Miten joku ei tiedä, että pilkun jälkeen tulee välilyönti?!?!
Sellainen ihminen on sivistymätön moukka.
Kumpi myös näyttää paremmalta:
Siksi, että VAI siksi,että
Kommentit (20)
joku ei tiedä, että kahta päättövälimerkkiä ei käytetä peräkkäin? Otsikkoosi tulee kieliopillisesti kysymysmerkki, mutta ei huutomerkkiä.
ovat typoja. Enemmän minua ärsyttää kun joku laittaa ennen pilkku välilyönnin , se on harkittua.
Yhdys sanoja en itse osaa, joskus näen valmiissa tekstissäni ne mutta aika harvoin.
ei tuollaista ymmäretä:) Pilkku ym. poliisit voisivat viilata noita pilkkujaan jne. sanonko missä? No enpä sanokkaan!
Ei kai kukaan nyt kuvittele että pilkun jälkeen jatkettaisiin virkettä ilman välilyöntiä?
tiedän,mutten välitä siitä pidätkö moukkana vai et!
ei tuollaista ymmäretä:) Pilkku ym. poliisit voisivat viilata noita pilkkujaan jne. sanonko missä? No enpä sanokkaan!
Mutta muuten pilkkusäännöt on mulle vähän harmaalla alueella, vaikka kuinka olen niitä yrittänyt päntätä. Muistan, että graduarvostelussani oli sivuhuomautuksena " X käyttää hieman erikoisia pilkkusääntöjä...." Että sillä lailla...
Tällä palstalla ei mikään muukaan aihe ole kielletty, niin miksi sitten tämä? Mua eivät kiinnosta sossutuet, ruokien kalorimäärät tai väittelyt optimaalisesta kuppikoosta. Siksipä jätän ne ketjut lukematta. Sinäkin olisit aivan hyvin voinut tehdä niin tämän ketjun kohdalla.
että välilyöntinäppäin on meillä jumissa ja sitä täytyy takoa olan takaa, että toimisi.
kummitäti laittaa jostain syystä joka ikisen virkkeen perään sekä kysymysmerkin että huutomerkin!?
Ei mitään väliä, onko kyseessä kysymyslause vai ei!?
Minusta se on huvittavaa, mutta en ole koskaan kehdannut kysyä miksi hän näin tekee!? On kuitenkin ihan asiallinen ja arvokas täti-ihminen, että ei oikein voi olla kysymys edes hyvästä huumorintajusta!?
Itselläni on vähän kielipoliisin vikaa!? Huomaan virheet ja ne ärsyttävät minua, mutta en puutu asiaan enkä kommentoi niitä keskustelupalstoilla!?
kummitäti laittaa jostain syystä joka ikisen virkkeen perään sekä kysymysmerkin että huutomerkin!?
Minusta se on huvittavaa, mutta en ole koskaan kehdannut kysyä miksi hän näin tekee!? On kuitenkin ihan asiallinen ja arvokas täti-ihminen, että ei oikein voi olla kysymys edes hyvästä huumorintajusta!?
Itselläni on vähän kielipoliisin vikaa!? Huomaan virheet ja ne ärsyttävät minua, mutta en puutu asiaan enkä kommentoi niitä keskustelupalstoilla!?
Kas minun mielestäni on turha haaskata energiaa tällaisen hömppäpalstan kielioppiasuun. Eri asia jos kirjoittaa lehteen mielipidekirjoituksen.
Muuten, en tällä kierolla silmälläni juurikaan näe visuaalista eroa pilkun jälkeisellä välilyönnillä tahi sen puutteella.
Kas minun mielestäni on turha haaskata energiaa tällaisen hömppäpalstan kielioppiasuun. Eri asia jos kirjoittaa lehteen mielipidekirjoituksen. Muuten, en tällä kierolla silmälläni juurikaan näe visuaalista eroa pilkun jälkeisellä välilyönnillä tahi sen puutteella.
Kai nyt jokaisen suomenkielisen, peruskoulun käyneen aikuisen ihmisen (jolla ei ole lukihäiriötä tms.) pitäisi pystyä kirjoittamaan ilman sen suurempia voiman ponnistuksia suhteellisen oikein? En nyt tarkoita sitä, etteikö keskustelupalstalla voisi olla puhekieltä ja typoja, mutta sentään välimerkit ja yhdyssanat oikein.
Siihenhän menee enemmän energiaa, kun yhdyssanojen väliin turhaan painaa välilyöntinäppäintä kuin että kirjoittaisi oikein yhdyssanan yhteen. Samoin se vaatii enemmän energiaa, kun sanoihin lisäilee ylimääräisiä kirjaimia tyyliin enään, kuullostaa, mietippä. Se se vasta energian haaskausta on.
Ihan kuin ohimennen ois periytynyt mokoma tapa. :D
Ei vaan, hauskalta näyttää, vielä kun tietää mistä syystä näin kirjoitetaan. :)
Oletteko tulleet miettineeksi, että se on myös ikäkysymys? Aikana, jolloin kirjoitettiin esseet yms. käsin, kun tietokoneita ei ollut koko kouluissa, ei tietenkään opetettu välilyöntinäppiksen käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 11:53"]Oletteko tulleet miettineeksi, että se on myös ikäkysymys? Aikana, jolloin kirjoitettiin esseet yms. käsin, kun tietokoneita ei ollut koko kouluissa, ei tietenkään opetettu välilyöntinäppiksen käyttöä.
[/quote]
Ööh... Kyllä käsinkirjoitetussakin esseessä pitää jättää tyhjä väli pilkun jälkeen. Ja silloin aikanaan, kun ei ollut tietokoneita, koulussa harjoiteltiin kirjoituskoneen käyttämistä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2011 klo 11:35"]
Sellainen ihminen on sivistymätön moukka.
Kumpi myös näyttää paremmalta:
Siksi, että VAI siksi,että
[/quote]
Miltä tuntuu harrastaa,sukupuolista kanssakäymistä,pilkun kanssa?
Lapseni opettajana toimiva henkilö ei osaa käyttää välimerkkejä ja lisää ennen pilkkua ja pistettäki välimerkin. Miten tällainen henkilö voi vastata lasten opettamisesta?
Hävetkää