G: Oletko retuuttaja äiti?
Tuosta toisesta ketjusta yllättyneenä olisi kiva tietää ihan simppelillä "kyllä/ei" vastauksella kuinka moni oikeasti käyttää väkivaltaa lapsiinsa. Koska sitähän retuuttaminen on.
Kommentit (42)
En toista ketjua ole lukenut, mutta aivan taatusti "retuutan" uhmaikäisen pois ränkkäämästä, jos puhe ei mene perille. Tai jos lapsi on vaarassa ja nopea, mutta ei-niin-hellävarainen ote pelastaa hänet.
ja hämmästyn kuinka moni tässä ketjussa tunnustautuu retuuttajaäidiksi.
parkkiksella. Ei sitä lasta siihenkään voinut jättää ja kantaminen ei onnistunut kun rimpuili vastaan. Siis kädestä raahamalla sain sen auton luo ja lapset sinne autoon. En mä muutakaan oikein keksinyt kun lapsi ei yhteistyöhön suostunut.
Ei miehenikään minua retuuta vaikka olemme joskus erimieltä.
No sehän onkin sama asia! Vai teilläkö lapsi saa päättää kaikesta ja aina mennään vain lapsen ehdoilla?
No sehän onkin sama asia! Vai teilläkö lapsi saa päättää kaikesta ja aina mennään vain lapsen ehdoilla?
Väkivalta tai lapsen ehdoilla aina?
[/quote]
[/quote]
kirkuvan uhmaikäisen poistaminen kaupasta kainalossa kantamalla on retuuttamista, niin olen.
Tai raivoavan eskarin taluttaminen käsipuolesta pois kaupasta vinkumasta jotain, jota ei ole sovittu ostettavaksi.
Ne ei tajua sitä että on olemassa muitakin vaihtoehtoja, toisin sanoen ne ei vaan osaa.
Ei. Kuten en minä enkä miehenikään. Meillä jutellaan, ei retuuteta.
Tai sitten ei ole kunnon uhmaa nähneetkään ja luulevat "helppojen" persoonallisuuksien olevan "kasvatuksensa" tulosta. Minä en taatusti muutaman kerran sanomisen jälkeen enää neuvottele. Jos pitää esim. jostain kivasta paikasta (uimahalli, leikkipuisto...) lähteä pois, niin pari kertaa sanon ja varoitan, että kohta lähdetään.
Sitten kun lähdetään, niin lähdetään, ei NEUVOTELLA, vaikka olisi kuinka mukavaa juuri sillä hetkellä ja vaikka kaveri saisikin vieläkin leikkiä.
Kainaloon nappaaminen on erittäin hyvä keino. Sitä ihmettelen suuresti kuinka jotkut eivät näe eroa sylillä ja retuutuksella! Ja eskarin taluttaminenkin kuulostaa siltä, että eskari kyllä käytti omia jalkojaan apuna.
kirkuvan uhmaikäisen poistaminen kaupasta kainalossa kantamalla on retuuttamista, niin olen. Tai raivoavan eskarin taluttaminen käsipuolesta pois kaupasta vinkumasta jotain, jota ei ole sovittu ostettavaksi.
sä yrität esim. juosta parkkipaikalla auton alle? Aika surullista, jos miehesi vain katsoo vierestä kun sä yrität päästä hengestäsi.
Tai jättääkö se sut uimahallin lattialle makaamaan, kun heittäydyt makarooniksi?
retuuttaja. Ja huomattavasti mieluummin retuuttaja kuin hylkääjä-äiti.
ps. "simppeli "kyllä/ei" vastaus" toimisikohan se joskus...
Tai sitten ei ole kunnon uhmaa nähneetkään ja luulevat "helppojen" persoonallisuuksien olevan "kasvatuksensa" tulosta. Minä en taatusti muutaman kerran sanomisen jälkeen enää neuvottele. Jos pitää esim. jostain kivasta paikasta (uimahalli, leikkipuisto...) lähteä pois, niin pari kertaa sanon ja varoitan, että kohta lähdetään.
Sitten kun lähdetään, niin lähdetään, ei NEUVOTELLA, vaikka olisi kuinka mukavaa juuri sillä hetkellä ja vaikka kaveri saisikin vieläkin leikkiä.
Mutta missään kohtaa tässä ei tarvita retuuttamista.
Ihan yhtä mielenköyhä vastine.
Eli jos lapsi saa vaikka huutoitkupotkuraivarin kaupassa, niin siihen jäädään viereen rauhoittelemaan ja lässyttämään, vai viedään rimpuileva lapsi sylissä pois kaupasta..? Mikä tämän palstan mukaan on juuri sitä retuuttamista. En usko että kukaan tarkoittaa mitään hiuksisita pitkin raahamista (mikä väkivaltaa olisi).
Olemme koko perhe sijoitettuna perhekuntoutuskeskukseen monista eri syistä, suurimpana yhden lapsen adhd ja käytöshäiriöt. Sorry vain, täällä olen erinäisiä kertoja nähnyt, miten henkilökunta tarpeen vaatiessa retuuttaa lapsia. Meidän poikaa on raahattu kahden aikuisen voimin mm. koulutaksiin ja seinäkiipeilypaikasta ulos, kun muu ei ole auttanut. Ja täällä työntekijät ovat rautaisia ammattilaisia. Että siinä teille väkivaltaa, joskus mikään muu keino ei auta!!
Tai jättääkö se sut uimahallin lattialle makaamaan, kun heittäydyt makarooniksi?
Eikö kantaminen riitä?
lasta käsitellään tarpeettoman väkivaltaisesti, riepotellaan, kiskotaan kädestä niin että meinaa kaatua jne. Esim. Kiljuvan ja potkivan lapsen kantamista mahdollisimman vähän satuttaen ei ole retuuttamista.
Ja järkytyin siitä kuinka sairasta porukkaa tuossa toisessa keskustelussa oli. Ketjun esimerkkinainen ei tehnyt mitään väärää tai kummallista!