RAIVOSTUTTAA mahatautipanikoijat!
Voi ei, iik, onko naapurin kummin kaima oksentanut, mä en niin taho sitä meille sitä tautia kun pitäis viikonloppuna virkata.
So, se tulee tai ei tule se tauti, mutta joskus tulee kuitenkin. Miksi hemmetissä pitää nostaa niin kamala meteli _aina_ kun on mahatautia enemmän liikkeellä.
KIITOS kun sain huutaa!!
Kommentit (38)
Henk. koht en panikoi, mutta pesemme kädet kyllä hyvin kotiin tullessa, enkä kutsu vatsatautitoipilaita meille. Syy yksinkertaisesti se, että kun sitä käy töissä ja lapsia on 2, niin en millään halua mitään ylimääräistä vatsatautia niiden parin kolmen lisäksi, joita meidän lapset käy läpi talvisin. Siihen päälle vielä flunssat ja muut korvatulehdukset, niin työssäkäyvien vanhempien on kikkailtava, jotta saa työt tehtyä ja lapset hoidettua.
minulla on mukavempiakin tapoja viettää viikonloppua kuin siivoilla oksennuksia ympäri asuntoa. Siksi, siksi en halua sitä meille. Jotkut ovat niin säälittävän tyhmiä, että eivät ymmärrä että käsihygienian tehostamisella ym. toimenpiteillä tautikierre olísi katkaistavissa. jotkut ovat niin säälittävän tyhmiä, että luulevat että sen taudin saa kuitenkin.
sairaalassa potemassa megalomaanista vatsatautia, tietää että vatsatautin kanssa ei kannata koskaan leikkiä eikä niiden voimaa aliarvioida. Minä kyllä mieluummin virkkaan viikonloppuna kuin teen tuttavuutta vessanpytyn kanssa.
HYI HELVETTI !! Ja teen kyllä kaikkeni, että ko. tauti ei meidän talouteen tule. Sen ei pitäis olla sulta pois, päinvastoin. Taudin varominen estää sen leviämisen ja tartuntariski sinuunkin vähenee. NIIN SAATANAN PELLE!
mutta itse kyllä kuulun tuohon mainitsemaasi ryhnään joka sitä kyllä koittaa välttää kaikin keinoin...
Meillä 5 hengen perhe, joten se tarkoittaa järkyttävää lakanapyykkisatsia (pieniä lapsia jotka eivät vielä "hoksaa" yrjötä vatiin), työpoissaoloja (kun tauti yleensä iskee parin päivän viiveellä kaikilla peräkkäin) ja itse on ihan pois pelistä pari päivää - lapset kyllä kummasti jaksaa säätää sen ajan siinä välissä, mitä eivät oksenna.
Ja kun tuon nuorimman jouduin viemään tiputukseen 9 kk iässä kuivumisen takia niin varsinkin sen jälkeen olen yrittänyt noita mahapöpöjä välttää niin kauan ja pitkälle kuin mahdollista.
Mutta jos sinä haluat oksentelevia lapsia ehdoin tahdoin katsoa ja itse raatona ollessasi hoivata, niin ihan vapaasti.
vihjeeksi, että monet vatsataudit ovat ehkäistävissä ihan vaan hyvällä käsihygenialla niin ei tarvitse vouhkata että "se tulee joskus kuitenkin". Näin toki on, koska osa pöpöistä tarttuu hengitysteitse, mutta todennäköisyys on kuitenkin huomattavasti pienempi.
Joten toivottavasti en joudu käyttämään samoja ostoskärryjä heti sinun jälkeesi...
taudit leviävät. Kun ei huolehdita käsihygieniasta eikä välitetä mistään taudeista vaan ajatellaan, että kyllä ne tulee jos on tullakseen.
Ei se ihan noin mene. Perheistä ja ihmisistä se on kiinni saako tauteja vai ei? Itselläni on ollut tasan kaksi kertaa elämässä oksennustauti, enkä sitä edelleenkään halua.
Jos tiedän, että tautia on liikkeellä tehostetaan käsienpesua ym.
Joten jos me kaikki "vähän panikoisimme" ei varmaan kaikki taudit niin leviäisi :)
Toivottavasti myös ap:n kaltaiset sen tajuaisivat. Ei tarvitse lietsoa paniikkia, mutta kyllä meilläkin kädet pestään vielä vähän normaalia paremmoin kauppa- yms. reissujen jälkeen jos on tiedossa, että vatsatautia enemmänkin liikkeellä.
Jaksan kyllä nuhakuumeet yms. sen kerran kun niitä tulee, mutta koko perheen yrjötautirumba on kyllä niin p****stä että sitä haluan välttää hinnalla millä hyvänsä...
taudit leviävät. Kun ei huolehdita käsihygieniasta eikä välitetä mistään taudeista vaan ajatellaan, että kyllä ne tulee jos on tullakseen.
Ei se ihan noin mene. Perheistä ja ihmisistä se on kiinni saako tauteja vai ei? Itselläni on ollut tasan kaksi kertaa elämässä oksennustauti, enkä sitä edelleenkään halua.
Joten jos me kaikki "vähän panikoisimme" ei varmaan kaikki taudit niin leviäisi :)
Meillä on suhteellisen terve nuori mies, johon ei aina muiden nuhat ja kuumeet tartu, ja jos on sairaana niin meno ei paljoa hiljene.
Vatsatauti kun iski, niin pieni potilas taas vaan leikki menemään ja söi hyvin äipän vaihtaessa vaippaa sarjatyönä tulevien vesikakkojen takia. Neljännen päivän jälkeen alkoi tämäkin mies hyytymään ja tautia kesti kuusi päivää. Kyllä tuntui pahalta katsoa, kun pieni oli heikkona. Ei kiitos enää vatsatautia meille! Lisäksi se pyykkirumba tossa taudissa on valtava.
Vatsatautia kannattaa välttää tosissaan.
...kokemushan sekin on.
no, joo.. meillä ei yleensä sairasteta kuin kuume+mahatauti/vuosi. silti hyvin on muistiin jäänyt se, kun kaikki oli samaan aikaan mahataudissa (lapset pieniä ja olin viikon niiden kanssa yksin). lapsi oksensi, itse oksensit, lapsi huusi, toinen lapsi huusi, siivoat jälkiä ja oksennat itse samalla. pyykkivuori oli karsea sen jälkeen.
mutta ehkä se on niitä pakollisia ainakin kerran vuoteen sairastettavia, niin jaksaa ja osaa vähän odottaakin, että koska iskee. yleensä tulee kuitenkin lapsetkin portaittain kipeeksi ja itse yleensä viimeisenä.
tänä talvena ei ole vielä iskenyt, mutta ehkä tulee, kun ilmat alkaa lauhtua.
Minä sain sen ahkerasta käsipesusta huolimatta. Joten ei näköjään voi välttää sitä sillä. En ole ap enkä todellakaan halua mahatautia, mutta saatan sanoa ihan samoin, että se tulee, jos tulee. Käsiä pestään mahatautikaudella tiheään kyllä.
tosiaanki jos kuulen et jollakin lähipiirissä on se tauti niin ei olla ainakaan viikkoon edes tekemisissä niiden kanssa... lisäksi kädet pestään aina kun tullaan ulkoota sisälle... mä olen sairastanut sikainfluenssa ja otan seki taudin mieluummin ku yrjötaudin... vittu kamalampaa ei ole.
Stana sentään kun eivät meinaa mahtua kaupan ovestakaan sisään kun kuviteltu ego on perhanan iso!!!!!!
Sitten ne saamarin paskiaiset kuvittelevat että voivat kaikkitietävinä ihmisinä päättää milloin kenekin kuuluu ja pitää sairastua.
Heillä on kuviteltu oikeus tartuttaa ja arvostella niitä jokka ei perhettään, ennenkaikkea lapsiaan halua sairastuttaa turhaan.
Tällasia paskiaisia kasvaa kun ei kasvateta kunnioittaan muiden elämää ja mielipiteitä ja tapaa elää.
Paskiaiset ovat aina oikeassa.
Paskiaiset ovat joka tilanteessa oikeassa.
Paskiaiset on ainoita jotka osaa kasvattaa
Paskiasilla on ainoa oikea (kuvitteellinen) totuus!
noroviruksen raskauden viimeisellä kolmanneksella, ja se veti viikkokausiksi mehut pois + aiheutti jostain syystä nivelkipuja. Vatsataudit ei ole mitään nuhakuumeeseen verrattavia juttuja. Mä en mene minnekään missä on vastikään ollut vatsatautia, ja olen huolellinen hygienian kanssa. Joskus hysteria kannattaa; lapseni oli ainoa, joka ei saanut synttäreillä irotkarkkikupin kautta levinnyttä vatsatautia, koska en antanut hänelle karkkia siitä klähmitystä kupista.
hysterisoisi.
Se vain menee niin, että toisilla on jo vastustuskyky niihin.
Meilläkin saattaa perheen viidestä lapsesta sairastaa kolme ja kaksi ei ole moksiskaan. Vaikka kuinka pesisi käsiä.
Päiväkodissa ja koulussa ne leviää, vaikka kuinka kirkuisitte, että sillä kumminkaimalla on se ollut viikko sitten. Emme koko kuussa kutsu sitä nyt kylään.
Aikuisella alkaa olla jo vastustuskykyä niin paljon, ettei maha taudit tartu niin paljon. Jos lasta on suojeltu ja huuhdottu ympäriinsä käsihuuhteilla, se vastustuskyky puuttuu ja tauti tulee rajumpana sitten kuin tulee.
Mahataudit leviää kuin kulovalkea, vaikka kuinka hysterisoisi. Se vain menee niin, että toisilla on jo vastustuskyky niihin. Meilläkin saattaa perheen viidestä lapsesta sairastaa kolme ja kaksi ei ole moksiskaan. Vaikka kuinka pesisi käsiä. Päiväkodissa ja koulussa ne leviää, vaikka kuinka kirkuisitte, että sillä kumminkaimalla on se ollut viikko sitten. Emme koko kuussa kutsu sitä nyt kylään. Aikuisella alkaa olla jo vastustuskykyä niin paljon, ettei maha taudit tartu niin paljon. Jos lasta on suojeltu ja huuhdottu ympäriinsä käsihuuhteilla, se vastustuskyky puuttuu ja tauti tulee rajumpana sitten kuin tulee.
eivät käsihuuhteet ole tarpeellisia. Normaali käsipesu saippualla on ihan ok. Kyllä aikuinenkin voi sairastua mahatautiin siinä missä lapsikin. Sulla on vähän faktat hakusessa.
Ärytää enemmän ne jotka tulevat töihin heti seuraavana päivänä kun ovat taudista selvinneet, yäks, yäks ja yäk!!! todellakin pysyttelen kaukana ja pesen käsiä jos selviää että töissä on joku epidemia.
itsellä ei niin väliä, omat vatsataudit menevät usein vuorokaussa ohi, mutta lapsi, joka on muutenkin hoikka ja alle 2v, einole hyvä sairastua vatsatautiin. vatsatauti ei ole sama asia kuin nuhaflunssa, vaan vauva voi mennä siitä todella heikkon kuntoon. meidän vauva oli silloin 8 kk vanha kun piti ripulia 4 vrk, mitään vakavaa ei tullut kun juotin jatkuvasti, mutta senkin olisin voinut vältää kun en olis mennyt kavarin luo kylään, kun heillä oli sairastettu 4vrk aiemmin! toista kertaa en samaa virhettä tee, pöpöt säilyy kodissa todella pitkään!
mahatautia, koska itselle tuppaa verenpaine laskemaan ja muutamat kerran joutunut lanssilla sairaalaan. Ei kiitos tautia meille. Se ei meinaan kaikille ole vaan oksennus ja se siitä.
Tullaan vanhempainiltaan, kun on ykätty lähtiessä, lapsi kouluun, vaikka yön puklannut. Näin tapahtuu, valitettavasti.
Sitten pyydetään kylään, vaikka lapset kotiutunu samana päivänä sairaalasta rota-viruksen jälkeen.
Omainen tulee sairaalaan vierailulle, vaikka vatsataudissa. Siellä leviää hyvin, kun potilaat heikkokuntoisia valmiiksi.Tarttuu hoitajiin ja sitten ollaankin lirissä todella.
Meillä pelätään mahatauteja, myönnän. Lapsi on diabeetikko ja joutuu hyvin pian tippaan, jos sairastuu. Toinen lapsi oli letkuissa, kun oli henki lähdössä ripulin vuoksi.
Onneksi on Luoja varjellut, että vain kerran on diabeetikkoni vatsatautiin sairastunut.
Usein saa kuulla, että onhan tuota liikkeellä muutenkin ja tarttuu se jostakin ja sitten ollaan kipeänä ihmisten parissa. Jotenkin annetaan lupa itselle tuon varjolla levittää tautia. Myös on sanottu, että, kun itse jo sairastettiin, niin ei enää väliä.
Siltikin, monessa pikkulapsiperheessa vatsatauti on kammotus ja sitä halutaan välttää viimeiseen asti.
Yhdessä tuttavaperheessä on kaksi vakavasti sairasta lasta ja ymmärrän täysin äidin pelon, että tauti leviäisi heille.
Jos jotakin ei hirvitä, niin ok, mutta joillekin tauti voi olla kohtalokas ja siksi olisi toivottavaa, että kanssaihmisiä ajateltaisiin edes tässä asiassa.
kunnen sairastuin krooniseen suolistotulehdukseen. Jos vatsatauti laukaisee pahan akuutin, alkaa ymmärtää muitakin mahatautipanikoijia.