G: Oletko mieluummin ERIKOISUUDENTAVOITTELIJA vai TAVALLINEN?
Muita vaihtoehtoja ei ole.
Kommentit (45)
Onpa teillä kurja kuva tavallisuudesta!
Ehkäpä itselläni on hieman avarampi kuva tavallisuudesta, kun ei tekoerikoisuus ole mitenkään sitä houkuttelevampaa.
Minun tavallisuuteeni mahtuu vivahteita ja jopa aitoa erikoisuuttakin ;-) Ja vaikka nyt kysymyksenasetteluun viitaten käskettäisiin pyyhkiä vivahteet pois, edelleen olen rehellisen kannalla ja pyrkyryys ällöttää.
En siis millään tavalla feikki tai pyrkyri. Tahdon olla erilainen kuin valtaosa. Ja olen sitä myös ihan aidosti, ja silti en tahtoisikaan olla tavallinen.
Se on sitä, että miettii aamulla voiko laittaa päälleen punaisen paidan vai tuleeko sanomista. Sitä, että miettii kampaajalla kuvia katsoessaan millainen frisyyri ärsyttäisi naapuria mahdollisimman vähän. Sitä, että laittaa aamulla puhtaat kalsarit siksi, että jos bussi ajaa päälle ja kuolee, niin ambulanssikuskit ei ainakaan haista valkovuotoa. Sitä, että on 2,5 lasta, mies tai vaimo jota vihaa mutta eipä ole ainakaan erottu, talo täynnä omaisuutta eikä lainkaan henkistä pääomaa, mielikuvitusta tai persoonaa. Juu, en tosiaan tahdo olla tavallinen.
Muistelen kyllä hämärästi ajatelleeni noin joskus teininä. Sen jälkeen olen huomannut, että tuollaista ei ole olemassakaan.
en lue seiskaa, en lue muotilehtiä, en yritä olla mitään muuta kuin olen luonnostaan.
Olen nätti, hyvät muodot ja kaikki, mutta miehet joutuvat aina pettymään, kun en heitä huoli esim. Kummasti on ollut yritystä silti, vaikka en yritä itse mitään.
Jonkun miehen voisin ottaakin, sellaisen, joka soittaisi vaikka kauniisti kitaraa ja osaisi laulaa..
jees, tosi erikoista...kauniita unia kaikille:)
Se on sitä, että miettii aamulla voiko laittaa päälleen punaisen paidan vai tuleeko sanomista. Sitä, että miettii kampaajalla kuvia katsoessaan millainen frisyyri ärsyttäisi naapuria mahdollisimman vähän. Sitä, että laittaa aamulla puhtaat kalsarit siksi, että jos bussi ajaa päälle ja kuolee, niin ambulanssikuskit ei ainakaan haista valkovuotoa. Sitä, että on 2,5 lasta, mies tai vaimo jota vihaa mutta eipä ole ainakaan erottu, talo täynnä omaisuutta eikä lainkaan henkistä pääomaa, mielikuvitusta tai persoonaa.
Juu, en tosiaan tahdo olla tavallinen.
Niin ei ihmekään, ettet halua olla oma itsesi.
Minun tavalliseni on niiin paljon rennompi.
Se on sitä, että miettii aamulla voiko laittaa päälleen punaisen paidan vai tuleeko sanomista. Sitä, että miettii kampaajalla kuvia katsoessaan millainen frisyyri ärsyttäisi naapuria mahdollisimman vähän. Sitä, että laittaa aamulla puhtaat kalsarit siksi, että jos bussi ajaa päälle ja kuolee, niin ambulanssikuskit ei ainakaan haista valkovuotoa. Sitä, että on 2,5 lasta, mies tai vaimo jota vihaa mutta eipä ole ainakaan erottu, talo täynnä omaisuutta eikä lainkaan henkistä pääomaa, mielikuvitusta tai persoonaa.
Niin ei ihmekään, ettet halua olla oma itsesi.
Minun tavalliseni on niiin paljon rennompi.
Eikö se sana ällötä sinua?
laitan just sen paidan, jonka haluan (miettimättä, sopiiko se hippi- tai gootti-imagooni), pyydän kampaajaa tekemään sopivan villin virkamieskampauksen, koska itse en tiedä, mikä tyyli itselleni sopisi, lähden pelotta likaisissa kalsareissa liikkeelle, koska kukapa taviksen kalsareita niin syynää, vaikka bussi ajaisikin yli (eikä niin minulle kuitenkaan käy, niin käy vain Muille...), omaisuutta ei ole kertynyt, koska minulle riittää vähempikin...
Taidan olla a) sinut tavallisuuteni kanssa tai b) oikeasti erikoinen ;-)
Tavallisuus ei ole minulle mikään uhka.
laitan just sen paidan, jonka haluan (miettimättä, sopiiko se hippi- tai gootti-imagooni), pyydän kampaajaa tekemään sopivan villin virkamieskampauksen, koska itse en tiedä, mikä tyyli itselleni sopisi, lähden pelotta likaisissa kalsareissa liikkeelle, koska kukapa taviksen kalsareita niin syynää, vaikka bussi ajaisikin yli (eikä niin minulle kuitenkaan käy, niin käy vain Muille...), omaisuutta ei ole kertynyt, koska minulle riittää vähempikin...
Ja siltikin olen mieluummin erikoisuudentavoittelija. Taitaa olla määrittelykysymyksiä nämä... itse en ikinä kylläkään ole omannut mitään hippi-imagoa tai gootti-imagoa tai mitään muutakaan valmiiksipureskeltua purkkateini-identiteettiä.
Taidan olla a) sinut tavallisuuteni kanssa tai b) oikeasti erikoinen ;-)
Tavallisuus ei ole minulle mikään uhka.
Millainen on sinusta tavallinen vauvalehden av-palstaa käyttävä nainen?
mikä minusta on tavallista? Eikös se vähän niin ole, että jokainen oppii pitämään omaa ympäristöään ja kulttuuriaan "normaalina" tai tavallisena. Alkoholistiperheen lapsi esimerkiksi kuvittelee, että on ihan normaalia, että äiti iltaisin "nukahtaa" nojatuoliin... Niinpä minulle on tavallista kaikki se, mikä omassa elämässäni on pysyvää tai toistuvaa. Tiedän monen pitävän itseäni "erikoisena", mutta mielestäni olen ihan tavallinen... Ja ihan hyvä sellaisena.
En tiedä... Mutta en kyllä sanoisi olevani "tavallinen vauvalehden av-palstaa käyttävä nainen"...
Mutta edelleen; mikäli pitäisi valita, olenko tavallinen av-mamma vai erikoisuutta tavoitteleva av-mamma, niin mieluummin olisin se ensimmäinen.
Onko villi virkamieskampaus jotenkin vähempiarvoinen kuin villi vihreä irokeesi?
Jos tukan alla kuitenkin on tyytyväinen ihminen, jonka ei tarvitse miettiä, miten onnistuisi väen vängällä erottumaan joukosta.
mitä on olla tavallinen? itse voisin luokitella itseni kumpaankin; tavallinen ja erikoisuudentavoittelija :D
tuntuu että nykypäivänä esim.annetaan lapselle omasta mielestä vähän erikoisempi nimi ja sitten huomataan että moni muu on antanut omalle lapselleen ihan saman nimen...
ja mitä on se erikoisuudentavoittelu?
En tiedä... Mutta en kyllä sanoisi olevani "tavallinen vauvalehden av-palstaa käyttävä nainen"...
Mutta edelleen; mikäli pitäisi valita, olenko tavallinen av-mamma vai erikoisuutta tavoitteleva av-mamma, niin mieluummin olisin se ensimmäinen.
Joten ihan oman määritelmäsi mukaisesti tavallista on se, mikä on tavallista ympäristössään. Tässä kontekstissa siis täällä. Eikö?
Onko villi virkamieskampaus jotenkin vähempiarvoinen kuin villi vihreä irokeesi?
Jos tukan alla kuitenkin on tyytyväinen ihminen, jonka ei tarvitse miettiä, miten onnistuisi väen vängällä erottumaan joukosta.
En minä ainakaan yritä väen vängällä erottua joukosta. Pikemminkin yritän löytää joukon johon paremmin sopisin.
Erikoisuudentavoittelija
Joten ihan oman määritelmäsi mukaisesti tavallista on se, mikä on tavallista ympäristössään. Tässä kontekstissa siis täällä. Eikö?
Annan sinulle vapaat kädet määritellä tavallisen av-mamman. Joka tapauksessa olen mieluummin sitä, kuin tavallinen av-mamma, joka kaiken muun ikävän lisäksi vielä on olevinaan erikoinen.
oletko mieluummin sitä, mitä olet vai oletko mieluummin olevinasi jotain?
Ja vastaan; olen mitä olen - olipa se muiden mielestä miten tylsää tahansa.
oletko mieluummin sitä, mitä olet vai oletko mieluummin olevinasi jotain?
Ja vastaan; olen mitä olen - olipa se muiden mielestä miten tylsää tahansa.
Enkä missään nimessä teeskentelisi yhtään mitään. Ei erikoisuudentavoittelija tarkoita (minusta ainakaan) teeskentelijää, tavallinen sen sijaan saattaa teeskentelijä ollakin. Mielestäni erikoisuudentavoittelija tarkoittaa vain sitä, että jos on valittavissa kaksi vaihtoehtoa: erikoinen ja tavanomainen, hän valitsee luontaisesti mieluummin sen erikoisen.