Apua! Taloyhtiö tekee meille kylppäriremontin, enkä mä pysty päättämään, millaiset laatat haluan.
Saamme käydä itse ostamassa laatat, eikä hinnalla ole väliä, koska maksamme itse erotuksen, jos valitsemme kalliit. Kyse on siis saunan pesuhuoneesta suihkuineen lavuaareineen. Tilassa on myös wc. Olisi suuri apu, jos ehdottaisit jotain! Pidämme ajattomasta, mutta tyylikkäästä, jotain jujua saa olla, ei kovin värikästä.
Kommentit (20)
valkoista tai hyvin vaaleaa laattaa - kylppärit ovat harvoin liian valoisia. Suihkun kohdalle seinään tai suihkunurkkaukseen muuten vois laittaa jotain erilaista. Kannattaa katsella laattafirmojen katalogeja, sieltäkin voi bongailla ideoita.
Mä suosittelisin, että laittaisitte lattiaan jotain muuta kuin tummanharmaata, sitä on nyt nimittäin joka ikisessä kylppärissä.
Mene alan liikkeeseen ja katsele ympärillesi. Jos löydät jonkun "jujun" johon ihastut niin sitten vaat kasaat myyjän avustuksella siihen ympärille sopivan kokonaisuuden. Tai teet pari eri vaihtoehtoista kokonaisuutta ja valitset sitten niistä jonkun.
Mutta ihan oikeesti miten voisimme auttaa kun emme tiedä tilaa tai millaista tarjontaa on, mistä pidät, mistä puolisosi pitää jne.
Mikä muu väri olisi hyvä kuin tuo harmaa? Mitä kannattaisi ottaa huomioon, että kylppäri olisi paitsi kaunis myös helppohoitoinen ja käytännöllinen?
ap
Mene alan liikkeeseen ja katsele ympärillesi. Jos löydät jonkun "jujun" johon ihastut niin sitten vaat kasaat myyjän avustuksella siihen ympärille sopivan kokonaisuuden. Tai teet pari eri vaihtoehtoista kokonaisuutta ja valitset sitten niistä jonkun. Mutta ihan oikeesti miten voisimme auttaa kun emme tiedä tilaa tai millaista tarjontaa on, mistä pidät, mistä puolisosi pitää jne.
ap
ehdotan vaaleanharmaata lattiaa ja isoja valkoisia laattoja, joiden kanssa laitat vaikka suihkun seinään ruskean-mustankirjavia laattoja (niissä tummissa saumoissa ei näy shampoojämät samalla lailla). Kannattaa sitten piirtää paperille miten laatat haluat ja mitä saumaväriä, vai onko asettelu-suunnitelmat jo talon puolesta lukkoon lyöty?
Itse välttäisin vahvoja ja kellahtavia värejä, koska tiedän omasta kokemuksesta että ne alkaa ennenpitkää pänniä. Helpompi vaihdella kylppäriin tauluja ja tekstiilejä, kuin laattoja.
Mikä muu väri olisi hyvä kuin tuo harmaa? Mitä kannattaisi ottaa huomioon, että kylppäri olisi paitsi kaunis myös helppohoitoinen ja käytännöllinen?
ap
luonnollisista sävyistä, niin joku ruskeaan taittuva luonnonvalkoinen laatta ja vaaleanruskea lattia. Jotain yksityiskohtaa mosaiikki- tai muulla pienellä laatalla. Kavereilla on tällainen kylppäri, ja se on UPEA, vaikken itse niin diggaile sellaista värimaailmaa.
Harmaa on nyt se juttu, jota laitetaan joka paikkaan, jos haluat ajattomampaa, vältä harmaata.
valkoisen kaveriksi. Ei kaduta:) Toisena vaihtoehtona oli sinisen tai turkoosin syvät sävyt.
Olen jostain syystä tosi ihastunut mosaiikkilaattaan. Sitä valitsisin edelleeen... tai... Lattiaan suihkun kohdalle sellaista luonnonkivistä tehtyä pintaa. Ei varsinaista laattaa siis, vaan pienia sileitä kiviä kiinnitettynä verkkoon.
http://3.bp.blogspot.com/_7zdBq32dqp0/TLG74YgqrEI/AAAAAAAABNE/7APJsdXBy…
Minäkään en syty ruskean tai beigen sävyille, niistä tulee mielestäni helposti likaisen tunkkainen tunnelma. Syvä punainen ehkä menisi pienellä alueella.
Tämä on mun makuun:
http://www.akatokset.fi/images/referenssit/kylpyhuone01.jpg
Paitsi katto voisi olla valkoinen.
Tämä taas kauhistus:
http://www.scansil.fi/rakennus_images/kylpyhuone_laatoitus.jpg
Samoin neuvon kuin aiemmat; liikkeeseen vaan ihmettelemään ja ihastelemaan!
Onko tuollainen luonnonkivi vaikea pitää puhtaana?
Olemme käyneet laattaliikkeissä, mutta vaihtoehtoja on aivan liikaa.
ap
En nyt jaksa kaivaa linkkiä, mutta nelosen Innon sivuilla on "arvostele mun kämpppä" -osio, jossa on paljon erilaisia kylppäreitä.
Oletko huomioinut, että saat maksaa hienoista laatoista paljon lisähintaa?
Harmaa on musta aina yök!
Mun äidille tuli juuri putkiremppa ja otti ruskean lattian ja vaalean kermaiset laatat seiniin ja lisähintaa ei tullut.
Heillä laatat oli nähtävissä kerhohuoneessa.
(kun mies ei tuota tykännyt). Mietin itse silloin samaa, mutten tullut kysyneeksi.
Tunsin omassa remontissa samanlaista valinnan vaikeutta, mutta kyllä se pikkuhiljaa siitä selkeni. Kun ensin sulki pois ne värit ja tunnelmat mitä ei voi sietää, sekä ne mitkä eivät sovi muiden kalusteiden kanssa yhteen, sitten epäkäytännölliset pinnat, liian kalliit laatat jne, ja selaili kuvastoja ym, niin alkoihan se hahmottua. Kun halutut värit oli selvillä, oli helppo mennä kauppaan valitsemaan:)
Todettiin että noista erikoislaatoista ei ihan kauheasti lisähintaa tullut, verrattuna niiden antamaan näköön. Suurin osa laatoista saatiin ihan kohtuuhinnalla ja sitten vaan vähän "mausteita" päälle.
äOnko tuollainen luonnonkivi vaikea pitää puhtaana? Olemme käyneet laattaliikkeissä, mutta vaihtoehtoja on aivan liikaa. ap
Meillä on talonrakennusprojekti loppusuoralla, joten näitä(kin) on tullut mietittyä. Just tultiin raksalta tarkastamassa laatoittajan urakan etenemistä :)
Mun mielestä olennaista on se, että käyttää asiantuntijaa apuna. Laattoja on laattaliikkeissä niin paljon, että itse niitä läpikäymällä ei tulosta synny. Sen sijaan hyvä myyjä osaa auttaa hyvin eteenpäin.
Me päädyttiin lopulta sellaisiin valintoihin, joita taitaa olla kovin monella nyt. Meidän kylppäri ja wc:t on toteutettu siten, että seinät on muuten isoa valkoista laattaa, mutta kussakin tilassa on yksi tehosteseinä (kussakin jotain erilaista). Kylppärissä isoja betonimaisia laattoja, yhdessä vessassa pientä mosaiikkia ja toisessa vessassa isoja metallimaisia laattoja. Lattiat on joka tilassa kaikkiin tehosteseiniin sointuvaa betonimaista laattaa (jonka koko vaihtelee sen mukaan, onko tilassa kaatoa vai ei).
Kylppärissä on muuten suihkujen välissä saman tyylinen hylly shampoille ym kuin tuossa yhdessä linkissä. Mokattiin vaan se, että ei ajoissa tajuttu laittaa valoja siihen.
Saumojen puhtaana pysymisessä olennaista on saumalaastin laatu. Hyvälaatuisten ei pitäisi värjäytyä yhtä helposti. Luonnonkivelle on omia kyllästysaineita, joiden pitäisi helpottaa puhtaana pitoa (mulla ei tosin kokemusta niistä).
Tai minkä niminen se on, jos löytäisin netistä kuvan?
ap
Mulla on harmaat lattialaatat mustalla saumalla, ja joka kerta siivotessa kiitän! Eipä pinty saumat, ja lattia näyttää aina puhtaalta, vaikka siivousvälit vähän venyisivätkin! Musta sauma on must juttu.
...että mitä ihmettä sitä ottais. ku on niin paljon vaihtoehtoja. tykkään, että on luonnonläheisiä värejä, kliinisyys ja kiiltävät valkoiset pinnat on mun kauhistus.
mutta siinäpä se pulma onkin.
kun tykkään esim. romanttisesta tyylistä, antiikin kreikan tyylistä, samoin japanilaistyylisestä teemasta....ääk!
Tai minkä niminen se on, jos löytäisin netistä kuvan? ap
ABL-Laatat on se liike josta ostettiin. Ylipäänsä melkein joka paikassa tuntuisi olevan vastaavanlaisia malleja myynnissä (Laattapisteeltä ja Kaakelikeskukselta löydettiin myös hyviä vaihtoehtoja).
16
kylppärin lattiaan keskiharmaata lasittamatonta laattaa ja seiniin hiekan väristä lasittamatonta laattaa 10x10 kokoa.
loppuelämän, voit tehdä vaikka millaisen roomalaisen kylpylän. Muuten suosisin ajatonta tyyliä. Me teetimme syksyllä kylppärin ja saunan täyden remontin, kyseessä pieni tila jossa myös vessanpytty. Neliöitä yhteensä hieman alle 10. Mietittiin ensin tehosteseinän tekemistä jollain värillä, mutta onneksi Laattapisteen myyjä sai meidät siitä luopumaan. Otettiin seinään iso kiiltävä valkoinen laatta 20x50 ja lattiaan se "tylsä harmaa". Nyt ollaan ihan mielettömän tyytyväisiä ja kylppäri on hyvännäköinen. Siis todella tyylikäs.
Ollaan useita kertoja todettu että tehosteseinä olisi ollut täysi virhe. Samoin joku pystyboordi olisi alkanut nopeasti nyppiä. Tämä johtuen siitä, että tilat ovat pienet. Meillä kattoon tuli valkoinen paneeli - todettiin sama mitä joku muukin tässä ketjussa, että kylppäri ei voi koskaan olla liian valoisa.
Noista lattialaatoista vielä sen verran, että emme ottaneet harmaata lattialaattaa niistä halvoista malleista, jotka näyttävät siltä että väri ja kuvio on painettu pintaan. Meidän laatta on sellainen oikeaa kiveä muistuttava myös tekstuuriltaan.Pinta tuntuu kalliolta tms. Samassa sarjassa oli nättejä muitakin sävyjä, sellaista vaaleampaa, hiekkamaista yms.
Valinta ei ole helppoa, mutta ei auta kun tehdä joku ratkaisu! Hieno siitä tulee.
Lattia tumman harmaata mosaiikkia tai 10x10 laattaa, seinille iso suorakulmainen, valkoinen laatta. Saako wc:n mitenkään eristettyä vaikka puolikorkealla seinämällä, se on helppo tehdä wedi-levyillä. Seinämään voi tehdä syvennyksen shampoopulloille ja muille tarvikkeille. Suihku Grohen suuri pyöreä kattoon ja käsisuihku lisäksi.