Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemusta miten hyvin mll:n hoitajana saa keikkoja jos pystyy työskentelemään myös arkisin

Vierailija
08.02.2011 |

päiväsaikaan?

Olen ollut pitkään kotiäitinä ja kun nuorinkin syksyllä aloittaa koulun miettinyt josko aloittaisi mll:n hoitajana, lastenhoitoalan koulutus on.

Onko kokemuksia miten hyvin noita keikkoja saa jos pystyy työskentelemään myös arkisin päiväsaikaan eli tekisi tuota "päätyönään"? tiedän toki että kokoaikaisesti tuolla ei pysty työllistymään mutta nimenomaan osa-aikatyötä olen ajatellutkin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-,-,-,

Vierailija
2/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikkoja riittäisi! Ainakin oma kokemus on ollut, että juuri arkena päiväsaikaan on ollut täällä Espoossa ja Helsingissä ihan mahdoton saada hoitajaa, ainakaan päivän, parin varoitusajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saa joka päiväksi koko päivän---

Vierailija
4/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä paikkakunnalla, jossa keikkoja ei ollut käytännössä laisinkaan. Sen lisäksi olen toiminut myös Tampereella, jossa keikkoja oli kyllä melko paljonkin tarjolla. Opiskelijana olin käytettävissä myös arkipäivinä.

Nykyään en enää tee hommia mll:n kautta, koska meni hermot välityspalveluun, jonne ei millään mennyt viesti perille etten tee lyhyen varoituksen keikkoja, vaan ainoastaan vähintään päivän aikaisemmin tiedossa olevia. Sen lisäksi nykyiset vakuutus-, verotus-, yms.-vaatimukset olivat itselle liikaa. Enkä myöskään halunnut sitoutua mll:n palkkavaatimukseen, joka oli 9,20e/h lopettaessani. Minusta se oli kohtuutonta ryöstämistä lapsiperheeltä.

Nykyään keikkoja ei sitten ole kuin kahteen vanhaan vakiperheeseen, mikä on harmi koska mielelläni olisin lasten kanssa enemmän tekemisissä. En vain ole löytänyt oikeaa reittiä markkinoida hoitamista.

Vierailija
5/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TO

Vierailija
6/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison kaupungin vieressä. Luulen, että moni kuviteli, ettei kunnassa ole edes palvelua tarjolla ja siksi hankkivat hoitajan kaupungista. Mikä kunta sulla on kyseessä?

Ei kannata uskoa välittäjiä jos kyselet tuosta työn saamisesta, koska ainakin mulle ovat valehdelleet. Hoitajilta samalla paikkakunnalta sais parhaat tiedot.

T.5

Vierailija
7/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti ovat täystyöllistettyjä ihan missä vaan - pienilläkin paikkakunnilla on tehokas viidakkorumpu.

Huonoilla on sitten heikommin keikkaa varsinkin pikkupaikkakunnilla. Helsingissä voinee höynäyttää aina uusia asiakkaita.

Vierailija
8/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain aika huonosti keikkoja, mut kun sana levisi että joku vastuuntuntoinen ihminen ylipäänsä tekee lastenhoitokeikkoja, aloin saada niitä epävirallisesti aika paljonkin (siis opiskeluaikana). Otin palkan pimeänä, mut enää näin aikuisena en ehkä ihan siihen ryhtyis vaan vaatisin että paperiasiat on kunnossa.

Mä luulen, että ap kyllä löytää hoitokeikkoja tuolla taustalla. On aika yleistä, että perhe ottaa ensin hoitajan mll:n kautta ja sen jälkeen hoitopyyntöjä alkaa tulla tämän perheen tuttavilta ja perheystäviltä. Siitä se sitten lähtee. :)

Vierailija
9/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka teki arkipäivisinkin keikkoja, sanoi, että hommia on ollut ihan hyvin. En tiedä mikä sitten on hyvin.

Mutta kuten edelliset sanoivat, jos perheet ovat tyytyväisiä, varmasti alkaa vähän ajan kuluttua löytymään lisää.

Vierailija
10/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison kaupungin vieressä. Luulen, että moni kuviteli, ettei kunnassa ole edes palvelua tarjolla ja siksi hankkivat hoitajan kaupungista. Mikä kunta sulla on kyseessä? Ei kannata uskoa välittäjiä jos kyselet tuosta työn saamisesta, koska ainakin mulle ovat valehdelleet. Hoitajilta samalla paikkakunnalta sais parhaat tiedot. T.5

Minulla olisi siis kyseessä 30 000 asukkaan kaupunnki jossa keikkojen riittävyyttä mietin, ehkä tällä väestömäärällä jo keikkoja riittäisi. Pitänee kokeilla..

Vierailija
11/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin koulutuksessa luvattiin, että kaikille riittää hommia ja paskat sanon mä. Mä olin todella pettynyt :(

Olin tuolloin lukiossa. Ja asuttiin n. 5000 asukkaan "maalais"kaupungissa. Itse asuin siellä kaupungin peräkylässä (kirjaimellisesti) ja vaikka vanhemmila oli lehmät hoidettavana, niin kyllä he olisivat ehtineet kuskaamaan. Ei se olisi ollut mikään ongelma. Mutta kun meidän kylässä ei ollut pieniä lapsia, jotka olisivat tarvinneet hoitajaa ja nuo muut kurssilaiset asuivat siellä kaupungin toisessa päässä, missä ne asiakkaatkin asuivat. Ja tuolla kulki bussejakin, mitä meidän kylssä ei ollut.

Vierailija
12/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä ei hoitajaa meinannut saada millään. Jos saikin niin se oli joku teini, jolle piti maksaa myös taksit kun ei ollut täysi-ikäinen eikä ollut siis autoa. Bussit kulkivat niin heikosti, ettei niillä päässyt mihinkään. Tuli kalliiksi ja epäilen myös, ettei ne taksit ihan niin paljon maksaneet kuin hoitajat väittivät.

Vierailija
13/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
14/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät ehkä halua antaa lapsiaan tuntemattomien hoidettaviksi.

Mulla on sellainen mielikuva, että kaupunki ostaa lastenhoitopalveluja MLL. Mulla oli kerran tiedossa sellainen pesti, mutta mulle tuli virtsatietulehdus ja sain Marian sairaalasta ulkomaalaiselta lääkäriltä jotakin ihan kamalaa lääkettä niin etten voinutkaan mennä. Siis olo oli jotain ihan hirveetä.

Luokanopesijaisena olli pakko ottaa joku rokotus. Muistaakseni se annettiin Mehiläisessä ja sairastuin siitä rokotuksesta ihan samantyyppiseen pahaan oloon ja jouduin olemaan poissa töistä. Jotain ihan hirveätä.

Väestöliitollakin on jonkinlainen lastenhoitajavälitys, mutta se on kuulema kamalan kallis. He vaativat alan koulutuksen, mutta minun aikanani MLL vaati, että kävi heidän kurssinsa. Eipä ole vähään aikaan mainostettu mitään kursseja. Ettei vaan olisi ollut joku työväenopiston kurssi (työväenopisto onkin ylläri, ylläri, kaupungin ylläpitämä opisto). Mä kävin ainakin kurssin Espoossa.

Vierailija
15/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidosta vastaavalle päällikölle ja antaisin yhteystiedot. Voin vannoa, että päiväkodin johtajat alkavat soitella riesaksi asti :)

nimimerkki kokemusta on enkä ole edes pätevä

Vierailija
16/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä paikkakunnalla, jossa keikkoja ei ollut käytännössä laisinkaan. Sen lisäksi olen toiminut myös Tampereella, jossa keikkoja oli kyllä melko paljonkin tarjolla. Opiskelijana olin käytettävissä myös arkipäivinä. Nykyään en enää tee hommia mll:n kautta, koska meni hermot välityspalveluun, jonne ei millään mennyt viesti perille etten tee lyhyen varoituksen keikkoja, vaan ainoastaan vähintään päivän aikaisemmin tiedossa olevia. Sen lisäksi nykyiset vakuutus-, verotus-, yms.-vaatimukset olivat itselle liikaa. Enkä myöskään halunnut sitoutua mll:n palkkavaatimukseen, joka oli 9,20e/h lopettaessani. Minusta se oli kohtuutonta ryöstämistä lapsiperheeltä. Nykyään keikkoja ei sitten ole kuin kahteen vanhaan vakiperheeseen, mikä on harmi koska mielelläni olisin lasten kanssa enemmän tekemisissä. En vain ole löytänyt oikeaa reittiä markkinoida hoitamista.

Kuinka pieni oli tuo paikkakunta jossa ei keikkoja ollut oikein yhtään? Siksi kysyn kun mietin että riittäisikö omalla paikkakunnalla, eli onko tarpeeksi iso kaupunki.