Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan tyhmä/väärä idea antaa hampaiden puhkeamiseen lääkettä?

Vierailija
11.02.2011 |

Elikkäs,vauva 7kk kuolaa ja hankaa tuskaisen näköisenä yläientä ja näyttäisi et sieltä kuultais jo hammas läpi.Hammas olisi eka ja mulle ekalla lapsella joten en tiedä onko sopivaa olettaa et vauvalla olis ihan kipuja.Voisiko esim.illalla ennen nukkumaan menoa antaa vähän lasten panadolia? Vai onko parempi vaan antaa puhjeta sit kun puhkee.Olen jotenkin haluton muuten antamaan noin pienelle särkylääkettä,ei ole siis koskaan saanut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen puhkeamista ikenet voi olla hyvinkin kipeät. Lapset on tietysti erilaisia, toiset ei juuri huomaa, että hampaita tulee, mutta toiset on tosi tuskaisia, ja miksipä ei saisi lasta lääkitä jos on kipeä.

Minä olen kyllä antanut lääkettä omille lapsilleni silloin kun on ollut selvästi kipeä. Otetaanhan sitä lääkettä itsekin, miksi lapsen pitäisi kärsiä?!

Ei se Banadol mitään myrkkyä ole, ja jos ei ole tarvinnut ennen syödä, niin varmasti auttaakin hyvin.

Kannattaa myös kokeilla jäähdytettäviä puruleluja, kylmä auttaa hampaiden tulokipuun.

Vierailija
2/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusien tutkimusten mukaan on särkylääkkeen antamisesta ei ole haittaa. Parempi on antaa, kun olla antamatta. Mitään linkkiä mulla nyt ei ole, googlella varmaan löytyy.

eri asia sitten auttaako särkylääke hampaiden puhkeamisesta johtuvaan kipuun. Meillä ei ainakaan ole täysin auttanut, mutta olen kuitenkin antanut. Koska olen ajatellut, että jos edes vähän kipua vie pois niin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kyllä lapselle voi ja mielestäni pitää antaa kipulääkettä, jos kipuja on. Kysyin juuri asiaa lastenlääkäriltämme ja hän oli samaa mieltä. Kipulääkkeet ovat turvallisia lyhytaikaisessa käytössä (muutama päivä putkeen tai vain yöksi vaikka parinkin viikon ajan)eikä lasta tai äitiä jalosta yhtään se, että lapsi kokee kovaa kipua. Hammassärky on hirveää - sen tietää jokainen sellaista joskus potenut.

= )

Vierailija
4/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

panadolia. Olen jokaisen lapsen kohdalla antanut illalla särkylääkettä kun on näyttänyt siltä, että puhkeavat hampaat vaivaavat. Helpottaa kummasti vauvan oloa.

Vierailija
5/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut Panadolia vauvalle hampaiden puhkeamisvaiheessa, juurikin yötä vasten. Turvallinen lääke suositusannoksilla. En minäkään turhaa halua lastani lääkitä, mutta toinen raasu oli niin surkeana...

Vierailija
6/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanhan itsekin särkylääkettä silloin kun on kurja olo. Miksi antaisin lapseni/vauvani turhaan kärsiä?

Vierailija
7/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lääkkeet, joita lapsille suositellaan, on todettu turvallisiksi. Mieluummin annan lapselle lääkkeen kipuun kuin pidän omaa pikkuistani kivussa. Jos hampaidentulo ei lasta häiritse (ainoastaan kuolaa, ehkä hankaa leluilla), en antaisi, mutta jos on selvästi kipeä, itkuinen, nukkuu levottomasti, niin antaisin kyllä. Meillä vauva myös hankasi korviaan ja käytettiin lääkärissä, mutta tulehduksen sijaan ilmeisesti hammaskipu säteili korviin asti.

Vierailija
8/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt näitä särkylääkkeitten pihtaajia. Jos toinen on kipeä, niin totta kai pitää antaa lääkettä. Aika moni itsekin vetäis siinä tilanteessa Buranaa tai vastaavaa. Miksi siis antaa lapsen kärsiä.

Vierailija
9/9 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhkes juuri 5kk vauvalle molemmat alahampaat viikon sisällä ja oli todella pakko antaa särkylääkettä. Ongelma vaan oli se, että särkylääkkeistä ei ollut mitään apua, ei liioin jäädytettävistä puruleluistakaan. Kaksi päivää itki putkeen, kunnes apteekista löytyi G.U.M. Gengigel-merkkinen geeli, jota käytetään aikuisilla aftojen tms. suuhaavojen hoitoon ja tuoteselosteessa mainitaan selkeästi, että käytetään myös lapsilla hampaiden puhkeamisen aiheuttamiin vaivoihin.

Tuo lääke on täysin turvallinen käyttää, eikä aiheuta haittoja nieltynäkään. Lapseni farmaseutti-kummitäti tutki ja otti selvää tuosta geelistä oikein perusteellisesti, joten voin varmasti suositella sitä muillekin. Ja mikä parasta, se autto alle viidessä minuutissa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän