Mitä haluaisit että lapsesi harrastaisi?
Tää on nyt mielikuvitusleikki, etä vois päättää harrastuksen, ja lapsi tykkäisi siitä noin vaan :)
Mä haluaisin että mun lapseni harrastaisi musiikkia intohimoisesti, ja opettelisi soittamaan ainakin kahta soitinta hyvin. Luonnollisesti hän myös osoittautuisi luonnonlahjakkuudeksi musiikin saralla :)
Kommentit (11)
joukkuelajia; jalkkista, jääkiekkoa tai salibandya. Olis siinä hyvä ja todella innostunut. Haluais lähteä kavereitten kanssa palloa potkimaan ja odottais harkkoja ja pelejä innoissaan. Todellisuudessa meidän muksut on aika laiskoja ja perässävedettäviä... Aika pieniä kyllä vielä kaikki, joten voihan tilanne muuttua. Kateellisena katson perheitä, joissa lapset on aina innoissaan menossa minne vaan ulkoilemaan ja urheilemaan. Meilläkin harrastetaan esim. hiihtoa ja luistelua ja sählyä mut me vanhemmat olemme innostuneempia kuin lapset...
liikunnallista, mutta ei mielellään mitään, jossa kilpaillaan hirveästi. Musta kiva harrastus vois olla kamppailulajit ja ratsastus.
Musta olis tärkeää, että lapsi omaksuis liikunnan luonnolliseksi osaksi elämäänsä. Mikään himoliikkujaa en toivo. Muut harrastukset sitten taipumusten mukaan.
Niistä olisi hyötyä tulevaisuudessa.
Urheilupainotteisia on nuo harrastukset todellisuudessa. Ehkä olisin toivonut tyttöjen kiinnostuvan esim. fudiksesta tai muusta joukkuepelistä ja sitä olen yrittänyt tarjota mutta ei, voimistelu ja luistelu ovat vieneet mukanaan :)
Mikään luonnonlahjakkuus ei tarvitsisi olla, kunhan oppisi soittamaan jossakin määrin - se lisäisi kuitenkin hänen kykyään nauttia oikeiden muusikoiden taidoista!
Molemmat lapset ovat meillä käyneet musiikkiopiston muskaria 3-7 -vuotiaina. Ja perhana, että juuri kun olisi pitänyt hakea soitinvalmennukseen, kummaltakin on lopahtanut into. Eli liian pitkään ei kannata siellä kantelenäpertelyssä käydä, siihenkin voi ryytyä ennen kuin on päässyt itse asiaan.
Mutta minua se kyllä hiukan harmittaa, meni aika lailla aikaa, vaivaa ja rahaakin hukkaan. Soittotaito jäi kuitenkin saavuttamatta.
Urheilua - Jääkiekko
Kulttuuria - Soittamaan kitaraa/rumpuja/bassoa
Tiede - ihan mitä vaan mutta keskittyisi yhteen haaraan ja keräisi siitä vahvat perustiedot
lapseni olisi kiinnostunut edes jostain urheilusta, mutta ei, makaa sisällä ja pelaa :(
Meillä 11v tyttö harrastaa partiota (harrastanut jo 4v ajan) ja soittaa kitaraa (tavoitteellisesti). Lisäksi käy kaverinsa kanssa uimassa 1-3x viikossa.
7v tyttö harrastaa jalkapalloa ja soittaa kitaraa. Molemmissa 2x viikossa harjoitustunnit.
6v poika käy liikuntaleikkikoulussa kerran viikossa.
4v tytöllä ei ole mitään harrastuksia, perhepäivähoito riittää virikkeiksi oikein hyvin :)
Olen siis 100% tyytyväinen lasteni harrastuksiin :)
On jo melkein köytännössä hankittu hokkarit ja jääkiekkovarysteet :D Poika nyt 1kk 4 päivää :D
Noh, tokihan me häntä tuohon jääkiekkoon rohkaistaan, on ollut sellainen miehen puolen suvun juttu, mutta hän sitten harrastaa ihan sitä mikä itsestään tuntuu parhaalta :) Eipä kai vielä moneen vuoteen yhtään mitään :D
Kun kerran on koni perheessä ja sen ylläpitoon menee jo paljon rahaa:)
toivoisin tietysti, että lapsia kiinnostaisi jonkin soittimen opiskelu. Itselleni soittoharrastus pienestä lähtien toi elämään niin paljon hyvää: keskittymiskykyä, päämäärätietoista ja pitkäjänteistä opiskelua, ryhmässä toimimista, kotimaan ja ulkomaan matkoja, hienoja esiintymisiä ja onnistumisen kokemuksia.
En aio omia lapsiani painostaa musiikkiharrastukseen, koska minua itseänikään ei ole siihen pakotettu. Mutta voin tarjota mahdollisuuden ja kannustan mitä lapsi aikanaan haluaakin tehdä.
Urheilulajeista esim. jalkapallo, hiihto, pallopelit, yleisurheilu, tanssi, uiminen.
Partio, vapaapalokukunnan juniortoiminta jne. missä oppisi erilaisia taitoja.
Lukeminen!