Miehen kiveksen kipu/vihlonta..
mies on aika ajoin tässä sanonut et hänen toiseen kivekseen vihloo/sattuu aina välillä satunnaisesti.
Ja hänen mielestään toinen olisi ehkä himpun isompi.
Kun kysyin et kaanko tätä on jatkunut sanoi et ehkä pari vuotta, eikä oo vielä saanut aikaiseksi soittaa lääkäriin.
Eilen kyllä tein selväksi et paree soittaa jo tai suutun. On vähän sellanen jjäärä et pää sais olla irronnut ennen kun menee asenteella "mitä ne muka voi tehdä"
Kommentit (33)
varaat miehellesi ajan!!! aina lykkää asiaa!!!
Selvisi, että hänellä on tyrä.
Nivusseudussa tyriä on eniten siksi, että siellä vatsanpeitteessä on tavallista heikompia kohtia. Myös vatsaontelon sisällön paine kohdistuu tavallista suurempana alaosiin. Tyrä voi syntyä, kun nivuskanavan takaseinän kalvo heikkenee ja antaa periksi. Toinen heikko kohta on kiveksen laskeutumistie, jota pitkin kives laskeutuu pian syntymän jälkeen kivespussiin. Siksi nivustyrä voi pullistua kivespussiin.
Lainattu terveyskirjaston sivulta.
Asia hoituu leikkauksella.
kaikki, pienetkin vaivat on heti syöpää? Heti löytyy kasapäin ihmisiä joiden puolisolla on syöpä tai joku tuttu on just kuollut siihen. Uskon sen, että näin onkin, mutta tosiaan kuten joku edellä sanoi, ei kaikki vaivat ole syöpää. Syöpä on edelleen harvinainen sairaus nuorella ihmisellä. Mutta tietenkin siihenkin aina sairastuu, mutta silti se on harvinainen nuorilla.
Moi oon 14v poika ja tänää aamulla heräsin nii oli sika kipee vasen kives ja sattuu kun istun. Että mitä mun pitäis tehdä??
Olen 15v poika, oikea kivekseni on ollut jonkin aikaa kipeä, kun kosken siihen päältäpäin, kipu on hieman vihlova ja se tuntuu oikealla puolella alavatsassani. Mikähän tähän mahtaisi olla syy?
Voi lapsiparat! Kertokaa vanhemmillenne tollasista vaivoista niin kyllä he teille lääkäriajan varaa.
Olisi kiva tietää joko ketjun aloittajan mies on vainaa kun ei suostunut läkäriin kivessyöpänsä kanssa?
ota yhteys kouluterkkariin tai mene lääkäriin
Tuo 14v vasen kives: voi olla kiveksen kiertymä (tod.näköisempää vasemman kuin oikean kivksen kohdalla) ; HETI LÄÄKÄRIIN.
15 v poika: oletko kylmettänyt itsesi? Kuulostaa eturauhastulehdukselta. Itse sain alle 20v. Tuon paskataudin mopolla ajaessa kylmällä. Mene lääkäriin.
Älkää pitäkö puhelimia taskuissanne niin paranee. Kassit ei digaa säteilystä.
Todennäköisesti jonkinlainen tyrä. Tyrät ovat miehillä tosi yleisiä, mutta ne voidaan leikata helposti. Tosin jos tyrää ei hoida, siitä tulee tosi paha, jopa vaarallinen vaiva.