Kotona hoidetut lapset eivät osaa " tavallisimpia asioita" ja hoidossa olleet ovat " itsenäisempiä" ?
Hoidossa olleet osaavat esim. sitoa kengännauhansa aiemmin, pukea/riisua, syödä itse jne. koska hoidossa on ollut pakko, ja kotona hoidetut eivät osaa, kun äiti on aina tehnyt kaiken...? kertokaa ettei tämä ole totta, kovasti kaikki näin väittävät...!!!
T: äiti joka haluaisi pitää lapsensa mahd. pitkään kotona....!
Kommentit (26)
Meillä esikoinen puki itse 2+ eteenpäin, 3vuotiaana osasi jo pukea kaikki omat vaatteensa. Söi itse täysin 10kk eteenpäin.
tämä todistaa teoriasi vääräksi.:)))) Ai niin vielä se että kuivaksi oppi 1v10kk iässä ja alkoi käydä hieman reilu 2 vuotiaana yksin asioilla vessassa.
lapsi osaa pukea, muttei viitsi. Eli on tarpeeksi älykäs huomaamaan, että joku tekee sen hänen puolesta. Hoitomuodollahan ei ole väliä.
Lisäksi vaadittiin koulua palkitsemaan lapset, jotka käyttävät kypärää pyöräillessään, jotta yhä useampi saataisiin kypärää käyttämään.
Vierailija:
joka lasten ollessa kouluikäisiä vaatii koulua määräämään lapsilleen nukkumaanmeno- ja kotiintuloajat, tietokoneenkäyttöajat ja vielä opettamaan lapsensa maistelemaan kaikkea ruokailun yhteydessä, huoh.
Tapakasvatus on vanhempien tehtävä, ei päiväkodin.
Vierailija:
joka lasten ollessa kouluikäisiä vaatii koulua määräämään lapsilleen nukkumaanmeno- ja kotiintuloajat, tietokoneenkäyttöajat ja vielä opettamaan lapsensa maistelemaan kaikkea ruokailun yhteydessä, huoh.
Tapakasvatus on vanhempien tehtävä, ei päiväkodin.
Ne vanhemmat jotka lapsiensa hyvinvoinnista piittaavat, kyllä varmasti osaavat nuo määrätä ihan itsekin, ja ne joita ei kiinnosta, eivät niitä noudattaisi vaikka koulusta joku määräys tulisikin...
jotka toivoivat koulun antavan jonkin yleisen kaikille lapsille kuuluvan kotiintuloajan, jotta lapet tottelisivat. Surullista mutta totta.
Vierailija:
Ne vanhemmat jotka lapsiensa hyvinvoinnista piittaavat, kyllä varmasti osaavat nuo määrätä ihan itsekin, ja ne joita ei kiinnosta, eivät niitä noudattaisi vaikka koulusta joku määräys tulisikin...
Ja tiedättekö miksi: olen itse ollut se ujo nössö, joka oli kotihoidossa kouluikään asti ja jota kiusattiin koulussa (vielä lukiossakin naureskeltiin). Kärsin ujoudestani ja olisin toivonut, että minut olisi laitettu päiväkotiin reipastumaan.
Vierailija: