Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla löytyi lisälyöntejä, onko vaarallista?

Vierailija
10.02.2011 |

Odottelen tässä lisätutkimuksia, jäi vähän mietityttämään, että onko vaarallista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaisella ihmisellä on kammiolisälyöntejä. Jotkut tuntee ne, toiset ei. Normaalia määrää en muista, mutta normaalia enemmän niitä on sitten kun on useempi tuhan vuorokaudessa. Jos tuntemus kovasti häiritsee, asiaa voidaan tutkia ja mahdollisesti jopa hoitaa joko lääkityksellä tai toimenpiteellä. Etenkin levossa tulevat lisälyönnit, jotka eivät tunnu rasituksessa, ovat lähes aina vaarattomia. Jos lisälyöntejä tulee runsaasti myös sykkeen noustessa, asiaa tutkitaan, mutta se ei tarkoita siltikään, että olisivat vaarallisia. Eli pääsääntöisesti harmittomia.

Älä panikoi nyt suotta vaan odota tutkimukset loppuun. Tuskin on mitään hälyyttävää ja jos on, se on hoidettavissa.

terv. sydänhoitaja

Vierailija
2/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ultrassa kaikki ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos (=kun) ovat eteisperäisiä lisälyöntejä. Ne ovat juuri niitä, joita tavallisesti kuvaillaan "rytmihäiriöiksi". Itselläni on ollut aina, enemmän tai vähemmän. Voi juhtua huonosta nukkumisesta, stressistä, kahvista, raskaudesta, joidenkin suolojen puutteesta (kalium, kalsium jne.) ja monesta muusta. Kuuluvat normaaliin elämään, vaikka kaikki eivät niitä edes huomaa.

Vierailija
4/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle kakkonen lisäinfosta! Tuntui jo tarpeeksi "sairaalta" (mitä en todellakaan koe normaalisti olevani) maata piuhoitettuna.

Kun sänky nostettiin, pyörryin noin vartissa. Tilanne kuitenkin normalisoitui hyvin nopeasti. Lisälyöntejä oli sekä makuulla että pystyasennossa.

T: Ap

Vierailija
5/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todettu kammioperäisiä lisälyöntejä sydänfilmissä, ja ihan vaarattomia kuulemma ovat. Tuntuvat tosin tosi ikäviltä ne muljahdukset, varsinkin kun tulee monta päivän aikana. Lisäreitä mulla on siis ollut kohta jo 10 v. Alkoivat kun olin 15-vuotias.

Jos lisälyöntejä tulee fyysisen rasituksen aikana, niin silloin on syytä lisätutkimuksiin. Mutta jos niitä ei tunne rasituksessa, se on hyvä merkki.

Vierailija
6/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu taas asteen kevyemmältä, huh.

T: Ap

Vierailija
7/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

beetasalpaajaa otan yöllä, jos häiritsevät yöunta

Vierailija
8/8 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön lääkettä.

Lisälyönnit voivat toki olla oire myös kehittymässä olevasta sydänsairaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme