Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytölle kansainvälinen, suomalainen nimi, vinkkejä?

Vierailija
11.02.2011 |

Meillä on tyttö, jolle haluaisimme nimen, joka olisi helppo käyttää niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Tällaisia nimiä ovat mm. Helena ja Maria, mutta varsinkin tuo Maria tuntuu olevan suosittu (kaunis toki) ja haluaisimme tytölle nimen, joka ei olisi niin suosittu. Omat aivot vaan lyö juntturaa eikä mieleen tule juuri mitään, univelallakin on ehkä osansa asiaan.

Kommentoin niin usein kun vaan ehdin/pystyn.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanunis, yksinkertainen nimi ja helppo monissa maissa.

Vierailija
22/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura

Sofia

Julia

Linda

Anita

Hanna

Petra

Paula

Tuo kansainvälisyyskin on aika epäselvä käsite. Riippuu niin kielestä ja paikasta mikä toimii missäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ei ehkä vielä mainittu

Eeva

Elisa

Kristiina

Emilia

Anne

Lilja

Nuo ovat aika perinteisiä monissa länsimaissa. Kirjoitusasut vaihtelee vähän maittain, mutta eikö se ole vain positiivista variaatiota?

Vierailija
24/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariam, Katarina, Carina, Karin, Emilie, Emilia,

Vierailija
25/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua luullaan aina venäläiseksi tai joksikin muuksi itäblokin kansalaiseksi. Ei ole kovin mairittelevaa.

Vierailija
26/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai haluatko lapsellesi nimen, mitä on eniten maailmassa?

yleensähän kaikki pyrkii erottumaan

Vierailija
27/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttäremme on Lara. Minusta kaunis, helppo ja kansainvälinenkin:) Isänsä on sveitsiläinen.

Tykään myös Laurasta, Paulasta, Irenesta, Mariasta, Miasta, nämäkin tuttuja monessa maassa.

Vierailija
28/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua luullaan aina venäläiseksi tai joksikin muuksi itäblokin kansalaiseksi. Ei ole kovin mairittelevaa.

Olen myös Nina ja minua ollaan luultu venäläiseksi vain ulkonäön puolesta (siis ennen kuin ovat kuulleet edes nimeäni).

Nina-nimeä käytetään ympäri maailmaa enkä ole koskaan edes kuullut, että se miellettäisiin venäläiseksi nimeksi juurikin sen kansainvälisyyden takia.

Vierailija
29/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me halusimme lapsille suomen kielen mukaiset nimet, mutta kansainvälisesti kielessä kuin kielessä tunnistettavat. Tyttäremme on siis Katariina. On toiminut hyvin ulkomailla.

Vierailija
30/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu tosin kirjoittamaan Aïno ranskankielisissä maissa jotta äännetään oikein.

Leila/Selma/Saima on monissa maissa islamilainen nimi.

Mun työkaveita, ei-suolamaisia: Margaret, Martina, Carolina, Anne, Estelle, Nathalie, Valeria, Karen, Teresa...

Vierailija
31/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös Nina ja minua ollaan luultu venäläiseksi vain ulkonäön puolesta (siis ennen kuin ovat kuulleet edes nimeäni).

Nina-nimeä käytetään ympäri maailmaa enkä ole koskaan edes kuullut, että se miellettäisiin venäläiseksi nimeksi juurikin sen kansainvälisyyden takia.

Nina on venäläinen nimi! eikä mikään kansainväinen. tai no onhan niitä venäläisiä nykyään joka maassa...

Vierailija
32/34 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina on venäläinen nimi! eikä mikään kansainväinen. tai no onhan niitä venäläisiä nykyään joka maassa...

"Niina, Nina on ulkomaalaisperäinen naisen etunimi.

Nina on venäläinen hellittelymuoto Anninasta, joka taas tulee Annasta. Mahdollisesti sitä on käytetty myös useista feminiineistä sukunimistä, jotka päättyvät kirjaimiin -nina. Antoninakin on voinut joskus lyhentyä Ninaksi. Niña tarkoittaa myös espanjaksi pientä tyttöä.

Nimi voi myös pohjautua Niniven kaupungin kreikkalaiseen nimeen Ninos, assyrian Ninua, Nina. Babylonialaisten hedelmällisyyden jumalattaren nimi oli myös johdettu Ninivestä.

Läntisessä kristikunnassa Niinaa on pidetty Antonia- ja Christiane -nimisten pyhimysten nimien lyhentymänä. Itäinen perinne tuntee Christiana Gruusialaisen, jota on sanottu "Gruusian valistajattareksi" 300-luvun alussa. Tarina kertoo, että hän oli Jerusalemin patriarkan veljentytär, joka joutui pakenemaan Armeniaan kautta Gruusiaan, missä hän valisti kansaa."

Eli nimellä on monta alkuperää, näin kertoo Wikipedia.

Vierailija
33/34 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia, Elena, Selena, Lotte tai joku näiden nimien muunnoksista. Mun oma nimi on Anniina ja vihaan sitä onks se hyvä nimi vai ei? Haluun vaihtaa sen!

Vierailija
34/34 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä vain hieman muokkaamalla käytössä tulee Ellie (jos siis muutto jonnekin ulkomaille on tiedossa), mikä taas on tosi suosittu nimi jenkeissä ja briteissä.

Muita:

Ellen

Vera

Sara

Hanna