Miksi niin monet ihmettelee, kun olen 1,3v kanssa vielä kotona?
Kommentit (10)
Varmaan jossain siinä vaiheessa, kun nuorimmainen oli 2 vuoden ikäinen multa alettiin kyselemään, että millos lähdet töihin. Enää ei kukaan kysele mitään. =)
Onko sinulla työpaikka odottamassa? Millainen työpaikka? Ns tärkeä ura, missä jää pois kyydistä, vai tyyliin kaupan kassa?
Onko teillä muita lapsia?
Onko omistuasunto, isot lainat, yksi vai kaksi autoa?
Hieno kuitenkin, että hoidat vielä lastasi kotona. 1 vuotias on vielä pieni!
ja kyllä tosiaan moni ihmettelee..
nykyään on niin tavallista mennä heti äitiysloman jälkeen töihin.. monilla varmaan taloudellinenkin pakko,
ja yllättävän monella syynä myös se että tympääntyvät kotona olemiseen.
Yks äiti sanoi mulle kun meni töihin, että kun häntä niin hävetti työtiedusteluihin vastata, että on vaan kotona.
Tää ehkä kuvastaa yleistä asennetta.. eli jos hoidat lapsen ja kodin, olet VAAN kotona, etkä tee mitään todella tärkeää ja tuottavaa.
No minä olen kotona ja nautin siittä.. on toki päiviä jolloin kaikki ei niin nautittavaa, mutta omasta mielestäni on tärkeää ja merkityksellistä olla oman lapsen kanssa.
että mitä se ammatti vaikuttaa siihen, kuinka kauan "kehtaa" olla töistä pois. Kyllähän ne työt siellä hoituu eikä kukaan ole korvaamaton. Omistusasuntoa meillä ei ole ja vain yksi vaatimattoman hintaluokan auto. Sen ymmärrän, että asuntolainan takia joku joutuu menemään aikaisin töihin. ap
Onko sinulla työpaikka odottamassa? Millainen työpaikka? Ns tärkeä ura, missä jää pois kyydistä, vai tyyliin kaupan kassa?
Onko teillä muita lapsia?
Onko omistuasunto, isot lainat, yksi vai kaksi autoa?
Hieno kuitenkin, että hoidat vielä lastasi kotona. 1 vuotias on vielä pieni!
mutta lapsi on vain hetken pieni. Mun neljää lasta hoidettiin kotona käytännössä kymmenen vuotta. Puolitoista vuotta oli välillä aikaa, jolloin molemmat vanhemmat oli työssä.
Sano niille kysyjille, että eikös ne hoitovapaat ole juuri lasta varten. :)
miksi "monet" ihmettelee, mielestäni tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Onko ap herkkänahkainen asian suhteen? Tietääkseni en tunne itseni lisäksi ketään, joka ei olisi ollut vielä tuon ikäisen kanssa kotona. Tästä voitaneen päätellä, että kaipa se melko tavallista on :)
Kelan sivuilta:
Kotihoidon tuen käyttö laskenut
2000-luvulla
Erityisesti pienten, alle 3-vuotiaiden kotihoidon tuella hoidettujen
lasten osuus on laskenut vuodesta 2000.
Kotihoidon tuen piirissä 60 % 1-vuotiaista, 2-vuotiaista enää 37 %
jestas mikä kysymys taas