Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etävanhemman viikonlopuista! Onko tarkoitus,

Vierailija
12.02.2011 |

että lähivanhempi saa vapaata lapsistaan vai se, että lapset saavat tavata toista vanhempaansa ja hän lapsiaan? Tuli mieleen ketjusta, jossa kiisteltiin, siitä että lähivanhempi on saattanut sopia menoja, eikä voi vaihtaa tapaamisviikonloppua. Olen ymmärtänyt, että lait ja sopimukset on tehty lapsen näkökulmasta, lapsen parhaaksi. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olisin lähivanhempi niin 'omat' reissut kyllä sopisin juuri vapaiksi viikonlopuiksi. Joten jos mulla olisi lentoliput ja hotelli maksettuna jonnekin viikonloppureissulle, ja ex sanoisi torstaina, ettei otakaan lapsia, niin minulle olisi ihan yks hailee, miten hän asian järjestää, mutta mä lähtisin matkalleni. Tietty eriasia jos jokin baarireissu pitäisi peruuttaa.

Vierailija
2/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tulisi olla hyvissä ajoin sovittua ja säännöllisellä rytmillä, toki joustaen molemmilta puolin. Menoja voi olla lähi tai etävanhemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki elatusvelvollisuudesta ja lapsen oikeuksista on tehty lapsen näkökulmasta. Lähivanhemmalla on kuitenkin elää myös omaa elämäänsä ja sopia omia menoja tapaamissopimuksen turvin.

Vierailija
4/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on minulle ihan vieras.

ap

Vierailija
5/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etää tapaamaan lasta/lapsia,se on vain vanhemman ja lapsen oikeus tavata ei velvollisuus.Mitenkään ei voi pakottaa tapaamaan vaik paperis lukis mitä.

Vierailija
6/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamaan, vaikka paperilla lukisi mitä. ja yleensä se lähivanhempi sitten järjestää reissut sun muut menot silloin kun lapsen pitäisi olla poissa. lähivanhemmallakin on oikeus yksityiselämään, johon lapsi ei kuulu, ainakin niinä päivinä kun on yksin.

Vierailija
7/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistani eroon, kun kaksi viikkoa kuuntelee tota vinkumista koko ajan, on ihanaa että saa olla kaksi päivää yksin.

Vierailija
8/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähivanhempi saa vapaata lapsistaan vai se, että lapset saavat tavata toista vanhempaansa ja hän lapsiaan? Tuli mieleen ketjusta, jossa kiisteltiin, siitä että lähivanhempi on saattanut sopia menoja, eikä voi vaihtaa tapaamisviikonloppua. Olen ymmärtänyt, että lait ja sopimukset on tehty lapsen näkökulmasta, lapsen parhaaksi. Korjatkaa, jos olen väärässä.

ketjussa se, että se lähivanhempi leimattiin niin maan joustamattomaksi ja kusipääksi ja ties miksi, vaikka hän se kuitenkin on se ihminen, joka pääasiassa sen lastenhoidon hoitaa, hoitaa lasten juoksevat asiat, hoitaa jos ovat sairaita jne.

Jos toisella vanhemmalla on tasan 4 vrk kuukaudessa vastuuta lapsista, jo on perkele, jos ei siihen kykene.

Nimim. "Ydinperhe, ihana ydinperhe"

Vierailija
9/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laki on tehty naista suosiviksi. Eli naiset saa itse määritellä sen tapaamisviikonlopun ja sit jos kuitenkin etälle tulee joku meno niin pitäis olla se tapaaminen kuitenkin. Pitäisi elää paperin sanelemaa elämää. Eli niin kauan kun mies joutuu kirjoittamaan mitään paperia joilla mies kahlehditaan (tähän kuuluu myös elarit) niin en tapaa lasta. Eksä saa syyttää siitä itseään ja selitellä sitä lapselle kun se alkaa kysellä miksi hänet hyljättiin isän puolelta.

Vierailija
10/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laki on tehty naista suosiviksi. Eli naiset saa itse määritellä sen tapaamisviikonlopun ja sit jos kuitenkin etälle tulee joku meno niin pitäis olla se tapaaminen kuitenkin. Pitäisi elää paperin sanelemaa elämää. Eli niin kauan kun mies joutuu kirjoittamaan mitään paperia joilla mies kahlehditaan (tähän kuuluu myös elarit) niin en tapaa lasta. Eksä saa syyttää siitä itseään ja selitellä sitä lapselle kun se alkaa kysellä miksi hänet hyljättiin isän puolelta.

Äiti, is vai lapsi?

siinäpä illan pähkinä..

Vierailija
11/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa se, että se lähivanhempi leimattiin niin maan joustamattomaksi ja kusipääksi ja ties miksi, vaikka hän se kuitenkin on se ihminen, joka pääasiassa sen lastenhoidon hoitaa, hoitaa lasten juoksevat asiat, hoitaa jos ovat sairaita jne.

Jos toisella vanhemmalla on tasan 4 vrk kuukaudessa vastuuta lapsista, jo on perkele, jos ei siihen kykene.

Nimim. "Ydinperhe, ihana ydinperhe"

hänhän olikin aika joustamaton. Ei suostunut tapaamisten siirtämiseen lainkaan, ainakin ap:n kertoman mukaan. Muiden asianosaisten näkökulmaa tuossa ketjussa ei ollutkaan, joten tiedä sitten miten asia ihan oikeasti on ja mikä tilanteeseen on johtanut.

Vierailija
12/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinähän se oikein idiootti olet.

Sitten jatkan kertomalla että lakia ei ole tehty naista suosimaan, vaan lapsen oikeutta ajamaan. Lähivanhempi ei saa itse määritellä tapaamisviikonloppua, vaan sen sinä itse allekirjoitat yhdessä lähin kanssa, sen jälkeen etä saa tehdä niin kuin lystää, jos on menoa niin voi perua lapsen tapaamisen, jos taas tällä kertaa huvittaa tavata niin sitten tavataan. Eli kyllä se on lähivanhempi kuka sillä paperilla kahlehditaan. Mutta sinun tapauksessasi olen melko varma että lapselle on vain etu pysyä erossa sinun kaltaisesta isästä.

Ja kyllä tajusin senkin että tämä oli provo, koska ei kukaan oikeasti noin vajaa voi olla, mutta vastasin tähän siksi ettei kenellekkään asiasta tietämättömälle oikeasti jää sellaista kuvaa minkä sinä typerys annoit.

Vierailija
13/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tottakai lähivanhempi saa sopia etukäteen menoja niille viikonlopuille kun lapsen on tarkoitus olla etävanhemmallaan!

Eihän lähivanhemman pidä tuolloin istua kotona ja odottaa jos häntä tarvitaankin. Myös etävanhemmalla on vastuu lapsesta.

Lähivanhempi on voinut sopia menoja, joita ei vain voi perua!

Itse yh:na muutama tuttu oli kauhean kateellisia minulle kun minulla oli joka toinen vkonloppu täysin vapaata tehdä mitä halusin ja heillä perheellisinä harvoin.

Mutta tietysti saatoin sopia menoja, joissa yritin tarvittaessa joustaa jos etävanhemmalle ei jostain syystä sopinutkaan tms. mutta jos etävanhemmalla tuli lähiviikonloppunaan jotain menoa, ei minun tarvinnut olla valmiudessa kotona, vaan hän oma-aloitteisesti etsi lapsille hoitopaikan. Toki saattoi myös kysyä minulta olinko kotona ja pystyinkö ottaa lapset.

Vierailija
14/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaamisasiat sovitaan lastenvalvojan luona, ei äitiä suosita eikä hän saa valita viikonloppuja. Monesti se on joka toinen viikonloppu. Miksi äidin pitäisi ottaa kaikki vastuu lapsista? Lapsillahan on myös se isä, jolle kuuluu vastuuta ihan samallalailla.

Eikä lähivanhempi ole aina äiti, joskus se on isä ja asiat menee ihan samallalailla!

Vierailija
15/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä osaa katkerina käyttää hyväkseen näitä tapaamisia ja niiden sopimisia.

Mutta jos lähivanhempi, isä tai äiti, hoitaa 2 vkoa lapsia 24/7 ja huolehtii kaikesta, ei varmastikaan ole liikaa vaadittu että myös etävanhempi huolehtii yhden viikonlopun lapsista, tarvittaessa muuttaa menojaan tai hommaa hoitopaikan??

Vierailija
16/16 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lasten kanssa täysillä kun he ovat luonani. Pyrin sopimaan menot niihin aikoihin, kun lapset isällään. Meillä onneksi systeemi toiminut aika joustavasti.

Mutta kyllähän lähivanhempikin tarvitsee joskus sellaista omaa aikaa myös ilman lapsia. Kahden huoltajan perheessä toinen pystyy lähtemään illalla jumppaan hyvällä omallatunnolla. Ehkä lähivanhempikin voi joskus jossain käydä...