Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi järkevä ammatti opiskella? Olisiko lähihoitajaksi mutta mikä suuntaus?

Vierailija
09.02.2011 |

Nyt mahdollista opiskella, pohjana pk vaikka olen 30-v.

Ammatti pitää olla sellainen että on varmasti töitä kuten varmaan lähihoitajalla, mutta mikä suuntaus? Tai olisiko kellään mitään järkevää vaihtoehtoa?

Jos joku kyselee että opiskele mitä kiinnostaa niin ei onnistu, sitä kokeilin jo nuorena ja nyt on hujanhajan taitoa kuvauksesta, taiteista.. ja näistä ei minulle ammatillista iloa ole.

Niin ja palkka vaatimukset ei ole suuret, kunhan sen 1800e saisi kuussa miinus verot niin pärjäisin kyllä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ehdottomasti kannattaa lähihoitajaksi jos vain kiinnostaa. Töitä löytyy varmasti ja palkkatoiveesi on täysin realistinen, rippuu tietty missä päin maata asut. Jatkossa voi sitten opiskella vaikka sairaanhoitajaksi jos tuntuu omalta jutulta. Pidätkö lapsista vai esim. vanhuksista? Muitakin vaihtoehtoja ymmärtääkseni on lähihoitajalla. Sekin hyvä puoli on että pystyy oppisopimuksella opiskella. Ota ihmeessä asiasta tarkemmin selvää =) Työttömäksi ei kantsi opiskella kuten jo varmaan oon huomannut..

Vierailija
2/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa tai vammaistyössä.

Kiinnostaisiko lapset ja nuoret tai vammaiset suuntautumisena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidät ihmisistä ja terveys on hyvä (ei käsi-ihottumaa, selkävaivoja tms.) niin lähihoitaja on hyvä vaihtoehto. Työllistävin suuntautuminen vaihtelee vähän eri puolilla maata, vanhustyö tai sairaanhoito (myös usein vanhusten) työllistää varmaan joka puolella eniten. Jos taas perheen tms. takia haluat päivätyöhön, esim. lasten hoito, hammashoito on parempi suunta.

Vierailija
4/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensimmäiset jaksot lähihoitajana tutustutaan eri osa-alueisiin ja vasta kolmantena vuonna erikoistutaan (eli toisena vuonna pitää valita).

Vierailija
5/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harva koulu tarjoaa opiskeltavaksi kaikkia 9 eri suuntautumista.

Itse vaihdoin koulua kesken opintojen, koska haluamaani suuntautumisvaihtoehtoa ei siellä ollut opiskeltavissa.

Vierailija
6/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 vuotta niiden parissa töissä, kunnes mitta tuli täyteen sen puolen pomoja. Vaihdoin vanhustenpuolelle ja sain vakipaikan, vaikka suuntautuminen oli vammaispuoli.

Lastenpuolelle et pääse töihin, jos ei ole lapsiin suuntautumista.

Vierailija
7/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat oikeasti ammattitaitoiseksi lähihoitajaksi. Koulun penkille vaan, niin on edes jonkinlaiset mahdollisuudet saada se laaja-alainen ammattitaito, jota lähihoitajan työssä tarvitaan.

Vierailija
8/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varmasti haluat töitä, sairaanhoito ja huolenpito on varmin, vanhustyö toinen hyvä. Kannattaa kuitenkin suuntautua siihen, mikä itseä kiinnostaa.

Missä päin asut, kuinka pitkiä matkoja olet valmis kulkemaan? Ainakin muutama vuosi sitten Jyväskylässä oli kaikki.