Keittelempä tässä jauheliha keittoa, mitäpä laitatte sekaan ???
Kommentit (13)
porkkanaa, lanttua, selleriä, palsternakkaa, sipulia, valkosipulia, lihalientä, pekonia ja pippuria.
perunaa, porkkanaa, lanttua ja hernettä, suolatonta kasvislientä. Jauhelihan olen maustanut mm. musta- ja valkopippurilla, paprikajauheella, cayannepippurilla tai mitä nyt milloinkin on kaapissa.
Joskus laitan vaan valmiin pakastevihannespussin, jossa myös perunaa mukana.
Joskus laitan oikeat perunat, mutta lisäksi pari erilaista pakastevihannespussia, esim. keittojuurekset + herne-maissi-paprika.
Joskus teen makaroniversion minäkin, ja silloin pätkittyä spaghettia (tai muuta makaronia), hernemaissipaprika ja tomaattipuretta.
Tai makaronisempana:
makaronia, sipulia, porkkanaa, tomaattimurskaa, valkosipulia, oreganoa, kesäkurpitsaa.
porkkanaa, purjoa, ja juuressuikaleita vähän. Tomaattipyrettä, mausteita, liha tai kanalientä, sekä pientä simpukkapastaa.
perunaa, parkkanaa, lanttua, sipulia, maustepippuria, suolaa, luomu kasvisliemi jauhetta, noin 2-3rkl ketsuppia. Ketsupista tulee hyvä väri ja maku :).
eli porkkanaa, palsternakkaa, selleriä, purjoa, joskus lanttua. Tai teen minestronetyyppisen: sipulia, valkosipulia, porkkanaa, varsiselleriä, zucchinia, tomaattimurskaa ...
Tai silputtua kaalia, hapankaalia, valkosipulia, porkkanaa, lanttua = venäläistyyppinen, syödään smetanan kanssa.
Jauhelihakeitto on joustava käsite. :)
Anteeksi, mutta on pakko sanoa, että se on "keitteleNpä", koska lähtökohta on "minä keittelen", ei "minä keittelem."
Anteeksi, mutta on pakko sanoa, että se on "keitteleNpä", koska lähtökohta on "minä keittelen", ei "minä keittelem."
laakerinlehteä, kaks tai kolme.