Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! haalarin koko -arvioita :)

Vierailija
09.02.2011 |

Minkähän kokoinen talvihaalari olisi hyvä ensi talvelle, kun tyttö on nyt 4kk / 63cm (eli aika keskimääräinen) ja ensitalvena ikää siis 13-17kk (marras-maaliskuu)??

Kokotaulukoiden mukaan 86cm mutta onko niin iso, että ei sit pysty liikkumaan...riittääköhän 80cm. Kun nyt käytössä haalarit kokoa 56 ja 62 vaikka siis pituutta tuon 63cm.

Nyt meinaan saisi tarjouksesta ihanan halvalla haalareita :)

nimim. pikkuisen kokematon esikoisen äiskä :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti tokana talvenaan REMU 80 cm haalaria ja riitti oikein hyvin.

Eli jos sun lapsi ei kasva pituutta reilusti + käyrillä niin 80 cm varmasti riittää.

Vierailija
2/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

köytää ale-haalareita? Olen etsinyt, mutta joka puolella tuntuu olevan lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan 1,5 vuotiaalle 80cm travallen juhannuksena alesta eli silloin oli 1v... Mutta oli pieni kokoisekseen. Saattaisin ostaa 86cm ...Riippuu mallista, onko ihan suora puku vai kumpparivyörtäröllä...

Vierailija
4/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli Reimatecin topat -50% vielä.

Vierailija
5/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on tänä talvena käyttänyt 74cm ja 80cm haalareita. hän on kyllä pieni ikäisekseen, mutta tuo 80cm jonathanin haalari on vieläkin aika reilu! minkämerkkistä haalaria olet ajatellut?

Vierailija
6/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ulkovaatteet on aika reipasta mitoitusta. Esim 80cm haalari menee yleensä vielä 86cm lapselle vielä... Riippuu toki merkistäkin. Mun mielestä Lassiet on ollu aika niukkoja, mutta Reimat, JOnathanit, Remut on ihan reiluja. Sitten on taas toisena ääripäänä Ticketit jotka järjestäen vastaavat sitä seuraava kokoa, joka lapussa lukee...

Ehkä ostaisin nyt sen reilumman, jos kerran hyvästä alesta saa. Jos tuo on ensitalvena liian iso, niin Huutikseen vaan myyntiin (pidä laput kiinni) ja ostat sitten sopivamman. Toki voi olla, että tarviit alkutalveksi pienemmän ja loopputalveksi taas jo isomman... Vaikeeta on =)

Vierailija
7/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. Reimatec tai tähti-Jonathan ovat reilua mitoitusta, ja moni muu haalari pienempää. Reimatecistä ei ole kokemusta aiemmin mutta meidän nyt 127 cm tyttö pitää edelleen 128 cm Reimateciä, eikä haalari ole edes pieni. Jossain toisessa merkissä olisi oltava jo seuraavaa kokoa.

Vierailija
8/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pohdiskelin ajallani tuota ääneen päiväkodissa, niin käytännössä mielummin hieman iso kuin pienempi. Isosta saa käännettyä noita lahkeita ja hihoja (jos niissä on kunnon kummarit) ja leveys on kuitenkin noissa pienissä puvuissa samoja. Meillä tosin pienikokoinen tytsy kävi ensimmäisen talvensa 80 kokoisessa Reimassa (12-18 kk). Oli alkuun vähän iso (pituus oli alkuun 74 cm), mutta oli käytössä/liikkumiseen sopiva. Talviengät olikin hankalampi juttu :)

Vierailija
9/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassie on lyhytpunttista, Reima taas pitkä punttista. Meidän pitkäkinttuset ovat kasvaneet Lassiesta ulos alta aika yksikön, Reimaa taas on ostettu kokoa pienempää. Reimaa ostaisin siis 80cm mutta Lassieta varmuuden vuoksi sen 86cm.

Terv. 8 vuoden kokemuksella

Vierailija
10/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kokoisihan nuo haalarit on. Jos ei koko ajan vaan rattaissa tai pulkassa istu, niin on hyvä olla haalari, joka ei ole ihan liian iso.

Tosin meidän lapset ei ole olleet 1v mitenkään isoja vaan keskikokoisia.

Vierailija
11/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Reimaa ja Jonathania olen nähnyt tarjousrekeissä vielä...

AP

Vierailija
12/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hälle ens talveksi Ticketin 80cm Baggien ja sit on Reimatecin 86cm jos satutaan tarvii, ja toisaalta alkutalvi menee tuossa 80cm ja jos sattuu isompaa tarvii niin alesta saat sit keväällä tai heti tammikuussa.

Vierailija
13/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin, kun halvalla sain viimeisen kappaleen ja onneksi ei ollut isompaan kokoa. Olin aikonut ostaa 80-kokoisen haalarin. 1v mittauksessa poika oli 73 cm ja nyt 1v 4kk n. 77 cm (= melko lyhyt poika siis). Haalari on vielä aivan hyvä ja mennee helposti lopputalven. Eli 80-haalari menee varmasti pitemmällekin ja meidän pojalle se olisi ollut aivan mahdottoman kokoinen. On kuitenkin kova liikkumaan, joten ylimääräinen olisi haitannut menoa melkoisesti.

Muistelen lukeneeni Reiman sivuilta, että mitoitukset on suunniteltu niin, että 104 cm haalari mennee 104 cm lapselle kyseisen kauden. Eli haalarin voi ostaa sen hetkisen pituuden mukaan eikä tarvitse ennakoida kasvua.

Vierailija
14/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Reimatecin haalari kokoa 74cm. Poika on tällä hetkellä 76cm pitkä. Muuten toimisi oikein hienosti haalari mut rupee jäämään lahkeet liian lyhkäsiksi kun istuu rattaissa.

Itse harkitsin kanssa ens talveks ostaa alennuksesta haalarin mutta oon ihan kujalla että kuinka pitkä toi poitsu ens talvena on kun tuntuu että pituutta tulee niin vauhdilla koko ajan...tiä sit millon hidastuu! :D

Vierailija
15/15 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Reimatecin haalari kokoa 74cm. Poika on tällä hetkellä 76cm pitkä. Muuten toimisi oikein hienosti haalari mut rupee jäämään lahkeet liian lyhkäsiksi kun istuu rattaissa.

Itse harkitsin kanssa ens talveks ostaa alennuksesta haalarin mutta oon ihan kujalla että kuinka pitkä toi poitsu ens talvena on kun tuntuu että pituutta tulee niin vauhdilla koko ajan...tiä sit millon hidastuu! :D

Tästä voit yrittää arvailla pituutta ensi talvena. Voi toisaalta vaihtaa käyrääkin...

http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_lfa_boys_p_6_2.pdf

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan