Miehen kiveksen kipu/vihlonta..
mies on aika ajoin tässä sanonut et hänen toiseen kivekseen vihloo/sattuu aina välillä satunnaisesti.
Ja hänen mielestään toinen olisi ehkä himpun isompi.
Kun kysyin et kaanko tätä on jatkunut sanoi et ehkä pari vuotta, eikä oo vielä saanut aikaiseksi soittaa lääkäriin.
Eilen kyllä tein selväksi et paree soittaa jo tai suutun. On vähän sellanen jjäärä et pää sais olla irronnut ennen kun menee asenteella "mitä ne muka voi tehdä"
Kommentit (33)
Kiva nostella näitä vanhoja ketjuja, mutta tiedoksi, että joillakin tulee tuonkaltaisia oireita myös eturauhastulehduksesta. Saattaa säteillä myös alavatsaan. Urologi setä/täti kyllä tutkii mikä vaivaa ei muuta kuin lääkäriin vaan. :)
Lue tämä, jos sinulla on silloin tällöin kosketusarka kives tietystä kohtaa. Ei näissä urolokimaksuja tarvi aina maksaa. On ollut tätä vaivaa jo varmaan 20 vuotta. Ei ole parantunut eikä pahentunut. Huomasin jo nuorena, että akuutti kipu poistui, kun meni uimaan. Nykyään hoidan vaivan, joka esiintyy varmaan muutaman kerran vuodessa niin, että otan mukavan asennon vessanpöntölle ja lasken bideellä kiveksille kylmähköä vettä niin, että ne vetäytyy sisään. Tämän jälkeen, jos kärsit eturauhasvaivasta, kannattaa suihkuttaa hetken päästä lämmintä vettä samaan paikkaan. Vaiva häviää välittömästi. Liittyy varmasti johonkin hermoärsytykseen, joka poistuu kylmäshokista. Ei vakava vaiva, mutta sietämätön muutaman tunnin tai loppupäivän kipu siihen koskiessa, ilman edellämainittua hoitoa.
Jos miehes saa kuitenkin liian vähän seksiä. Kipu vois viitata siihen. Voi tietty olla muutakin, eli lääkäriin vaan. Parempi tarkistaa.
Minun miehellä samanlaisia oireita muutama vuosi sitten kipua / vihlontaa välillä. Kaikki testit tehtiin eikä mitää. Mutta pikku hiljaa penis alkoi kääntymään, lopulta seksi ei onnistunut. Ja lopulta jouduttiin leikkaamaan. En tiedä varmaksi liittyikö kiveksen kipu / vihlonta tuohon käyristymiseen, mutta oireet alkoivat noin vuosi pari ennen tuota käyristymistä, eikä tosiaan missään kokeissa löytynyt syytä kivuille.
Itsellä ollut kipua kivesten takaosassa nyt muutaman kuukauden. Tuntuu kuin jälkioireet sen jälkeen kun joku on potkaissut haarojen väliin muutaman tunnin jälkeen. Virtsan seassa ei ole näkynyt verta ja siemensyöksyssä ei ole ongelmia tai kipua. Hetken epäilin kivessyöpää kun tuntui toinen kives toista suuremmalta, mutta se näköjään johtuukin ihan normaalista kallistumasta (oikealle tai vasemmalle joka miehellä). Olen käynyt kahdella urologilla ja ultraäänessä. Mitään ongelmaa ei löytynyt. Työni on toimistotyötä ja kotonakin tulee paljon vietettyä aikaa koneen ääressä. Tästä olenkin ruvennut epäilemään selkäongelmia joka säteilisi kiveksiin. Liikunnan määrä on kohdallani vähintäänkin vähäinen. Onko kellään toimistotyötä tekevällä ollut samankaltaisia ongelmia?
liian harvasta sextaamisesta. Useammin siemensyöksyjä niin olo pikkuhiljaa paranee.
meillä on seksiä ihan riittämiin viikossa. Kumpikana ei pihtaile. Ei ole myöskään liiaksi. Vaan sopivasti.
Olisi kuollut jo jos 2 vuotta vaivannut syöpä
Nyt heti ajanvaraus urologille tai vähintäänkin yksityisen puolen yleislääkärille!
Mun lähipiirissä oli nimittäin eräällä miehellä aivan samat oireet (vihlontaa, kipua, turvotusta toisessa kiveksessä) ja yksityisen kautta tehtyjen tutkimusten jälkeen kives jouduttiin kivessyöpäepäilyn vuoksi kokonaan poistamaan! Löytyi myös jotakin ylimääräistä kalkkeutumaa jne. En tahdo pelotella, mutta saattaa oikeasti olla vakavakin juttu, kannattaa tutkituttaa nopeasti! :(
jotain tällästä minäkin ajattelin et voisko olla jotain kivessyöpää ja koittanuy miehelle sanoo MONTA kertaa et soittaa lääkäriin.
Mut sanoo vaan et joo. Eli se tarkottaa et antaa taas vaan olla.
Mutta eilen sit kuitenkin suutuin niin kovin sille et lupasi soitta, mutta vasta kun hällä on talviloma.. eli millon lie.. :/
Nyt heti ajanvaraus urologille tai vähintäänkin yksityisen puolen yleislääkärille!
Mun lähipiirissä oli nimittäin eräällä miehellä aivan samat oireet (vihlontaa, kipua, turvotusta toisessa kiveksessä) ja yksityisen kautta tehtyjen tutkimusten jälkeen kives jouduttiin kivessyöpäepäilyn vuoksi kokonaan poistamaan! Löytyi myös jotakin ylimääräistä kalkkeutumaa jne. En tahdo pelotella, mutta saattaa oikeasti olla vakavakin juttu, kannattaa tutkituttaa nopeasti! :(
housut tai huonot alushousut. kaiken ei aina tarvitse olla syöpää..
Oliko miehellä siis itse syöpä vaiko syöpäepäily?Nyt heti ajanvaraus urologille tai vähintäänkin yksityisen puolen yleislääkärille!
patologi tutki poistetun kiveksen, josta lopulta löytyi alkava kasvain ja nuorelle miehelle (24-v) ikään nähden huolestuttavan paljon kalkkia esim. verisuonien seinämistä. Mahdollista fyysistä traumaperäistä syytäkin epäiltiin (eikä edelleenkään voida sulkea täysin pois), eli että kivekseen olisi joskus esim. osunut jotakin joka olisi aiheuttanut nämä kivesmuutokset pitkällä aikavälillä.
Kipukin oli yltynyt niin pahaksi, ettei elämästä vihlovan kiveksen kanssa olisi tullut mitään ja siksi poisto oli ainoa vaihtoehto. Toinen sentään jäi tallelle.
Ja kun sanon voi, niin se tarkoittaa, että lääkäriin ja nopeasti.
On tyhmyyttää olla tämän tyyppisten vaivojen kanssa kotona ihmettelemässä.
Meillä mieheni kivessyöpä oireili juuri vastaavalla tavalla. Oireita ehti olla lähes 2 vuotta ennen hoitoon hakeutumista.
Onneksemme syöpäkasvain oli koteloitunut kiveksen sisälle, mutta oli vain ajan kysymys milloin se olisi "päässyt" sieltä leviämään, sillä kives oli jo kasvanut.
Mieheltäni poistettiin kives ja laitettiin proteesi tilalle. Hän sai vatsan alueen imusolmukkeisiin varmuuden vuoksi myös sädehoitoa.
Kiveskivut ja -turvotukset täytyy aina ottaa vakavasti! Pakota se miehesi lääkäriin. Minä olisin nyt leski, ellen olisi niin tehnyt.
(jo pari vuotta) satunnainen kipu ei tietenkään välttämättä ole syöpää, mutta ei se ole normaaliakaan. Ap, älä odota että mies itse varaa ajan (yksityiselle) lääkärille, vaan hoida sinä asia. Ainakaan mä en saanut miestäni taannoin "itsenäisesti" lääkäriin - miehet ovat sellaisia :) - mutta kun mies istui vieressä ja minä soitin ajan, mies sitten meni.
(Vaiva oli toisenlainen ja kiusallinen, mutta onneksi viaton.)
housut tai huonot alushousut. kaiken ei aina tarvitse olla syöpää..
Elikkäs oikea kives on jonkin verran isompi kun vasen. Oikeaa kivestä jommottaa aina välillä, joskus useammin ja joskus ei lainkaan. Kiveksessä ei ole mitää pattia niin mikä siinä voisi olla ? Onko syytä huoleen?