Minkälainen on kampaajien tulotaso?
Kävin tänään kampajaalla: leikkaus, väri, kulmat. Aikaa meni 1,5 tuntia ja lasku oli 85 euroa. Tuntipalkan, jos laskee niin on kyllä hyvä palkka. Yrittäjä tietysti maksaa vuokrat, käyttökulut, ym. ym. Osaisko kukaan arvioida mitä kampaaja kuussa tienaa?
Kommentit (21)
Yrititpä kakkonen olla kovinkin nokkela!
kertoivat joskus tienaavansa vähemmän kuin kaupan kassat.
jos vain 1 työntekija, summan voi kertoa kampaajien määrällä, eli 3 kampaajaa = 600€.
tässä hieman ajateltavaa!
1)vuokra n.200-2000 e
2)YEL-maksu(sos.turva,pakollinen tai olet linnassa)
3)sähkö
4)vesi
5)autopaikka
6)alv 23 %
7)ennakkovero(arvioit siis tulosi)
8)vakuutukset
9)kirjanpito
10)aineet,käytössä olevat ja myyntihylly
11)KOULUTUSKULUT!
12)mainokset(jos ei täpötäynnä...)
13)pesukone ja kuivuri
14)siivousvälineet
15)pankkimaksut
16)maksupäätemaksut..
17)lehdet kahvit vessapaperit appelsiinit sisustustavarat kaikki remontit ym
HEI!!!!!!!!!!!!TE SIELLÄ!!!!!!!!!!MIHIS TE NYT LÄHITTE!!!EIKS TEISTÄ JUST PITÄNY TULLA NIITÄ RIKKAITA YRITTÄJIÄ..................!olen muuten KOSMETOLOGI JA MINULLA HYLLYMETRI VIELÄ KALLIIMPI KUIN KAMPAAMOISSA...HUOKAUS..
jos vain 1 työntekija, summan voi kertoa kampaajien määrällä, eli 3 kampaajaa = 600€.
kuule on aika hankalaa,nimittäin käteinen raha alkaa olla katoavaa luonnonrahaa nykyään!sitäpaitsi rehellisyys maan perii,jos alat tuloja pimittään niin kyllä siinä yöunet menee.verottaja ei ole tyhmä!!!
vetää osan tuloista pimeenä, sillä muuten se ei kannattas millään. Sama onko kultaseppä, kampaaja, suutari tai arkkitehti.
Yrititpä kakkonen olla kovinkin nokkela!
Mutta ei sitä tartte erikseen yrittää, käypi jotenki luonnostaan.
Eikö tuo lie sama sisältö noissa muissakin vastauksissa, noin niinku olennaisesti.
22 eurolla. Värjää ja leikkaa 60 eurolla. Todella paksut & pitkät hiukset mulla.
Asutaan keskisuuressa kaupungissa laitakaupungilla. Kampaajalla on halpa vuokra ja ei soita radioita.
Teostomaksut ovat hirveitä.
ei ne teostomaksut ole kun 10 e/kk suunnilleen...aika pikku kulu
Korona aikaan taitaa olla vielä surkeampaa tulotaso
No, mieti itse. Vuokra, sähkö, vakuutukset, kampaamoaineet, välineet. Mainokset, lehdet.
Ja summasta maksetaan tietysti myös työnantajakulut: sosiaaliturvamaksut, eläkemaksut, terveydenhoito jne.
Palkkasuhteessa olevien kampaajien palkka on keskimäärin 2,1 tuhatta, eli hyvin vähän fyysisestä työstä, jossa joutuu olemaan usein viikonloppuisinkin duunissa.
https://duunitori.fi/palkat/parturi-kampaaja
Ja yksityisyrittäjillä monesti on jopa pienempi liksa - yrittäjävastuulla eli jos ei asiakkaita riitä, olet konkurssissa ja sulla on lafkan perustamisesta mahdollisesti kymmenien tuhansien eurojen velat.
Niin ap, toki,käsität ettei kampaaja saa tuota sulta perimäänsä hintaa puhtaana käteen.
Hänhän on yrittäjä, joka maksaa itse omaat eläkemaksunsa.
Maksaa myös vuokran tilasta missä kampaamo.
Maksaa kaikki ne aineet, shampoot, värit sun muut. Vakuutukset jne, kuten jo edellä ylsi kommentoija kirjoitti.
Ja tottahan hänen pitää saada myös palkka työstään.
Osaamisestaan.
Ei se mitään herkkuhommaa ole, seisoa päivät ja leikellä ja värjäillä ja muotoilla kaiken maailman ihmisten kuontaloita.
Hartiat jäykkinä ja kädet saksien ja kampojen pitelemisestä krampissa joskus iltaisin.
Sukulaistyttöni on kampaaja, oma pieni yritys hänellä, ja kun olen sitä hommaa katsellut, niin ei totisesti käy kateeksi.
No tuleeko niitä arviota siitä palkasta vai meneekö tämäkin vaan vakuutteluksi siitä, että kampaajat on köyhiä?
Pariisin keskustassa voisi pärjätä
Keskimäärin 4000-5000 eur/kk eli vain hieman hoitajia vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 4000-5000 eur/kk eli vain hieman hoitajia vähemmän.
Ei pääse tohon lähellekään kuin harvat.
Luulisin ja muutaman osalta tiedän, että käteen jää saman verran kun julkisen puolen matalapalkka-aloilla eli alle pari tuhatta, pahimmillaan joillakin vain n. 1500.
Tässä niitä kuluja onkin hyvin listattu. Vuokrien tai vastikkeiden, tuotteiden, mainosten jne. lisäksi kuluja tuo esimerkiksi kirjanpitäjä. Juuri kukaan pienyrittäjä ei osaa tehdä kirjanpitoaan itse ja verottajan syynätessä kaikkea tarkkaan on syytäkin käyttää ammattilaista. Myös maksupäätteistä, nettisivuista jne. maksetaan niitä hallinnoiville firmoille.
Ja kannattaa muistaa, että yrittäjä maksaa itse itselleen myös eläkettä!
Pienyrittäjän lomaton, pitkien päivien arki ei kyllä kadehdituta. Ja kenen kimpussa kaikki ovat: pienyrittäjän, yhden miehen tai naisen nyrkkipajan. Suuryritykset saavat tuhota luontoa, kiertää veroja ja kikkailla valtion tuilla ja kaupunkien kustannuksella, mutta jos pienyrittäjä unohti ojentaa kuitin, jo on toinen ääni kellossa.
niin sitä paremmat on tulot.
Siis yrittäjällä.
Tuntityöläisellä tuntipalkka. Vuokratuolilaisella joku muu palkan peruste.
Keine ahnung.