vierailija
4/15 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aio tutkijan uralle, niin graduun voi kirjoittaa ihan mitä vain.

Siitä vaan opiskelelmaan, opiskele sillä mielellä, että haluat itse oppia uutta.

yhtään mitään. Harkitsen vanhoilla päivillä maisteriopintojen jatkamista. Pelkään vain jo valmiiksi, etten selviä gradusta :( Tyhmä kysymys, mutta pitääkö gradussa "luoda uutta tietoa"? Informaatiotieteiden tdk.

Vierailija
5/15 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on täyttä skeidaa, en aio yo:lle jäädä. Mulla on parisuhde ja terveys kärsinyt tämän projektin aikana, joten en voi kenellekään suositella. Jos sais esitarkastukseen kesän alussa. Otan sitten vastaan syksyllä vaikka hylsyn työstä. Kunhan vaan pääsisi eroon...

Vierailija
6/15 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole jaksanut keväällä tehdä sen eteen mitään. No, olenkin sairastunut masennukseen.

Ei se väikkäri minusta niin ylivoimaiselta tunnu. Itse tein gradun tyhjästä vuosikausien työelämässä olon jälkeen, ja aikaa kului kuusi viikkoa. Arvosana eximia. Sinänsä minua ei siis väikkärin työmäärä pelota, mutta juuri nyt ei vain ole jaksamista mihinkään hiemankaan enemmän voimia vaativaan.

Vierailija
7/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "vaan" opinnäytetyö alla mutta en tosiaankaan lauantaita siihen tuhlaa. Se on vapaa päivä.

Vierailija
8/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "vaan" opinnäytetyö alla mutta en tosiaankaan lauantaita siihen tuhlaa. Se on vapaa päivä.

Teknisesti ap:n tarkoittama tyo on sekin opinnayte (osoitus tieteellisen menetelman kaytosta). En kuitenkaan laajuutensa vuoksi lahtisi vertailemaan, no, niihin aiempiin opinnaytteisiin (nykyisin kai amk-tyotkin opinnaytteita; mutta kandintyot ja gradutkin ihan omaa luokkaansa, silti, uuden tiedon tuottamista ei vaadita jne.)

Ymmarran ap:n tuskailun.

Vierailija
9/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli, tuloksia ei vain syntynyt niin nopeasti. Pakerrusta kesti monta monituista vuotta ja kutsunkin niitä vuosia minun "yksinhuoltajavuosiksi", kun mies kävi kotona vain nukkumassa ja vaihtamassa vaatteet.

Vierailija
10/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noissa fiiliksissä 5 vuotta. Lopulta kirjoitin kirjan valmiiksi 3 viikossa. Sitä varten tarvittiin pakko, uusi motivaatio ja 4 viikkoa täysin työlle vapautettua aikaa joista ensimmäinen meni ruutua tuijottaessa.

Kerää kaikki lähteet yms. koneelle/työhuoneeseen ja katkaise netti, ei av sun kirjaa sulle kirjoita.

Vierailija
11/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heitin hanskat tiskiin ja uskallauduin miettimään mitä oikeasti haluan.

Kouluttauduin kätilön ammattiin ja olen niin onnellinen tähän valintaan!

Arvostan syvästi tieteellisen tutkimuksen tekijöitä. Minusta siihen ei ollut.

Ap:lle tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
12/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se taas tästä, kun pääsi välillä nukkumaan.

t. ap

Vierailija
13/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättänyt moneen kertaan väitöskirjan kesken, ellen olisi ajatellut sen olevan liian noloa ja toisaalta olevani velkaa työhön myös panostaneelle ohjaajalleni sen, että saan kirjan valmiiksi. Tuskaa se oli, mutta usko pois: nyt olen todella tyytyväinen siihen, että se tuli tehtyä. Ainakin jos on tavoitteena jatkaa töitä yliopistomaailmassa (kuten minulla), niin asema on nykyisin todella huono, jos ei ole väitellyt.

Nim. yhdeksän vuotta sitten väitellyt

Vierailija
14/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään. Harkitsen vanhoilla päivillä maisteriopintojen jatkamista. Pelkään vain jo valmiiksi, etten selviä gradusta :( Tyhmä kysymys, mutta pitääkö gradussa "luoda uutta tietoa"? Informaatiotieteiden tdk.

Vierailija
15/15 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran noista amk-päättötöistä, että itselläni ainakin amk-työ on lähes satasivuinen ja nykyinen graduohjaaja sanoi työstä, että kävisi gradusta tuo edellinenkin.

Ja mitä olen kandin töitä lukenut, niin 30-40-sivusia on olleet, joten niissä tuskin on pakertamista nimeksikään.