Sähköautojen akkukohu: Jatkossa kannattaa ostaa vain Tesla tai Toyotan hybridi.
Tässäpä tiivistetysti. Tesla taitaa olla ainoa auto, jonka akkua pystyy järkevästi korjaamaan vaihtamatta koko akkua. Toyotan hybrideissä on pitkä-ikäiset akut, jotka ovat myös halpoja uusia.
Onnitelut kaikille arvonnassa voittaneille, siis niille kenellä on Tesla tai Toitsun hybridi.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulla Toyotan hybridi, jee! Aion ajaa sen ihan loppuun asti.
Siihen ei onneksi kauaa mene.
Vierailija kirjoitti:
Loppuunajon jälkeen olet vanha ihminen.
Eikös tassä ollut idea saada rahaa eurooppalaisten autonvalmistajien kassaan rahaa varaosamyynnillä, eikä romuttaa koko kysyntää?
Ostaisin mielummin Toyotan kuin Teslan.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että niissä on pohja ruosteessa jo uutena ruoste-estoalan ammattilaisten mukaan. Pelkkä ohut pohjamaali, ei mitään suojausta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kauheita ajettavia. Ei tosin teslatkaan ole mitään herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että niissä on pohja ruosteessa jo uutena ruoste-estoalan ammattilaisten mukaan. Pelkkä ohut pohjamaali, ei mitään suojausta.
Ruosteenesto kaupan päällisiksi ostettaessa, harmi ettei ikinä ole Toyotan kanssa ollut tätä ongelmaa.
Ihmisethän ostelee 40 000 akkuja kuin leipää kaupasta
Nyt et ole kyllä ymmärtänyt akkukohusta hevon humppaa. Ei ole lainkaan kyse siitä, mikä akku on helpoin korjata, vaan mitä saa lain puitteissa tehdä ja mikä tekeminen tulkitaan korjaamiseksi ja mikä akun valmistamiseksi.
Ja siitäkin voi kyllä olla montaa mieltä, onko se Teslan akun korjaaminen helpointa vai ei. Tietenkin riippuu paljolti myös siitä, mitä korjataan. Läheskään aina se korjaaminen ei ole pelkkää moduulin vaihtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruosteenesto kaupan päällisiksi ostettaessa, harmi ettei ikinä ole Toyotan kanssa ollut tätä ongelmaa.
Mahtaako saada 1500 euron käsittelyä kaupan päälle? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun Corolla vm 2004 ole ruosteessa vieläkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako saada 1500 euron käsittelyä kaupan päälle? -eri
Minä sain, muista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun Corolla vm 2004 ole ruosteessa vieläkään
Katso takakontin pohjaa ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viisi vuotta! Sitten on jo päivitykset loppu ja kosketusnäyttö rikki. Patteri loppu. Tekniikka vanhentunutta...
Vierailija kirjoitti:
Nyt et ole kyllä ymmärtänyt akkukohusta hevon humppaa. Ei ole lainkaan kyse siitä, mikä akku on helpoin korjata, vaan mitä saa lain puitteissa tehdä ja mikä tekeminen tulkitaan korjaamiseksi ja mikä akun valmistamiseksi.
Ja siitäkin voi kyllä olla montaa mieltä, onko se Teslan akun korjaaminen helpointa vai ei. Tietenkin riippuu paljolti myös siitä, mitä korjataan. Läheskään aina se korjaaminen ei ole pelkkää moduulin vaihtamista.
Sinä et taas tiedä asioista mitään. Tesla korjaa akkuja vaihtamalla yksittäisiä osia ja myy akkuja lähes järkevällä hinnalla. Ainoa tietämäni sähköauto, jonka akkukirjaukset eivät muutu mahdottomiksi tämän sääntelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viisi vuotta! Sitten on jo päivitykset loppu ja kosketusnäyttö rikki. Patteri loppu. Tekniikka vanhentunutta...
2016 vuosimalli, ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei onneksi kauaa mene.
Maailmalla on toyota priuksia joilla ajettu miljoona kilometriä alkuperäisellä akulla ja hybridijärjestelmällä. Toyota tehnyt näitä jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh... Mulla tallissa Opel Manta vuodelta 1977. En tiedä pystynkö ajamaan sitä koskaan loppuun.
Ehkä jää perinnöksi tai sitten myyn sen eläkepäivilläni.