Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuisten kevät

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten itse tämän pinon. Tarkistakaa että tietonne on oikein.

ON:ultra oli siis viime viikolla ja kaikki oli hienosti. Niskaturvotus vaan 0,5 mm ja pituus jotain 6.5 (voiko olla?). Tällä kertaa osui todella mukava kätilö kun esikoisen ultrasta poistuin itku silmässä. Olo on edelleen huono, syödä voisin (ja syönkin) kuin hevonen, muuten tulee huono olo. Jatkuvasti on väsy eikä mitään jaksa tehdä. Nyt voi kuitenkin olla jo paremmin pystyssä. Kaipa tää tästä..

Mites muut olette voineet? Joko on työkaverit ym kyselleet saako onnitella? Mulla on jo kaikki... eli vatsaa sitten on. Yksi jopa kysyi että onko kaksoset!

Loistavaa vointia kaikille elokuisille! Kyllä se elokuukin sieltä vielä tulee vaikkei nyt yhtään siltä tunnukaan:) t.viiru 12+

Vierailija
2/50 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, olin aivan varma, että kuuluisin syykuiseen pinoon (omat laskelmat menivät mönkään),joten tulen nyt sitten kuitenkin tänne... Laskettu aika 21.8 =)

3 lapsonen tulossa, sisarukset tulokille jo 10 ja 12v.

Ultrassa käyty kuluneella viikolla ja siellä näytti kaikki olevan hyvin. Vapaaehtoisiin riskiseulontoihin en mukaan lähtenyt, miten muut? Oletteko otattaneet verinäytteet NP-ultran yhteydessä?

Pahoinvointi ja ylenpalttinen väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottaa, jos vaan muistaa syödä parin tunnin välein.Ja se taas ikävä kyllä näkyy painossa.

Mukava nähdä että meitä elokuussa vauvan saavia on näinkin paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lilyenne. Meillä onkin sama la. Mä otatin ne verinäytteet ja vastaus tuli viikossa.

Missähän muut meidän pinolaiset on? Huhuu!

Vierailija
4/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ultrakäynti on takana ja kaikki oli kunnossa. Verikokeitakin otettiin, vaikkei se niin yksinkertaista ollutkaan - sairaanhoitaja sanoi, ettei ole koskaan nähnyt näin olemattomia verisuonia. Eivät meinanneet millään saada musta tarvittavaa määrää ulos :)

Pahoinvointikin on pikkuhiljaa väistänyt, enää satunnainen kuvotus on jäljellä. Entiselle kahviholistille paha paikka, kun esim. kahvinpurut haisevat äärettömän kamalalle :/ Mutta onneksi sentään se jatkuva oksentelu on rauhoittunut.

Ainiin, ja laskettu aikakin muuttui, se onkin 19.8 :) viikot siis tällä hetkellä 13+4

Tuntuu hurjalta, että ensimmäinen kolmannes on jo takana.. tästä eteenpäin ajankulu kuitenkin vain hidastuu, kuulemma.

Kuinkas muiden vointi ja mietteet?

5/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen käynyt kurkkimassa täällä, mutta tunnukset olivat hukassa niin etten päässyt kirjautumaan. Nyt sit sain uuden salasanan ja aattelin tänne kirjoitella.

Kolmatta lastamme odotan. Ennestään meiltä löytyy 1v7kk ja melkein 6v tytöt. Olen itse 27v, mies 32v. Synnyttämään olis tarkoitus mennä Poriin, SATKS:iin. LA on 23.8.

Tää kolmas odotus on ollu jotenkin epätodellista:) Kahdesta ekasta mulla oli jatkuvasti vähän etova olo jonnekin viikolle 18 asti ja oli tosi tarkkaa mitä uskalsi syödä ettei tullut paha olo. Nyt ei ole ollut oikeastaan ollenkaan huonoa oloa. Ainoastaan kahvin haju ja maku ei oo tehny hyvää. Samoin muutaman kerran on täytyny yökkiä joillekin hajuille (makkara ja sianliha, yäk:). Mut yleensä ottaen olo on ollut aika normaali, tosin väsymystä on ollut ihan tarpeeks!

NP-ultrassa ja verikokeessa kävin pari viikkoa sitten. Kaikki oli ok, tosin mahatyyppi liikkui aika laiskasti, mutta liikutti sentään käsiään ja jalkojaan. Mulle sanottiin että jos tuloksista löytyy jotain niin lääkäri soittaa kahden viikon kuluessa. Huomenna tulee se kaks viikkoo eikä vielä ainakaan ole mitään kuulunut.

Tulipas omaa napaa...sori. Ja Unia, hyvä huomio että eka kolmannes on jo ohi. Mä oon jotenkin vielä aatellu että tää on ihan alussa, mutta kyllä se h-hetki taitaa sieltä pikkuhiljaa lähestyä:)

Hippiainen rv...oisko tasan 13?

Vierailija
6/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ultra vastaa ensi viikon maanantaina...Jännittä ihan kamalasti ja pelotta....Neuvolan täti säikäyti kaikkilla jutuilla kun kävin eka kerran neuvolassa....Nyt mietin menikö kaikki oikein.....

Flunssa iski sitten nyt nokka tukossa ja kunnolla,kurkku on kipeä ja yskä....Iltaisin närästä ja välillä pitää käydä pöntön palvonnassa...ja närästys pahenne sen jälkeen.....

Voiko joku kertoa vinkki miten pääsee eron närästyksestä...?(Yritin mietiä mitä aiheuta mulle närästyksen niin en keksinyt)

Vierailija
7/50 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttoi Samarin ja ihan perusvissy. Tosin Samarin tuppasi tulemaan melkein samantien ylös, kun pahoinvointi oli silloin pahimmillaan.

En tosin tiedä mikä sitten auttaisi, jos mikään ei pysy muutenkaan sisällä.

Vierailija
8/50 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi elokuinen. Olen seuraillut palstaa sivusta, mutta rohkaistuin vasta nyt itse kirjoittamaan.

Olen 28 vuotta ja meille tulossa siis toinen lapsi. Ensimmäinen on nyt kaksi vuotta.

Taidan kurvata lasketuissa ajoissa listan kärkeen, sillä oma la:ni on 10.8.

Olo on jo oikein energinen ja pahaolo on hellittänyt jo muutama viikko sitten. Vatsan turvotusta sen sijaan riittää...

Huolenaiheitakin on ollut. Viime viikolla tuli veristä vuotoa ja senkin jälkeen vielä vähän. Kävin eilen lääkärissä ja kaikki näytti olevan kunnossa. Saattoi kuulemma johtua siitä, että istukka on hyvin lähellä kohdunsuuta. Noloa kysyä, mutta tietääkö kukaan, voiko pieni verenvuoto olla yhteydessä kakalla käymiseen? Verta kun usein on tullut juuri kakkoshädän yhteydessä...

Mitäs teille muille? Joko olette kertoneet työnantajillenne vauvauutisen? Minä en ole, ja pelottaa todella mennä kertomaan asiasta. Saattaapi olla, ettei pomo olekaan kovin iloisesti yllättynyt...

Vierailija
9/50 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi esikoistaan elokuussa tulevaksi odotteleva. Olen 23 vuotias ja noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen plussasin marraskuun lopulla! :) LA meillä siis 4.8.

Niskapoimu-ultra oli jo liki kuukausi sitten, kaikki on pienokaisella hyvin ja niskaturvotus oli lähes olematon 0,2mm! Koko raskausaika mennyt selkäkipuja lukuunottamatta tosi hyvin. Selkäkivut ovat vaivanneet todella ja olen juuri parhaillaan sairaslomalla niiden takia.

Töissä olen kertonut jo melko pian np-ultran jälkeen. Helpompi olla sairaslomalla ja esimies tuntuu ymmärtävän selkäkivut ja poissaolotkin paremmin nyt. Ja mulla ainakin massukin pullottaa jo aivan todella, ihanaa!

Onnea kaikille odotukseen!

- A & pikkumöykky 15+6

Vierailija
10/50 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen mukaan tuolta keskenmenojen palstalta. Ajattelin jo jättää palstailun kokonaan, mutta nyt tuntuu että voisi kuitenkin vähän kirjoitella. Historiaa siis sen verran, että meillä on 2v poika ja sen jälkeen oli km 9/2010 rv 12+3 (tai 11+6 toisen lääkärin mielipide). Raskaus oli siis keskeytynyt keskenmeno, np-ultrassa kaikki ok rv 12+3, mutta viikkoa myöhemmin lääkärissä sydänääniä ei löytynytkään ja ultrassa todettiin pienokaisen kuolleen heti np-ultran jälkeen. Uusi raskaus tärppäsi nopeasti ja nyt menossa rv 15+4 eli LA siis 8.8.

Pahoinvointi ja väsymys on helpottanut oikeastaan kokonaan. Vähän alkaa jo liikkeitä tuntua ja sitä olen todella odottanut! Km jälkeen kun on ollut koko ajan epävarma olo tulevasta (ja on yhä edelleen), mutta liikkeiden tuntuminen antaa vähän varmuutta, että ainakin vielä kaikki on ok. Seuraavaa neuvolaa odotan jännityksellä, kuuluuhan sydänäänet vielä!!!

elpida: mulla närästystä aiheuttaa happamat juomat ja rasvaiset/tuliset ruuat sekä kahvi, eli niistä luopuminen jo helpottaa oloa. Piimä on toiminut hyvänä ensiapuna lievään närästykseen. Lääkkeenä voi ottaa ihan rennietä (purutabletti auttaa nopeasti) tai sitten ranixalia (nieltävä tabletti vaikuttaa 12h). Apteekista voi tarkemmin kysellä jos miettii mitä uskaltaa käyttää, mutta mulle ekassa raskaudessa lääkäri sanoi että kaikkia reseptivapaita närästyslääkkeitä voi hyvin käyttää.

annika83kok: mulle sanottiin ultrassa, että älä säikähdä jos tulee vähän verta, on kuulemma sen näköistä "tavaraa" kohdun suulla. No mitään ei kuitenkaan ole vielä ainakaan tullut (ultrasta aikaa reilu 3 vkoa). Mutta asia siis oli, että voisin hyvinkin kuvitella verenvuodon liittyvän kakkaamiseen. Silloinhan alapään lihaksia joutuu jännittämään ja ikäänkuin vähän ponnistamaan niin samalla se ponnistus kohdistuu kohtuunkin ja veri pääsee pois. En ole mikään hoitoalan ammattilainen vaan ihan maalaisjärjellä näin päättelisin :)

Vierailija
11/50 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi elokuinen. Kiva huomata et meitä on niin monia. Meidän LA 17.8 ja ennestään meillä pojat -04 ja -08. Nyt kun pahimmasta pahoinvoinnista ollaan selvitty alkaa olo oleen jo hieman pirteämpi. Nyt mietityttääkin sukupuoli...hihii kiva arvailla, mä kyllä ite veikkaan poikaa.. jälleen :)

Vierailija
12/50 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi elokuinen:) l.a. 14.8. Meillä pojat jo 11v ja 6v, nyt yllätysraskaus ja "alkujärkytyksestä" toivuttu osittain. Alussa kuvotusta ja hajut ärsytti, kahvi varsinkin. Nyt vaivaa suunnaton väsymys ja lorvikatarri, aktiivisena kuntoliikkuna tätä on hieman vaikea hyväksyä:)) NP-ultrassa oli kaikki hyvin, tosin todella laiska/unelias kaveri verrattuna poikiin. Liikkeet tuntuu jo hyvin, masuakaan ei voi enää peitellä mitenkään, oli siis kerrottava töissä...

viikot nyt 14+5, hyviä vointeja muillekin:))

Vierailija
13/50 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltsu siis 32v_3._Lohja

Vierailija
14/50 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Unia vinkistä:DPitää kokeilla ja toivoa että auttaa:D

Vierailija
15/50 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen hiljainen palsta taitaa tämä olla...

Tänään rv 16+0. Oon taas pari päivää panikoinut, että onkohan tuolla mahassa kaikki kunnossa ja aamulla katselin kotidopplereita josko sellaisen hankkis. Mut en taida kuitenkaan. Tänään vähän enemmän tuntunut liikkeitä joten kaipa se vauveli hengissä on :) Ultran perusteella istukka on kohdun etuosassa, joten sehän heikentää liikkeiden tuntumista. Ja toisaalta ei noita viikkojakaan vielä niin älyttömästi ole eli ei ne liikkeet kovin voimakkaasti pitäiskään tuntua. Ei taida tämä meikäläisen panikointi helpottaa ennen kuin vauva oikeesti on syntynyt! Ekassa raskaudessa en osannut mitään pelätä mut nyt km kokeneena pelko kolkuttaa takaraivossa koko ajan.

Tällaisissa fiiliksissä siis alkoi viikko. Neuvola vasta ens ma, joten viikko tässä pitää kärvistellä ennen kuin pääsee sydänääniä kuuntelemaan!

Omanapaista turinaa kun ei tänne ole paljon tarinoita tullut :)

Vierailija
16/50 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille. En viimeksi ehtinyt kuin listan päivittää.

On muka niin paljon muuta eikä tuota virtaa vieläkään ole liikaa. Pahin olo on helpottanut, mutta hyväksi ei oloa vieläkään voi laskea. Uskomatonta, kuankohan tätä kestää? Nyt rv 14+. Esikoisen kanssa ei todellakaan ollut tällainen olo, voiskohan tää olla tyttö...?

Hilja82: mulla on ihan samat fiilikset vaikkei km olekaan takana. Kotidoppleria en aio kyllä minäkään hankkia. Liikkeitä ei tunnu täälläkään, mutta kohtu on taaksepäin joten varmaan siitä johtuu. En muuten yhtään tiedä missä istukka on, hm. Varmaan vaan mennyt ultrassa ohi korvien:) Mutta ei voi valittaa. Pitää olla onnellinen, että saa olla raskaana. Vihdoin ja viimein 1,5 vuoden yrityksen jälkeen! Jostain kumman syystä sitä vaan silti laskee jo viikkoja laskettuun aikaan:)

Mitä hankintoja te toisen tai useamman odottajat meinaatte tehdä? Mun pitäisi ostaa turvakaukalo. Kokemuksia kaipaan, eritoten Brion Primosta. Kuinka kauan vauva siihen mahtuu, kuin helppo on asentaa turvavöihin, meneekö lyhyihin vöihin jne. Jos siis ei aikoisi ostaa heti jalustaa (vaikkakin kyllä laiskana ihmisenä varmaan sen tulen kuitenkin lopulta hankkimaan:).

Vierailija
17/50 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14+ viikoilla täälläkin mennään... Pahin pahoinvointi tosiaan hellittänyt, joskus harvoin enää iltasella kuvottaa, mutta ei tarvitse pyttyä halailla. Väsymys ei vaan hellitä, aamupäivät menee okei, mutta illalla ei jaksa paljon hereillä pysyä. Itsekin odottelen, että liikkeet alkaisivat tuntua, on jotenkin niin outoa kun ei tiedä mistään mitään. Huomasin muuten että tuolta listasta puuttuu ikänikin, 34v. Voit Viiru lisäillä...sairaala olkoon nyt vielä arvoitus ;)

Hankintoja olisi tehtävä, kaukalo ja vaunut kai ne suurimmat kun tullut hävitettyä kaikki jo edellisten jälkeen.

Kertoilkaa kuulumisianne, jatketaan odotusta =)

Vierailija
18/50 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään jo 16+5, 17. viikko siis. Vielä ei tunnu pikkuisen liikkeet. Tosin olenhan esikoisen odottaja että tuskin vielä on syytä huoleen. Kovasti vaan toivoisi jo tuntevansa pikkuruisen liikkeet. Välillä sitä tuntuu että onkohan kaikki hyvinkään, kun joskus on olo ettei ole mitään oireitakaan enään :) Pissattaa kyllä kokoajan ja välillä närästää, joten kai se pikkumöykky siellä mukana on.

Meidän pitää tehdä kaikki hankinnat turvakaukalosta ja vaunuista hoitopöytään ja sänkyyn. Meinasin hommata myös unikeinun, onko kenelläkään kokemuksia?

Voimia odotukseen, toivotaan piristävää kevättä jo!

Vierailija
19/50 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei onneks tartte nyt hankkia kuin pinnasänky, sitteri ja sit rattaisiin isommalle seisontalauta. Ja tietysti vaatteita jos tulee tyttö. On vaan pojan vaatteita joista tietysti paljon käy myös tytölle, mutta en nyt kuitenkaan haluais liian poikamaisiin vaatteisiin tyttöä pukea. Tuskin kukaan pukis poikaakaan vaaleanpunaisiin :)

Meillä on Gracon Logico S turvakaukalo ja olen ollut siihen tyytyväinen. Se on edullinen (jalustan kanssa alle 200€ kun monet maksaa tuplasti tuon) ja tilava. Ainoa miinus on sen paino, ei jaksa käsissä kovin kauaa kanniskella. Mutta jos on tarpeen enemmän kuljetella niin siihen saa myös ratas-osan. Tosin eihän se ole suositeltavaa pitää vauvaa montaa tuntia turvakaukalossa! No tuota voisin kuitenkin suositella, samaa on myös tutuilla käytössä ja kaikki on tykänneet.

Miten muuten, oletteko ajatelleet selvittää sukupuolen etukäteen?

Meillä tiedettiin ekassa ja selvitetään myös nyt jos vauva vaan ei ole jalat ristissä rakenneultrassa :) Edellisissä raskauksissa olen aavistanut sukupuolen oikein raskausoireiden perusteella, mut nyt on vähän epävarma olo. Eka raskaus meni tosi hyvin ilman ihmeempiä pahoinvointeja ja vain suolainen maistui joten niistä tiesin vauvan olevan poika. Toisessa raskaudessa taas oli tosi paha olo ja teki hirveesti makeaa mieli ja tyttöhän se oli (selvisi siis sairaalan tuloksista kun selvittelivät km syitä). Nyt taas on ollut enemmän pahoinvointia kuin ekassa, mutta huomattavasti vähemmän kuin toisessa raskaudessa. Alkuun ei yhtään maistunut makea, mutta kun pahoinvointi helpotti rv14 paikkeilla niin sit alkoikin tehdä enemmän makeaa mieli. Ja suolaiset/rasvaiset ruuat aiheuttaa pahaa oloa. Alkuun siis ajattelin, että tulokas on poika mut nyt on alkanut tuntua että voiskin ihan hyvin olla tyttö. Ei voi tietää :D Mies toivoisi enemmän tyttöä, minulle on ihan sama kumpi tulee.

Hyviä vointeja ja toivotaan kunnon potkujen ilmaantumista piakkoin :)

Vierailija
20/50 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja jo tullut lueskeltua teidän viestejä, nyt sitten päätin itsekin kirjoitella.

Eli meillä LA 30.8. ja neljättä odotellaan, PS synnytyssairaalana ja ikää 27v.

Ultrassa tuli käytyä reilu 2viikkoa sitten ja kaikki vaikutti hyvältä, viikon päästä ensimmäinen neuvolalääkäri.

Vointi ollut ihan hyvä, väysymystä jos ei oteta huomioon ja sitä seuraavaa laiskotusta. Hirmu äkkiä mennyt nämä ekat viikot, nyt siis vk 14 menossa, tosin näyttää niin hienolta kun teillä monilla on jo monta viikkoa pidemmällä, mutta perässä tullaan! :) Liikkeitä tässä alkaa jo miettimään, mutta onhan tässä vielä viikkoja aikaa odotella...

Sukupuolen selvittämisestä joku kyseli, itse aion kyllä tiedustella seuraavassa ultrassa tuota asiaa, meillä kun on edessä kaikki vaatehankinnat jne. vaikka nuorin onkin vasta/jo 3v. Eli toivottavasti siellä selviää, 4d ultraakin olen jo aiempien kohdallakin miettinyt, mutta ei ole kuitenkaan tullut käytyä ja joka kerta on oikea veikkaus saatu rakenneultrassa.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! :)