Eiks tää oo vähän epäreilua? Miehestä valitusta...
Meillä mies nukkuu aina vapaapäivinään todella pitkään. Siis jopa yli kahteentoista, toisinaan kahteenkin saakka.
Siinä kun minä nousen lasten kanssa ylös laittamaan aamupalaa ja vahtimaan. (lapset vielä sen ikäisiä, ettei voi antaa yksinään olla)
Sitten tänäänkin kun kävin monta kertaa miestä herättelemässä, että heräisi nyt jo, olin laittanut jo aamukahviakin yms. ja mies vaan murisi että ei todellakaan aio vielä herätä. Ei edes vastaillut mulle mitään, kun hänelle puhuin. Oli vaan hiljaa ja käski olla hiljaa että hän saa nukkua.
No sitten siinä välissä hänen puhelimensa soi, ja kas kummaa, siihen kyllä heti vastasi (joku kaveri soitti) ja puheli iloisesti pitkät ajat siellä sängyssään.
Ajattelin, että no sitten varmaan herää ylöskin, mutta ei mitään, sitten kun puhelu loppui, mies alkoi taas vaan nukkumaan...
Mies ei mitenkään käsitä, että tässä on jotain "väärää". Mä en voi ikinä nukkua pitkään, jos yritänkin jäädä sänkyyn ja sanon miehelle, että nousee hän vuorostaan lapsia katsomaan, ettei käy pahasti, hän ei todellakaan nouse. Olen kokeillut tätä, ja vaikka sitten alkoi jo itku kuulumaan (toinen lapsista oli loukannut lievästi itseään) niin mies ei reagoinut mitenkään lapsen itkuun, vaikka oli hereillä, sanoi vaan että nouse sinä, minä nukun.
Pikku asia tää kai loppupeleissä on, mutta toistuessaan _valehtelematta_ joka ikinen vapaapäivä, toisinaan kyllä suoraan sanottuna vituttaa!
Mä olen saanut yhtenä aamuna nukkua pitkään, äitienpäivänä. Ja se on todellakin ollut ainoa kerta!
Kommentit (46)
Useimmat ovat ratkaisseet tämän tiukalla vuorottelulla. Joka toinen aamu mies herää ja joka toinen nainen. Myös me tehtiin näin kun lapset olivat pieniä.
Kotona olo on ihan täyttä työtä sekin. Mun mielestä molemmilla on oikeus JOSKUS nukkua, myös kotona olevalla.
Jos käytte on todella epäreilua mieheltä. Jos olet kotona ja vain mies töissä, niin en ymmärrä miksi mies ei voi nukkua vapaalla ollessaan?
Jos käytte on todella epäreilua mieheltä. Jos olet kotona ja vain mies töissä, niin en ymmärrä miksi mies ei voi nukkua vapaalla ollessaan?
En silti käsitä, miten voit olla tuota mieltä?
Mä olin/olen se, joka heräilee lasten kanssa öisin, nukuin vaan muutamia tunteja yössä ja SILTIKÄÄN mies ei edes vapaapäivinään noussut aamulla lasten kanssa, jotta mä olisin voinut nukkua!
Sama jatkuu edelleen. Mä herään JOKA IKINEN aamu aikaisin, kun lapsetkin heräävät, laitan aamupalat ja hoidan muut aamutoimet, ja mies ei hoida niitä KOSKAAN. Työaamuinaan herää töihin, vapaa-aamuinaan nukkuu kahteentoista-kahteen.
Vaikka onkin saanut nukkua kaikki yönsä rauhallisesti ja heräilemättä.
Ja tää on sitten reilua?
ap
olisin kotiäiti.
Toki saa nukkua välillä pitkään, mutta että jopa 12 tai kahteen asti! Ja välillä pitäisi olla äidin vuoro nukkua. Vaikuttaa typerältä mieheltä.
Lisämausteena se, että sitten kun se mies nousee ylös siinä 14-16, se juo kahvit ja lähtee kavereiden kanssa johonkin.
Vituttaahan tuo, mutta minkäs aikuiselle(?) miehelle(?) mahdat?
ja ysi, sanotko noin kaikille? Esim. naiselle, jonka mies hakkaa häntä?
ap
Syö yhdessä? Ulkoile yhdessä? Käy kaupassa? Laita ruokaa?
Toki meilläkin nukutaan joskus pitkään, mutta ihan käytännön syistä ei kumpikaan voisi nukkua pitkälle iltapäivään. Lauantaisin pitää usein käydä kaupassa, siivoilla, pestä pyykkiä. Lisäksi on kyläilyjä ja lasten harrastuksia, jossei nyt muuta, niin lähdetään ulos koko porukka.
Kai mies nyt jotenkin osallistuu, ainakin yhteisiin ruokailuhetkiin? En mä voisi kuvitella, että meillä mies nukkuisi kun muu perhe syö lounasta...
käytöstä. Siinä menee koko päivä hukkaan, jos toinen vaan makaa. Viimeistään kymmeneltä pitää selvitä sängystä ylös.
Eikö teillä ole mitään perheen yhteistä ohjelmaa vapaapäiville? Käyttekö ikinä isovanhemmilla kylässä, porukalla kaupassa, ulkoilemassa yhdessä lasten kanssa tai harrastuksissa.. esim. viikonloppuina olisi erittäin hyvää aikaa ottaa esim. kahdenkeskisiä isä- tytär/poika hetkiä tms. yhden tai kaikkien lasten kanssa. Ja sama äidille. Voisi keskittyä, vaikka vaan yhteen lapseen kerrallaan ja tehdä jotain yhteistä kivaa, ja toinen vanhempi puuhaisi muiden lasten kanssa.
Toki meilläkin nukutaan joskus pitkään, mutta ihan käytännön syistä ei kumpikaan voisi nukkua pitkälle iltapäivään. Lauantaisin pitää usein käydä kaupassa, siivoilla, pestä pyykkiä. Lisäksi on kyläilyjä ja lasten harrastuksia, jossei nyt muuta, niin lähdetään ulos koko porukka.
Kai mies nyt jotenkin osallistuu, ainakin yhteisiin ruokailuhetkiin? En mä voisi kuvitella, että meillä mies nukkuisi kun muu perhe syö lounasta...
kuin ehkä kerran kahdessa viikossa. Vetää itsekseen sitten hampurilaista tms. tietokoneen ääressä.
Ulkoilemisesta ei tykkää.
Ruokaa laittaa ehkä kerran puolessa vuodessa.
Kaupassa käydään joskus yhtä aikaa, muttei yhdessä, siis tarkoitan että mies ottaa korin ja menee omia menojaan hyllyjen välissä ja sitten kassalla nähdään..
ap
kuin ehkä kerran kahdessa viikossa. Vetää itsekseen sitten hampurilaista tms. tietokoneen ääressä.
Kaupassa käydään joskus yhtä aikaa, muttei yhdessä, siis tarkoitan että mies ottaa korin ja menee omia menojaan hyllyjen välissä ja sitten kassalla nähdään..
ap
Asuu teidän muiden kanssa, mutta touhuaa omiaan? Ja sinä sallit sen? Ei juma, en suostuisi ikinä tuollaiseen. Me ollaan PERHE!!! Yhdessä ollaan lapset hankittu ja yhdessä ne hoidetaan. Molemmilla on omiaki harrastuksia, mutta pääasiassa toimitaan tämän PERHEEN eteen ja YHDESSÄ. Siihen kuuluvat yhteiset ruokailut, yhteiset ulkoilut ja muut tekemiset.
Oletko muuten miettinyt millaisen mallin miehesi antaa lapsillesi?
ap
Asuu teidän muiden kanssa, mutta touhuaa omiaan? Ja sinä sallit sen? Ei juma, en suostuisi ikinä tuollaiseen. Me ollaan PERHE!!! Yhdessä ollaan lapset hankittu ja yhdessä ne hoidetaan. Molemmilla on omiaki harrastuksia, mutta pääasiassa toimitaan tämän PERHEEN eteen ja YHDESSÄ. Siihen kuuluvat yhteiset ruokailut, yhteiset ulkoilut ja muut tekemiset.
Oletko muuten miettinyt millaisen mallin miehesi antaa lapsillesi?
eikä todellakaan sellaista, mitä toivoisin.
Mutta oikeasti, jos toinen on muuttunut itsekkääksi jääräpääksi, ja on aikuinen, iso mies, niin mitä ihmeessä voit tehdä asian muuttamiseksi, jos toinen ei halua muuttua? Et mitään. Voit kyllä yrittää keskustella, sen jälkeen huutaa, itkeä ja ryhtyä lakkoon, mutta siinäpä ne, ja jos ne ei tehoa, mitä jää jäljelle? Ei mitään. Ellei sitten erota halua (jota en halua, mies ei kuitenkaan ole "paha" minua tai lapsia kohtaan, itsekäs kylläkin. Mutta lapset tykkäävät isästään eikä tarvitse alkaa mitään viikko-viikko-systeemejä tekemään ja lapsia pompottelemaan paikasta toiseen, kun pysytään yhdessä)
Rasittaahan tämä, en kiellä sitä. Joskus jaksaa paremmin, joskus huonommin. Jos olisinkin aiemmin tiennyt, millaiseksi mies ajan kuluessa muuttuu, en olisi hänen kanssaan naimisiin mennytkään saati lapsia tehnyt.
Olisinkin ennustaja..
ap
No sitten siinä välissä hänen puhelimensa soi, ja kas kummaa, siihen kyllä heti vastasi (joku kaveri soitti) ja puheli iloisesti pitkät ajat siellä sängyssään.Ajattelin, että no sitten varmaan herää ylöskin, mutta ei mitään, sitten kun puhelu loppui, mies alkoi taas vaan nukkumaan...
Mies ei mitenkään käsitä, että tässä on jotain "väärää". Mä en voi ikinä nukkua pitkään, jos yritänkin jäädä sänkyyn ja sanon miehelle, että nousee hän vuorostaan lapsia katsomaan, ettei käy pahasti, hän ei todellakaan nouse. Olen kokeillut tätä, ja vaikka sitten alkoi jo itku kuulumaan (toinen lapsista oli loukannut lievästi itseään) niin mies ei reagoinut mitenkään lapsen itkuun, vaikka oli hereillä, sanoi vaan että nouse sinä, minä nukun.
Pikku asia tää kai loppupeleissä on, mutta toistuessaan _valehtelematta_ joka ikinen vapaapäivä, toisinaan kyllä suoraan sanottuna vituttaa!
Mä olen saanut yhtenä aamuna nukkua pitkään, äitienpäivänä. Ja se on todellakin ollut ainoa kerta!
Ja taas täällä miestensä pe*sereiätkin nuolevat mammat äpisee, että itse olet nalkuttava akka. Eri asia olisi, jos molemmat saisi vuorostaan pitää lököilypäiviä, mutta aamuun ne kasaantuu lapsiperheessä useinkin ne työntäyteiset rutiinit.
Itse en kattelis miestä, joka ei HALUA edes osallistua lasten arkeen. Töiden vuoksi ei viikolla ehdi ja sitten vkl on mukamas niiiiin väsynyt. Ja moni äitikin käy töissä, silti jako menee usein näin. Ei ole ihan perhe-elämää moinen...
Kun noin erillään perhearjesta elää, niin samahan se olisi ottaa toinen (lapseton) nainen siihen sänkyyn kaveriksi köllöttelemään. Kuullostaa siltä, ettei mies kauheasti välitä perheestään.
Mutta kyllä se työelämä on kuitenkin rankempaa kuin kotiäidin arki (kokemusta on), joten ainakin toisena päivänä vapaapäivistä on hyvä saada herätä omaan tahtiin. Mutta kyllä kotona olevankin pitää joskus saada nukkua pitkään.
joskus. Ihme äijiä. Meillä mies nousee joka aamu seitsemältä ja laittaa esikoisen eskaritaksiin. Minä saan levätä vauvan kanssa pidempään.
Mutta että äijä heräisi puolen päivän jälkeen ja jos käy normi päivätöissä? Ehei, en kattelis :D
Jos ei tää ole provo ja tuollaisia miehiä on oikeasti olemassa, niin sitten otat nyt itseäsi niskasta kiinni ja VAADIT muutosta. Ei tuollai kohdella ketään ja perhe on teidä yhteinen. Tuossa ei ole parisuhde kunnossa, ei alkuunkaan. Mene vaikka yksin puhumaan tilanteesta esim. terapeutille, jos et saa miestä mukaan. Mutta sano nyt selvästi miehelle, miltä sinusta tuntuu ja että näin ei voi jatkua. Kyllä se mies pystyy muuttumaan, vaikka kuin aikuinen onkin. Eihän tuo ole mikään tekosyy, että se nyt vaan muuttu tollaseksi, eikä kukaan voi sille mitään. Arvosta itseäsi ja vaadi sitä myös mieheltä!
Joskus on niin, että vaimon sanomiset, aiheestakin, on miehen korvissa nalkuttamista. Voisit pyytää sillai apua että vaikka joku sen miehen kavereista asiallisesti vinkkais et millon oot viimeks ollu perhees kans, auttanu vaimoas tms, se vois tehota paremmin.
Mulla on tästä kokemusta, toimii. =)
Joskus on niin, että vaimon sanomiset, aiheestakin, on miehen korvissa nalkuttamista. Voisit pyytää sillai apua että vaikka joku sen miehen kavereista asiallisesti vinkkais et millon oot viimeks ollu perhees kans, auttanu vaimoas tms, se vois tehota paremmin.
Mulla on tästä kokemusta, toimii. =)
miehen kaveria vinkkaamaan, mutta esim. tässä muutama viikko sitten yks miehen kaveri poikkes tänne aamulla, kun mies vielä nukkui, ja kaveri sitä isoon ääneen ihmetteli miehelle, että miten sä vielä tähän aikaan nukut, meillä vaimon kanssa noustaan kyllä ylös, ei hän saa eikä haluakaan nukkua tähän aikaan enää yms.
Mies vaan sanoi että vai niin, meilläpä onkin näin mutta ei vaikuttanut mitenkään edes häpeävän tms. ja mikään ei ole muuttunut.
ap
nukkumaan, että saat nukkua tarpeeksi. Anna miehen hoitaa ilta lapsia.
Mies on oikeutettu nukkumaan vapaapäivänään, varsinkin jos sinä et edes käy töissä.
Turhaa akkojen narinaa..
Mies
ääreen ja asiallisesti näytät paperilla listan siitä mitä hän tekee ja mitä itse teet. Selität kärsivällisesti, sanot, että tämä ei voi jatkua näin, koska et näe mitään tulevaisuutta suhteessa, jos tilanne jatkuu näin. Muistutat mitä kaveri sanoi ja kerrot miten muissa perheissä toimitaan. Tilanne on mun mielestä todella sairas ja tulee heijastumaan lapsiisi ihan väistämättä.
Millainen lapsuudenkoti miehelläsi muuten on? Onko hänellä jotenkin vääristynyt kuva perhe-elämästä ja parisuhteesta?