Onko virtsankarkailu raskauteen kuuluva ongelma
Eli meneekö se pois sitten kun olen synnyttänyt?
Kommentit (6)
löystyttävät lantiopohjanlihaksia, joiden heikkous aiheuttaa virtsankarkailua...ei siis automaattisesti kaikilla poistu vauvan synnyttyä, vaan yleensä lihaksia pitää hieman vahvistaa.
Ei välttis mene, niin kovaan rasitukseen joutuu lihakset jos on alatiesynnytys. Tai menee, mut vaatii jumppaa ja/tai useamman vuoden :) Tai sit menee, ei näistä tiiä.
Itellä ei ollut raskauksien _aikana_ karkailua, mutta jälkeenpäin tilanne toinen...vaan mitä nyt jutellut joskus jonkun rohkean kanssa, niin voi se palautua vaikka tyyliin viidessä vuodessa kuitenkin paremmalle tolalle jos ei vuoden päästä vielä ihan yskiä uskallakaan :)
Tylsä vaiva kyllä.. ei puhettakaan, että uskaltaisi yskiä tai niistää ilman, että jalat on ristissä. Saatikaan silloin, kun on raskaana ja keilapallo painaa lisänä virtsarakkoa.
kaikilla ole edes raskaana. Mulla ei kummassakaan raskaudessa ole ollut, eikä myöskään pitkien ja vaikeiden alatiesynnytysten jälkeen.
Voi olla että poistuu raskauden myötä tai sitten ei. Jumpan pitäisi auttaa.
synnytyksessä ei mitään ongelmaa ole, niin kyllähän sen pitäisi mennä ohi, mutta teoreettistahan se on!
Mutta silloin kun kaikki on fyysisesti kunnossa, niin jumpalla pitäisi saada lihakset siihen kuntoon, ettei lirahtele mitään. Onko sitten joku vika, jota ei ole huomattu vai mistä johtuu, että tuo ongelma jää monilla pysyväksi.
Mulla ekan raskauden jälkeen meni ohi. Mutta tokan synnytyksen jälkeen jäi pysyvästi.