Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh alan olla aika puhki ton taaperon kanssa

Vierailija
10.02.2011 |

Tyttö on suloinen ihana äidin kulta MUTTA kamalan touhukas ja utelias. Perusluonteeltaan helppo ja kiltti (toistaiseksi) mutta koko ajan kaivamassa kaikki laatikot kiipeilemässä pöydille jne. Koko ajan lutkuttaa ikkunat likaisiksi, yrittää tyhjentää haarukat laatikosta ja aiheuttaa tajutonta epäjärjestystä. Koko ajan pitää vahtia haukkana ettei putoa mistään jne...mulla 2 isompaa lasta enkä todellakaan muistanut tämän olevan tällaista :D äärettömän rakas tuo pirpana kyllä on...välillä tulee ja rutistaa äitiä lujaa kun "ykkää" kuten hän sanoo.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 11kk eli viittä vaille taapero. Keittiönkaapeista kaiken vetelee alas mihin vaan yltää. Meillä näyttää nykyisin aina siltä kuin olis pommi räjähtänyt! Ikäänkuin kaapit olisivat oksentaneet sisuksensa lattioille! ;)

Sitten suuttuu niin perhanasti kun ottaa jonkin kielletyn esineen siltä pois tai kieltää jotakin.

Vierailija
2/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö suuttuu kun kielletään tai otetaan esim haarukka pois kädestä. Ennen alkoi suuttuessaan paukuttaa päätään seinään tai lattiaan mut onneks nyt oppinu ettei se kannata...ehkä tää tästä :D Meidän tytöllä siis ikää 1v8kk ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää vaan jaksaa. Mua on helpottanut se,että olen hommannut turvavälineitä elikäs lukkoja ja salpoja laatikoihin ja kaappeihin. Ei tarvi koko ajan olla kieltämässä ja lapsi on jo tottunut, että joka paikkaan ei pääse. Esim. justiin keittiön laatikot on stop -area. Energiaa on, mutta käänteisesti toimii....eli iltaisin meno on aivan päätöntä! Sohvalla juoksemista, juoksemista ylipäätään, tavaroiden pudottelua, peilin takomista jne. jne. jne. Yritän niinä hetkinä kun on väsynyt/turhautunut/tekemisen puutteessa aktivoida jotenkin, lukea, lorutella jne.

Nyt olen ottanut tavaksi raivat paikat vasta illalla kun muksu nukkumassa.

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
4/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksikään ei saa herpaantua vahtimisessa. Et sanonut, minkä ikäinen tyttösi on, mutta meillä vanhempien lasten kanssa alkoi muistaakseni helpottaa siinä 1,5 v paikkeilla. Taitojen lisäksi alkoi tulla hieman järkeä.

Eli minusta tuo 1-1,5 v on kaikkein rankin, mutta samalla kyllä ihanan antoisa aika. Lapsi kyseenalaistaa niin ihanasti kaiken tavanomaisen. Mikään ei ole itsestäänselvää.

Vierailija
5/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät itse itselleen joskus aamupalaa, välipalaa jne eli tulis nurinaa kun isommassa perheessä aina joku häärii köökissä. Vai onko ne salvat helppo avata? ap

Vierailija
6/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä vaan kun koko ajan oppii uutta mut järkeä ei kyllä ole tullut...koko ajan enemmän ja enemmän kaikki kiinnostaa ja pitää touhuta syvemmällä, korkeammalla ja enemmän kuin ennen...AP

Vierailija
7/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestäni ei oo turhempaa kuin väsyttää itsensä tuollaisella. Laatikot ja kaapit saa kiinni lapsilukoilla. Vaarallisiin huoneisiin ja portaisiin voi pääsyn estää portilla. Putoilevat esineet siivotaan pois. Muut sotkun aiheuttajat myös pois (pöytäliinat, huonekasvit. Tuhkaluukut teipataan kiinni. Kodinkoneisiin lapsilukot päälle tai turvasuoja kiinni. Ulko-ovi lukkoon, ettei lapsi pääse karkuun.

Ja niin edelleen, ja elämä on taas aivan tavallisen helppoa.

Vierailija
8/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät itse itselleen joskus aamupalaa, välipalaa jne eli tulis nurinaa kun isommassa perheessä aina joku häärii köökissä. Vai onko ne salvat helppo avata? ap

meillä on sellainen lukitussysteemi kuin esim. valjaissa, vöissä jne. Siis semmoinen kolmipiikki lykätään vastakappaleeseen. Periaatteessa ihan hyvin toimii, mutta toki oma vaivansa, jos laatikkoa koko ajan avataan.Yksi on lykätä keppi läpi koko laatikoston vetimien.

Vierailija
9/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sä saat tehdä elämästäsi niin vaikeaa kuin haluat tietenkin...

Vierailija
10/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talossa...se nyt vaan on totuus ettei kaikkia laatikoita voi lukita eikä portaita voi jatkuvasti vahtia kun on muitakin leikki-ikäisiä lapsia. Elämä näkyy tavaran muodossa tässä talossa vaikka miten yrittäis piilottaa, lukita, estää :) Ap

Vierailija
11/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommata minkäänlaisia estimiä, lukkoja, salpoja, suojia.....Olin NIIIIIIN niitä vastaan. No juu, oli hiton helppo ollakin...Mutta nyt!!! Tämä pikku tänttähäärä naisenalku tonkii aivan joka paikan! joten tänk gaad kaikenmaailman nippeleille ja vipstaakeille, otan ilomielin vastaan ja kaikenmaailman pedagogit voivat vaieta....sillä, se EI -sana ei aina riitä ja se kokee inflaation aika pian....

Vierailija
12/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haarukat ja muu vaarallinen korkeammalle tai salpa kaappiin. Ja annat penkoa rauhassa ei-vaarallisia tavaroita ja laatikoita ja siedät vaan epäjärjestystä.

Vierailija
13/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä talossa on niin paljon laatikoita että olis aika naurettavaa alkaa kaikkia lukitsemaan jollain lapsilukoilla se nyt vaan on totuus :D mutta toki palstamamma piilottaa ner tuolitkin ettei lapsi kiipeä pöydälle :D ap

Vierailija
14/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala lukita kaikkia laatikoita eikä piilottaa talon kaikkia tuoleja tai sohvia jotta lapsi ei pääsisi mihinkään kiipeämään. Tosin palstan mammojen täydellisessä elämässä tämä kaikki onnistuu leikiten :D heillä ei muut lapset tuo tavaroita esille eikä kukaan muu tietenkään tarvi tuoleja. REPS

Vierailija
15/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsy estetty joka paikkaan ja tuolitkin piilotettu? Annatteko pikku kätöseen sen yhden lelun millä kiltisti ja nätisti leikkii pitkin päivää?

Vierailija
16/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä talossa on niin paljon laatikoita että olis aika naurettavaa alkaa kaikkia lukitsemaan jollain lapsilukoilla se nyt vaan on totuus :D mutta toki palstamamma piilottaa ner tuolitkin ettei lapsi kiipeä pöydälle :D ap

Ne paikat vaan, joissa vaara piilee ihan oikeasti ja todennäköisyydet huomioiden. Ja lisään vielä, että tuo salpa, jota kuvailin, niin on helppo lapsenkin avata, painetaan sivuita ja toisella kädellä vedetään auki. Vaikea selittää. olen myös meidän 2-vuotiaalle laittanut yhden laatikon omille tavaroillensa, joten antaa ihme kyllä, muiden laatikoiden aika kivasti olla, samoin yhteen kaappiin alas olen latonut muovikipot ja kattilankannet, jotka eivät käsittelystänsä piittaa.

Vierailija
17/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että lapsi aiheuttaa yleistä epäjärjestystä :D mut en mä jatkossakaan voi alkaa piilotella talossa olevia jakkaroita ja tuoleja tms. jatkuvasti meillä nuo isommat muksut unohtavat huoneidensa ovet auki ja pian on pikku tihulainen kaivamassa pikkulegoja sun muuta. Samoin joku unohtaa vessan oven auki ja pian on tyttö pesemässä pyttyä ja kaivamassa vessan pikku laatikoita. Elämä on vaan sellaista isommassa perheessä :D Älkää mammat ottako tätä mun avaustani turhan vakavasti tää nyt oli vaan tällainen väsyneen kotiäidin tunteiden purkaus ja ihan hyvässä hengessä :D t. ap

Vierailija
18/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut se ei jaksanut kovinkaan kauan kiinnostaa...toiset lapset vaan ovat luonnostaan uteliaampia ja touhukkaampia kuin toiset. On ihan luonnollista että taaperon kanssa elämä on vaikeampaa vaikka miten yrittäis minimoida talosta riskit.

Meidän talossa ainakin joka paikassa kivoja laatikoita, kaappeja, tuoleja, sohvia, isompien sisarusten tavaroita, kenkiä joita on kiva lutkuttaa, vessapaperia kiva vetää pitkin lattiaa, hyppiä sängyllä, kiivetä tuoleille, laatikoita joita kiva tyhjentää, kenkähyllyä johon kiva yrittää kiivetä, vessan pytty jota kiva pestä, isompien sisarten huoneet kiinnostavat erityisen paljon jne. Kaikkia ei voi sulkea lukkojenkaan taakse!

Vierailija
19/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kiva kuulla että muilla samanlaista ku meillä. Tosin olen huomannu että meidän poultoista vuotiaalle pojalle ei mitkään lukot ole este. Voimaa on liiankin paljon. Mut järjestelmällinen kielto ja jankutus vielä toimii, vaikka aina rajoja testaakin. Täytyy vaan yrittää olla johdonmukainen. Ja mitä ne sotkut ketään haittaa? Meillä saa olla sotkuista yölläkin, tosin 4kk ikäisen vauvan kanssa kun herää meinaa joskus kompastua leluihin, mutta ennemmin nukun senkin ajan kuin siivoan leikit joka ilta pois. :)

Vierailija
20/23 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä silmä tottuu niihin rojukasoihin! :D Pian se on jo ihan kotoista. Ja vessanpöntöstä tulee vaan vastustuskykyä, itse asiassa mehän voitaisiin kaikki pestä kerran päivässä kätemme pöntössä!

en tiedä onko muut huomanneet saman tai perustuuko tämä johonkin, mutta meillä on niin, että kun nuorimmainen on saanut tutustua ja elänyt koko ajan niitten kiellettyjenkin roinien kanssa (pikkulegot, nippelit ja nappelit) niin ei hän ole ikuna laittanut niitä suuhun! Sulassa sovussa on niitten kindermuna-yllätystenkin kanssa, hui kauheaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä