Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunnassa kaikki voisivat paremmin, jos äidit (isät) olisivat kotona

Vierailija
09.02.2011 |

hoitamassa lasta niin, että lapsi olisi ainakin 1,5 vuotta. Perustelen.

Lapsen kehitys:

- lapsi ei tarvitse mitään kodin ulkopuolista aktiviteettia ennen mainittua ikää, tämä on todettu kaikissa tutkimuksissa ympäri maailman.

Työelämän näkökulma:

- mies (nainen) saa rauhassa keskittyä työhönsä, ei työstä poissaoloja.

- äidille(isälle) ei tule niinikään työstäpoissaoloja

- kummankaan työnantajat eivät tee tappiota tämän takia

-molemmat vanhemmat tai toinen vanhemmista saa taukoa ja lepoa työelämästä.

Henkinen kasvu ja kehitys (vanhemmat):

- kotona olo rauhoittaa ja selkiinnyttää arvomaailman

- lisää vanhemman ja lapsen hyvää vuorovaikutusta ja sitä kautta koko perheen hyvinvointia

Argumentteja puolesta tai vastaan? Seison milloin tahansa tämän mielipiteeni takia ja olen valmistautunut väittelyyn :-)

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyä matalampaan elintasoon? Hetikaikkimullenyt..

Sun ei ole kuitenkaan tarvinnut, koska miehesi tienaa noin 15 000 euroa kuussa, eikö niin?

Vierailija
22/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viidelletoista: meillä ainakin mies osallistuu enemmän menoihin, kun olen ollut kotona lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni maksaa veroja yhteiskunnalle. Niin varmaan sinunkin tapauksessasi olisi?

ap

Vierailija
24/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidin tyytyväisenä pysyminen vaatii sen, että ihan pieni lapsi hylätään päiväkotiin, niin saisi jättää toden teolla ne lapset tekemättä.

kun sinä et siitä asiasta päätä kuin omalta kohdaltasi? ;)

Kaikkea se kateus ja katkeruus teettää.

Vierailija
25/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kaadu myös ta:n niskaan? Sijainen ei ole ilmaista, mutta pahempana varmaan ovat lomakorvaukset... ne nyt ainakin kaatuu... Ja vaikka yhtään kustannuksista ei kaatuis ta:lle, niin varmaan tajuat, että jollekin taholle kaatuu, ja mahtaako valtiolla olla tosiaan näin järkevään ratkaisuun riittävästi varaa, kun nytkään ei rahat kunnolla riitä.

tyytyä matalampaan elintasoon? Hetikaikkimullenyt..

Jos nyt viittasit lainaamaasi viestiin, niin eihän tossa puhuttu perheen elintasosta mitään vaan siitä väittämästä ettei hoitovapaasta olisi kustannuksia työnantajalle...

Vierailija
26/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi veronmaksajaa. Hänkö ajattelee, että yhteiskunnan hyvä=verojen maksaminen?

Yhteiskunnan hyvä on tasapainoisen lapsuuden tarjoaminen omille lapsilleen. Ja minä ainakin maksan hoitotuestani verot, ja virkaani hoitaa sijainen, joka maksaa verot.

Vierailija
27/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni maksaa veroja yhteiskunnalle. Niin varmaan sinunkin tapauksessasi olisi? ap

teidän lomarahat ei yhteiskunta, ei verovaroin.

Vierailija
28/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niillä teidän hoitomaksuillanne? Hahah!! Ne ovat kunnille valtava menoerä ja niitä on pidettävä yllä, kun te kiikutatte lapsenne sinne.

Tosiasiassa pienen lapsen kotihoito on halvinta mahdollista hoitoa yhteiskunnalle! Tästähän on tehty lukuisia laskelmia ja aina se vaan on niin.

Lisäksi kalliiksi tulevat pienten lasten sairastelukierteet päivähoidon ryhmissä, jotka taas niinikään kaatuvat työntantajien niskaan.

Vierailija
29/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jo otsikkoa voin kommentoida omasta puolestani näin:"ehkä kaikki, mutta minä voisin pahoin". Eli olen todella tyytyväinen omaan tieheni, kutsumusammattiini, joka vaatii lasten hoidossa olon. Olen myös onnellinen, että samalla tavoin ajatteleva mieheni saa olla työssään. Lapsemme ovat meille annettuja ja hyvin rakkaita. Olen onnellinen, että he saavat olla päivät sellaisten ihmisten hoidossa ja opetuksessa, jotka puolestaan ovat lasten kasvatuksen kutsumuksekseen kokeneet. Mitään hyvää enyhteiskunnassa näkisi siinä, että ihmiset pakotettaisiin toimimaan vastoin kutsumustaan. Tätä kokeiltiin aikanaan mm.kommunistisissa valtioissa.

Vierailija
30/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyn taloudellisten syiden piikkiin. Ne äidit, jotka itse tiedän, olisivat helposti voineet valita pidemmän kotihoidon, mutta taloudellinen pakko kuulema oli. Miksi? Jotta

-voisi tehdä ulkomaanmatkan kerran vuodessa

-useamman risteilyreissun vuosittain

-pitää kahta autoa (koti ja työpaikka Helsingissä)

-muuttaa uuteen/suurempaan/paremmin varusteltuun

asuntoon

Toki mielestäni jokainen saa tehdä kuten omalle perheelle tai itselle parhaiten sopii, ikävää mielestäni on se, ettei voi sanoa todellista syytä eli lapsen kanssa arjen eläminen on tylsää heidän mielestään.

Saa kivittää, jos haluaa. Tilanteita on erilaisia, mutta useimmilla kahden vanhemman perheillä on oikeasti valinnan mahdollisuus, taloudellisestikin. Kaikkea ei tietenkään voi saada, elämä on valintoja.

Mä voisin helposti jäädä pidemmäksi kun 1,5v jos ajatellaan vaan tämän vuoden elintasoa mutta jos mä en palaa nyt niin siihen firmaan on turha yrittää hyvään postiin takaisin. Ja pienellä alalla on vaikea yrittää uutta vastaavaa työtä saada jos on ollut poissa 3v. Teknologian yritysmaailman on kova ja nopea ala ja mun pitää miettiä elatuskykyäni myös 10v päästä. Jollekin opettajalle tai sairaanhoitajalle usein niitä töitä löytyy heti kun haluaa palata mutta yritä olla ohjelmistokoodaaja/yritysverotusjuristi jonka ammattitaito jää jälkeen jo vuodessa. Mä ärsyttää nämä aloitukset jossa yksinkertaiset ihmiset haluavat yksinkertaistaa monisyisiä asioita silkasta ilkeydestä, naapurikateudesta tai huonosta itsetunnosta johtuen. Tai sitten sä olet täysin tietämätön muista kun juuri omista asioistasi.

Vierailija
31/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on yhden kuukauden palkka, muutama hassu tonni! Ja hoitovapaalla lomarahaa kertyy enää vähemmän. Todelliset kustannnukset muodostuvat kunnallisen päivähoidon järjestämisestä.

Ja sairastamiset ja poissaolopäivät töistä sitten kun 1-vuotias on päiväkodissa kompensoivat saman tien tuon muutaman tonnin, jonka lomarahoja saisi.

Vierailija
32/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvää hoitoa ei ole, joka korvaisi oman äidin tai isän antaman hoidon. Sorry, teit väärän valinnan tehdessäsi lapset kun heti hylkäät heidät oman kutsumuksesi takia.

Vierailija
33/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niillä teidän hoitomaksuillanne? Hahah!! Ne ovat kunnille valtava menoerä ja niitä on pidettävä yllä, kun te kiikutatte lapsenne sinne.

Tosiasiassa pienen lapsen kotihoito on halvinta mahdollista hoitoa yhteiskunnalle! Tästähän on tehty lukuisia laskelmia ja aina se vaan on niin.

Lisäksi kalliiksi tulevat pienten lasten sairastelukierteet päivähoidon ryhmissä, jotka taas niinikään kaatuvat työntantajien niskaan.

omia lapsianne virikehoitoon päiväkoteihin.

Vierailija
34/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha vedota omiin huonoin valintoihin perustellen sitä "Toi yks teki vielä huonomman valinnan".

Vierailija
35/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät lapsia muista syistä, oman egon pönkittämiseksi, tms.

Vierailija
36/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni maksaa veroja yhteiskunnalle. Niin varmaan sinunkin tapauksessasi olisi?

ap

sijainen hommiani koska olen yrittäjä eikä yritykseni tee niin paljon voittoa että olisin voinut maksaa koulutuksen sijaiselle (teollisuuskonsultointi). Sen sijan moni muu jää ilman tuloja (kirjanpitäjä, painotalo jne) sen aikaa kun minä olin kotona. Joten palattava veronmaksajaksi on yhteiskunnallekin tärkeää vaikka kuinka olisi kiva jäädä henkisesti kasvamaan kotiin. Meitä on vaan erilaisia ihmisiä eikä kaikki voi olla noin valaistuneita kuten sinä ap.

Vierailija
37/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, kuinka julistetaan että yhteiskunnalle on kannattavampaa että toinen vanhemmista (yleensä nainen) on kotona koska päivähoito maksaa yhteikunnalle niin ja niin paljon enemmän.

ENKÄ nyt tarkoita oikeastaan tämän avauksen tilannetta, jossa vanhempainvapaata jatketaan muutama kuukausi, mikä varmaan on ihan jokaiselle lapselle sen lapsen kannalta parempi vaihtoehto. VAAN tarkoitan tätä lapset kolmen vuoden sykleissä ja nainen esim. 9 vuotta kotona putkeen tilannetta.

Jos ihan oikeasti kaikki tekijät otetaan huomioon alkaen vaikka siitä, että yhteiskunta kustantaa naiselle koulutuksen joka jää käyttämättämättä ja vanhenee, verotulot, yrityksen maksamat yhteisöverot, ostovoima jne. jne. Niin yhteiskunnan järjestämä ja tukema päivähoito ei todellakaan ole mikään hyväntekeväisyystoimi jotta naiset saavat toteuttaa itseään töissä.

Vierailija
38/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät lapsia muista syistä, oman egon pönkittämiseksi, tms.

sisäisesti hyvin kehittynyt, ymmärtäväinen, suvaitsevainen jne kaunista ja ihanaa, siis onneksi! Sun kaltaisia on aivan liian vähän.

Vierailija
39/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että yrittäjä on niin älykäs ja hyvä suunnittelemaan, että lapsen hankinnan yhteydessä olisi tämän asian osannut jotenkin miettiä paremmin. Mutta taidot ehkä riittävät jollekin elämän alueelle, tunnepuolella taas lyö tyhjää..

Vierailija
40/67 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen, nyt puhutaan massoista.