Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 200 000 eurolla rakentaa okt-talon? Ei älvsby eikä vastaava...

Vierailija
12.02.2011 |

Vaan ihan sellainen "kunnon" omakotitalo.

Sisältäen kunnallistekniikan yms ja tontin?

Riitääkö 200 000 euroa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro se kolmella tai neljällä. Sitten tiedät onko varaa.

Älvsby on muuten Pohjoismaiden myydyin talopakettimerkki...

Vierailija
2/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä nyt onkaan.

Että sulle annetaan kolmesta keittiöstä valita yksi. 50 tapettimallista valitset, siinä kaikki. Sama kaakelit, lattiat yms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lautamaja on oikea nimitys! :)

ap

Vierailija
4/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä nyt onkaan.

Että sulle annetaan kolmesta keittiöstä valita yksi. 50 tapettimallista valitset, siinä kaikki. Sama kaakelit, lattiat yms..

esim. kastellilla tekemään itse millaiset maalit, keittiöt yms. tahansa. Ja laskee hintaa, vaikka laittaisi laadukkaampaakin mitä noissa tarjolla on.

Vierailija
5/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama tilanne, paitsi 210000€

Talopaketti (sateeltasuojaanaasennus) olis noin 55th€ (149m2/193m2)

Tontti 30th€.

Kunnallistekniikka menee ihan tontin rajalla. Joten liitännät ei olis hirmu kalliita.

maantyöt muualta, mutta kaikki muu työ, tehdään itse. Putki/sähkömiehiä löytyy kaveriporukasta. Mies on kirvesmies.

Ja tämä on Raaseporin alueella

Ollaan vasta tontti hankittu ja nyt odotetaan lopullista talopaketti-tarjousta

toivottovasti ei menee yli

Vierailija
6/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi mahtua talopaketin lisäksi tontti ja kunnallistekniikka?! No ei todellakaan riitä 200 000e!

Itse mietin saako tuolla hinnalla edes pelkkää taloa. Tontti ja tekniikka on jo valmiina. Tokihan ne pitää yhdistää, sekin maksaa. KAIKKI maksaa, ja ihan liikaa.

Riitääkö 200 000 euroa?

Vierailija
7/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään lautamaja ja mallivaihtoehtoja on melko paljon. Joka makuun jotakin. Tolla 200 000 eurolla saa kivan normaalin kokoisen talon. Parilla kaverilla jo on kyseisen valmistajan talot ja oma on valmistumassa, eikä mitään valittamista oo kenelläkään meillä ollut. Suosittelen!

Vierailija
8/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi mahtua talopaketin lisäksi tontti ja kunnallistekniikka?! No ei todellakaan riitä 200 000e!

Itse mietin saako tuolla hinnalla edes pelkkää taloa. Tontti ja tekniikka on jo valmiina. Tokihan ne pitää yhdistää, sekin maksaa. KAIKKI maksaa, ja ihan liikaa.

Riitääkö 200 000 euroa?

suurin osa töistä tekee itse eikä rakenna mitään uimaallasta pihalle ja suihkulähdettä. ikeä keittiö jne.

mutta yllätyksiä voi tulla eteen.

Vierailija
9/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halua alkaa kaakeloimaan ja tapetoimaan, saati asentamaan itse ikeasta hakemiaan keittiöitä. Vai ymmärsinkö ap väärin? Toki jos sen talopaketin itse rakentaa, niin toki sitten riittää. Minä luulin että kaipailit sitä valmiiksi tehtynä.

Riitääkö 200 000 euroa?

suurin osa töistä tekee itse eikä rakenna mitään uimaallasta pihalle ja suihkulähdettä. ikeä keittiö jne.

mutta yllätyksiä voi tulla eteen.

Vierailija
10/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaimet käteen vai itse rakentaa??

avaimet käteen, on vain älvsby vaihtoehtona :) pieni sellainen :D ja ruma

Vierailija
11/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se rakentaminen tehtäisiin, kunhan sanoo että ei Älvsby tai vastaava. Onnistuu 200t jos löytyy ammattilaisia perheestä ja saa materiaaleista alennuksia (tai löytää itse edullisia materiaaleja). Pitkätavarasta tehtiin meille, mutta luulisin että vaikka tilaisi runkoa tms. talotehtaalta niin siltikin voi onnistua. Eikä ole hulluja ambitioita esim. rakentaa valtavia kivipengerryksiä piha täyteen. Aika perussettiä tällä rahalla siis saa, ja aika hyvä suunnittelu täytyy olla, että onnistuu. Ei ole paljonkaan varaa mihinkään viivästyksiin tai isompiin korjaustöihin. Vinkkinä, että sitten kun talo on suunniteltu valmiiksi, niin kysykää asiantuntijoilta vielä, että millaisia ratkaisuja tässä on, jotka voisi toteuttaa edullisemminkin. Selvittäkää myös mitkä jutut siinä talossa maksaa, jokainen ylimääräinen tonni pitää olla hyvin perusteltu menoerä. Me emme kysyneet niin tarkkaan, kun oletimme että sukulaiset ymmärtää sen muutenkin :). Kuitenkin suunnittelussa on paljon sellaisia kohtia, joissa piirtäjä joutuu puntaroimaan kustannusten ja hyödyn/estetiikan välillä, ja aika usein kustannukset arvioidaan alakanttiin ja estetiikkaa, tilantuntua tms. painotetaan. Ne pitäisi kuitenkin talonrakentajan päästä itse arvioimaan, että arvostaako vaikka korkeaa sisätilaa ja useampaa vesipistettä enemmän kuin x määrää rahaa. Koska voin kertoa että harmittaa aika paljon, jos joku ratkaisu on omasta mielestä enintään ihan kiva, ja jälkeen päin selviää, että sen olisi voinut tehdä edullisemmin ja vielä enemmän itseä miellyttävällä tavalla :)... Mutta ainahan sitä jotkain kämmiä tulee rakennusprojektiin, varsinkin jos on useampi ihminen tekemässä nopeita päätöksiä.

Vierailija
12/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että saa metri tolkulla lautaa valmiiksi kaivetun kuopan reunalle, ei varmaan ole ihan sitä mitä ap toivoo...

miten se rakentaminen tehtäisiin, kunhan sanoo että ei Älvsby tai vastaava. Onnistuu 200t jos löytyy ammattilaisia perheestä ja saa materiaaleista alennuksia (tai löytää itse edullisia materiaaleja). Pitkätavarasta tehtiin meille, mutta luulisin että vaikka tilaisi runkoa tms. talotehtaalta niin siltikin voi onnistua. Eikä ole hulluja ambitioita esim. rakentaa valtavia kivipengerryksiä piha täyteen. Aika perussettiä tällä rahalla siis saa, ja aika hyvä suunnittelu täytyy olla, että onnistuu. Ei ole paljonkaan varaa mihinkään viivästyksiin tai isompiin korjaustöihin. Vinkkinä, että sitten kun talo on suunniteltu valmiiksi, niin kysykää asiantuntijoilta vielä, että millaisia ratkaisuja tässä on, jotka voisi toteuttaa edullisemminkin. Selvittäkää myös mitkä jutut siinä talossa maksaa, jokainen ylimääräinen tonni pitää olla hyvin perusteltu menoerä. Me emme kysyneet niin tarkkaan, kun oletimme että sukulaiset ymmärtää sen muutenkin :). Kuitenkin suunnittelussa on paljon sellaisia kohtia, joissa piirtäjä joutuu puntaroimaan kustannusten ja hyödyn/estetiikan välillä, ja aika usein kustannukset arvioidaan alakanttiin ja estetiikkaa, tilantuntua tms. painotetaan. Ne pitäisi kuitenkin talonrakentajan päästä itse arvioimaan, että arvostaako vaikka korkeaa sisätilaa ja useampaa vesipistettä enemmän kuin x määrää rahaa. Koska voin kertoa että harmittaa aika paljon, jos joku ratkaisu on omasta mielestä enintään ihan kiva, ja jälkeen päin selviää, että sen olisi voinut tehdä edullisemmin ja vielä enemmän itseä miellyttävällä tavalla :)... Mutta ainahan sitä jotkain kämmiä tulee rakennusprojektiin, varsinkin jos on useampi ihminen tekemässä nopeita päätöksiä.

Vierailija
13/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaa sille kertyy ilman tonttia 550 000. ei ole laskettu mitään pihalle, eli ainoastaan talo & ulkorappaus. neliöitä 330.

Vierailija
14/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin itse viisi vuotta sitten 170 neliöinen 1½ kerroksinen talo ilman mitään erikoisuuksia vaan ihan tavallista tasoa niin autotalleineen hinnaksi tuli yli 300 tuhatta. Tontti maksoi vain 35 tonnia.

Jos teet suorakaiteen muotoisen talon ilman yhtään erkkeriä tai uloketta, ilman parveketta, ilman takkaa, ilman mitään kallista helpolle tontille niin 200 tuhatta ei siltikään riitä.

Vierailija
15/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin alueesta, tontin hinnasta, pohjasta, omasta ammattitaidosta, onko avaimet käteen vai ei...Moni asia vaikuttaa.

Itse rakennamme tällä hetkellä Etelä-Pohjanmaalle, tontti maksoi (n. 1400 neliötä) 9 900 euroa, siihen päälle liittymiset kaukolämpöön, viemäriverkkoon jne. Kaivuu- ja räjäytystöissä tulikin sit yllätyslasku joka vei n. 15 000 laskettua enemmän. Talo otettiin Kastellilta vesikattoon asti asennettuna ja talli tuli siihen samaan pakettiin, ne maksoi yhteensä n. 80 000. Meillä neliöitä talossa 165 ja tallissa nelisenkymmentä. Loppusuoralla mennään ja arvioitu kokonaishinta tulee olemaan n. 230 000 euroa. Paljon on tehty itse ja onneksi mies ja hänen veljensä ovat kirvesmiehiä, lähipiiristä löytyy sähkö ja lvi-taitajia joilta saatiin vähän alennusta töistä. Ketään ei viitsi kuitenkaan talkootyönä täysin pitää.

Yhteenvetona tästä sanoisin että on mahdollista tehdä talo 200 000 eurolla mut vaatii kyllä tarkan tiedon ja suunnittelun noissa maapohja-asioissa ja ettei hirveästi yllätyksiä tulisi.

Tsemppiä rakentamiseen :)

p.s. mm. Kastellilla on tällänen economy-talomallisto, kannattaa niitäkin katsella. Itse pidän Kastellia luotettavana :)

Vierailija
16/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan et haaveile pääkaupunkiseudusta.

Vierailija
17/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aivan turha kuvitella rakentaa nykyään omakotitaloa alle 250teur.

Me rakennettiin 4v sitten 200teur avaimet käteen desingtalo mutta saman talopaketin hinta tänään 20teur kalliimpi lisäksi alv nousut ym energian säästökulut. Talossa neliöitä huimat 105 ja autotalli päälle. Rakentaminen on kallista lystiä...

Vierailija
18/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske se 1500-1700 Euroa/m2 ja siis kaikki neliöt tuossa mukana. Tuon alle ette pääse, jos täällä edes kysyt asiaa. Ja tontti tietty päälle.

Vierailija
19/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla voi rakentaa, JOS on paljon aikaa käytettävissä.

Muutamia remontoinnista pitäviä lähipiirissä, ja ostavat usein pienen vanhan asunnon ja alkavat sitä laajentaa ja remontoida ajan kanssa. Asuvat esim. 2-5 vuotta ja myyvät voitolla pois. Mutta heillä raksamiehiä lähipiirissä, eli kaikki sähkö-ym. työt saavat halpaan hintaan, haalivat tavaraa tarjouksista ja joskushan esim. hyviä ikkunoita/ovia jne. voi saada remonttikohteista, jos joku tuttu vinkkaa/tuo jne.

Vierailija
20/45 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihmeessä täällä myydään uusia ( tosin av-mammojen mielestä pieniä 100-120 neliöisiä) omakotitaloja 150000 eurosta lähtien? Ei ole tonttia eikä autotallia mutta kun täällä väitetään ettei edes taloa saa niin miksi noita about 160-180 tonnin taloja on myynnissä kun pitäähän niistä voittokin saada kun rakennuttaja myy suoraan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän