Antaisitko 16v. tyttösi ottaa tatuoinnin?
Kommentit (20)
niin kyllä kaksi vuotta jaksaa odottaa täysikäisyyteen. Jos ei jaksa niin ei sit pidäkään tatskaa ottaa, sen verran pysyvä juttu eikä hetken innostus.
Se on kuitenkin pysyvä, joten antaisin ottaa vasta täysi-ikäisenä ja suosittelisin harkitsemaan vähintään vuoden kuvaa ja paikkaa, ja kun on sen päättänyt niin odottamaan ainakin puoli vuotta vielä ennen kuin ottaa kuvan.
sitäpaitsi ammattiaan arvostavat hyvät tatuoijat eivät edes yleensä suostu tatuoimaan alaikäistä. Ei vaikka olisi vanhempien lupa.
Itsellä on tatuointeja, kuten myös miehelläni.
Poika on teini-iässä nyt ja sanonut haluavansa myös kuvan.
Olemme sopineet että odottaa kunnes on 18 vuotias ja miettii tarkkaan minkä kuvan haluaa ja mihin.
Jos sitten edelleen sitä mieltä, että kuva haluaa niin autamme löytämään hyvän taitavan tekijän ja maksamme tatuoinnin hänelle.
Tällä olemme saaneet hänet odottamaan, eikä sitten uhmapäissään marssi johonkin ottamaan rumaa suttua itseensä.
kuin monilla muillakin. Eli en anna, meillä tyttö on odottanut tatuointia 14-vuotiaasta ja odottaa yhä edelleen, koska ei ole kahdeksaatoista. Olenkin pyytänyt miettimään kuviota ja paikkaa. Ja katsomaan myös, onko sama haave pysyvä. Siinä hän kasvaa itse myös mukana, haluanko tosissani tälläisen kuvan ihooni loppuiäksi. Ja joo, kyllä hän ulkomailla yritti taas kinuta tatuointia siellä otettavaksi. Kuunneltiin sitä marinaa ja tyttö on edelleen ilman tatskaa.
Ja muistathan painottaa tytöllesi, että jos ja kun tatuoinnin ottaa, niin menee sitten täysi-ikäisenä liikkeeseen sellaiseen otattamaan. Kaverini ei saanut teininä vanhemmiltaan lupaa tatuoinnin ottamiseen, joten otti sellaisen salaa kaverinsa tekemänä, kännipäissä kumpainenkin. Lopputuloksena huonosti piirretty kuva ja C-hepatiitti, koska tatuoija käytti samaa neulaa millä oli aikaisemmin tehnyt tatuoinnin jollekin narkkarille.
Roskaihmisen merkki.
No jaa. Opettajankoulutuslaitoksella yli puolella on tatuointi.
kenties jotkut tatskanpaljastusbileet aina vuosittain?
En kieltäisi mutta sanoisin että odottaa sen 2 vuotta. Perusteluna miettimisaika, kuvan ja paikan hienosäätö ja se, että on aikaa etsiä hyvä tatuoija. Ei ole mitään itse tatuointia vastaan, päinvastoin haluan auttaa mahdollisimman hyvän lopputuloksen saamisessa jos sellaisen kerran haluaa.
Sellaisessa tapauksessa voisin tehdä poikkeuksen, että ns. pikkuvanha nuori on jo 16-vuotiaana harkinnut ja suunnitellut tatuointia sen 2 vuotta ja sillä on jokin painava merkitys ( esim. perheenjäsenen tai muun yhtä läheisen ihmisen kunniaksi / muistoksi ) . Siitäkin kyllä käytäisiin piiiitkät keskustelut...
Mun kaveri on hyvä esimerkki: otti nuorena tatuoinnin käsivarteen, oli hirveä hinku saada se. Nykyään ei koskaan käytä sellaisia vaatteita, että tatska näkyisi, haluaa aina saada sen peittoon. Ei ole myöntänyt, mutta epäilen, että häntä kaduttaa kuva.
... Se on sitten eri asia ottaisiko ilman lupaani, eipä ole siinä vaiheessaenää paljon sanomista asiaan. Periaattessa ihan oma asia, riippuu kuinka kypsä on ja ymmärtääkö, että s on siinä ikuisesti.
Itse otin sen ikäisenä ensimmäiseni ja ihan ilman lupaa ja ei kukaan kysellyt mitään.
Mun poika oli vailla tatuointia 16-vuotiaana. Vaikka itsellänikin on, en luvannut. Sanoin, että kunhan täyttää 18 ostan vaikka lahjaksi.
No, poika täyttää nyt 20-v, eikä ole tatuointia. Ei edes puhu siitä enää.
Minsutakin tatuoidut ihmiset on halvan näköisiä.
Roskaihmisen merkki.
En antaisi lasteni ottaa taskaa minäkään.
Minsutakin tatuoidut ihmiset on halvan näköisiä.
Roskaihmisen merkki.
En antaisi lasteni ottaa taskaa minäkään.
Vai pyydätkö saada nähdä ihmiset alasti, ennekuin alat heidän kanssa seurustelemaan, ettet vain vahingossa roskaihmisen kanssa jutustele..? :D
Nuori kasvaa vielä ja tatska venyy ja elää. Lisäksi se on pysyvä päätös, jos ei mittavaan ihonsiirtoon aio pian ryhtyä.
Odottakoot täysi-ikäiseksi ja harkitkoon tarkkaan, mitä ja minne teettää.
Ja minulla on itselläni tatuointi. Sama mitä joku yllä sanoi: jos ei jaksa odottaa kahta vuotta, on päätös liian hätäinen.
...ja jos olisin ottanut sen kuvan, mitä 16-vuotiaana mietin, niin olisi pitänyt jo ajat sitten kyykkiä laaserin alla. Nyt hyvin mietitty tatska ollut jo 15 vuotta eikä harmita.
Roskaihmisen merkki.
No jaa. Opettajankoulutuslaitoksella yli puolella on tatuointi.
Olen itse ottanut teini-ikäisenä tatuoinnin, en todella suosittele tenillesi.Sinänsä tatuoinnissa ei ole mitään kummaa ottaa nuorena, mutta yritä perustella, että kuva ei tule olemaan mieleinen enää vanhempana!Usko mua!
Täysi-ikäinen pitää olla.