Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jotenkin järkyttävää, että nykyisin eroaminen

Vierailija
08.02.2011 |

on niin tavallista. Se on niin normaali ja lähes joka perheeseen jossain vaiheessa liittyvä asia, että on tullut ihan oma slangi. Puhutaan elareista, existä ja nyxistä ihan samaan tapaan kuin vaikkapa kaupassa käynnistä. Jokaisella täytyy olla ainakin yksi exä jolla on nyxä jolla taas on exä jolla taas....

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki erot eivät ole turhia. Eikä ap niin väittänytkään.

Silti monet erot on tehty liian heppoisin perustein. Uskaltaisin väittää, että näin on myös parin tämän ketjun osallistujan eroissa käynyt (nämä aina ei itse voi päättää, vaan toinen lähti...).

Ja kyllä: tiedän monia eroja jotka näyttävät ulkopuolisen silmissä ns. turhilta. Ja kyllä: en voi olla varma, mikä todellinen tarina on näiden takana. Mutta: tiedän aiankin kolme turhaa eroa. Omani ja hyvien ystävieni.

Omani oli mielestäni turha. Mies halusi erota, joten minkäs teit. Jälkeenpäin on mieskin tämän eron tyhmäksi tempuksi tunnustanut. Ystävieni eroja en koskaan heille itselleen näin kommentoinut, mutta turhia ne olivat. Sellaisia ihan perinteisiä kasvettin erilleen juttuja. Tämän tiedän koska olen ollut molempien uskottu.

Kun rakkaus loppuu, tarvitaan tahtoa löytää se uudelleen, ei eroa.

Vierailija
22/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävieni eroja en koskaan heille itselleen näin kommentoinut, mutta turhia ne olivat. Sellaisia ihan perinteisiä kasvettin erilleen juttuja. Tämän tiedän koska olen ollut molempien uskottu.

Kun rakkaus loppuu, tarvitaan tahtoa löytää se uudelleen, ei eroa.

MIKSI on muka turha ero, jos erotaan siksi, että ei enää HALUTA olla yhdessä? Erilleen kasvaminen tarkoittaa usein käytännössä sitä, että ihmiset ovat muuttuneet niin paljon, etteivät enää haluakaan olla pariskunta. Ja jos rakkaus loppuu - onko mahdollista löytää se uudestaan vain "tahtomalla", siis onko rakkaus sellainen asia, joka vain "päätetään"? No, oli niin tai näin, niin tässäkin kohtaa voi sanoa, että jos ei halua niin sitten ei halua.

Kuulostaisi sekin aika huonolta, että päättää vastentahtoisesti rakastaa toista - pakottautuu löytämään sen rakkauden, jonka tuntee kadonneen, ja tekee ihan päin vastoin kuinitse tuntee ja haluaa.

No mutta, kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka on paha asia erota, jos se tuntuu oikealta? Miksi parisuhteiden pitäisi kestää ikuisesti silloinkin, kun se ei enää tunnu hyvältä ja oikealta?

Vierailija
24/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(n.20v sitten) eronneet.

ois elämä (silloin ja nyt) varmasti paljon parempi kuin mitä se nyt on =(

Vierailija
25/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka on paha asia erota, jos se tuntuu oikealta? Miksi parisuhteiden pitäisi kestää ikuisesti silloinkin, kun se ei enää tunnu hyvältä ja oikealta?

Jättäköön menemättä naimisiin nämä, jotka näin ajattelevat. Ei elämä aina ole kivaa. Ja kyllä sen rakkauden voi löytää uudelleen, jos tosiaan tahtoo ja tekee töitä sen eteen.

Vierailija
26/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastuneensa, muuttavansa toiselle puolen Suomea ja haluavansa eron heti. Kaksoset olivat 1-vuotiaita. Siihen asti oli vuosia kaikki hyvin. Itse halusin selvittää suhteemme ongelmat (pikkulapsiarjen väsymys molemmilla) mutta mies lähti kun päätti niin, ei halunnut selvittää mitään. Miehen rakkaushuumaa kesti alle vuoden. Meillä oli takana 13 yhteistä vuotta. Mitä olisin voinut tehdä?? Pakottaa, roikkua lahkeessa, uhkailla? ps.Mies halusi meidät takaisin parin vuoden irrottelun jälkeen, no, teinkö väärin kun en ottanut?!?

Vierailija
27/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastuneensa, muuttavansa toiselle puolen Suomea ja haluavansa eron heti. Kaksoset olivat 1-vuotiaita. Siihen asti oli vuosia kaikki hyvin. Itse halusin selvittää suhteemme ongelmat (pikkulapsiarjen väsymys molemmilla) mutta mies lähti kun päätti niin, ei halunnut selvittää mitään. Miehen rakkaushuumaa kesti alle vuoden. Meillä oli takana 13 yhteistä vuotta. Mitä olisin voinut tehdä?? Pakottaa, roikkua lahkeessa, uhkailla? ps.Mies halusi meidät takaisin parin vuoden irrottelun jälkeen, no, teinkö väärin kun en ottanut?!?

Mutta, jos olet tätä mieltä, niin eikö erosi ollut omasta mielestäsi turha? Eihän se sinun vikasi ollut, jos mies lähtee. Mutta oliko hänellä hyvät syyt? Vai aiheuttiko hän ns. turhan eron? Halusi kuitenkin tulla takaisin?

Vierailija
28/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus se ero olisi kaikille osapuolille parhaaksi.

mie niiiiin toivon, että miun vanhemmat ois aikanaan... (n.20v sitten) eronneet.

ois elämä (silloin ja nyt) varmasti paljon parempi kuin mitä se nyt on =(

Vierailija
29/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nuoriso puhui noin: Voisix sä kertoo mitä meikkii sä käytät. Nykyisin puhutaan: Maksaaks sun exä elarit ajallaan. Mun exän nyxä on ihan pimee.

Aikuiset ihmiset siis puhuvat kuin teinit ja tulee jotenkin sellainen tunne, että jokaisella kuuluukin olla exä ja elarit ja niitä sitten vertaillaan. ap

Vierailija
30/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennenkaikkea elinpiiristäsi (sen jonka SINÄ olet itsellesi VALINNUT) - ei kaikista eronneista....

Ennen nuoriso puhui noin: Voisix sä kertoo mitä meikkii sä käytät. Nykyisin puhutaan: Maksaaks sun exä elarit ajallaan. Mun exän nyxä on ihan pimee.

Aikuiset ihmiset siis puhuvat kuin teinit ja tulee jotenkin sellainen tunne, että jokaisella kuuluukin olla exä ja elarit ja niitä sitten vertaillaan. ap

Vierailija
31/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan minä tietenkin itse valinnut sen lukemisen. ap

Vierailija
32/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nuoriso puhui noin: Voisix sä kertoo mitä meikkii sä käytät. Nykyisin puhutaan: Maksaaks sun exä elarit ajallaan. Mun exän nyxä on ihan pimee. Aikuiset ihmiset siis puhuvat kuin teinit ja tulee jotenkin sellainen tunne, että jokaisella kuuluukin olla exä ja elarit ja niitä sitten vertaillaan. ap

Siksi sitä erotaankin liian helposti, kun ei osata/haluta olla aikuisia. Aikuisuuteen kuuluu vastuu. Ja se ei nykyään monille sovi.

Vierailija
33/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä eronneita, mutta yksikään heistä ei puhu tuohon tyyliin tai selitä elatusmaksuasioitaan tms. ulkopuolisille (en itse tiedä edes parhaan ystäväni "elarijutuista" mitään, vaikka hänkin on eronnut).

No tämä ehkä kertoo vain SINUSTA ja ennenkaikkea elinpiiristäsi (sen jonka SINÄ olet itsellesi VALINNUT) - ei kaikista eronneista....

Vierailija
34/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstailee suuri joukko tylsistyneitä provoilijoita, mt-häiriöisiä ja mielestään kovin hauskoja teinejä jne. Kannattaisi tehdä ne havainnot ihan IRL.

SENHÄN voi jokainen todeta vaikkapa tältä palstalta. Olenhan minä tietenkin itse valinnut sen lukemisen. ap

Vierailija
35/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eronnut nainen ei ole enää yhteiskunnan silmissä huora eikä yksin lastaan odottava nainen syöksy itkien jokeen hukuttautumaan ja se on vain hyvä asia. Se että noilla sanoilla on lyhenteet on täysin irrelevantti seikka. Oma äitini kituutti helvetillisessä avioliitossa kunnialliset neljäkymmentä vuotta, piti kaikki kulissit kasassa, katsoi isän pettämiset ja juopottelut sormien läpi, hoiti kodin ja uransa kauniisti, sairastui syöpään ja kuoli kuusikymppisenä. Ulkopuoliset puhuvat mulle vieläkin että ihanaa kuinka sun vanhemmilla oli niin pitkä ja hyvä suhde.

Vierailija
36/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyttäisin jotain virallisempaakin nimeä exälle ja hänen nyxälleen tai lapsen uussiskopuolille mutta tämmöisiä termejä ei ole missään virallisesti eikä niitä löydy esim. perintökaarestakaan eikä niitä löydy mistään lasten koulukirjoistakaan.

Ehdota nyt jotain hyviä virallisia nimiä, joita voin käyttää jatkossa

entisestä miehestäni ja hänen nykyisestä vaimostaan (vai pitääkö joka kerran selittää näin pitkästi?) ja entisen mieheni vaimon edellisestä suhteesta olevista lapsista, jotka eivät siis ole lapseni lapsipuolia vaan puoläidin lapsia

Arvatkaa miltä 3-luokkalaisesta pojasta tuntui, kun piti piirtää enkun kirjaan oma perhe ja ei saanut oikein nimettyä niitä hahmoja, kun käytössä oli vain vaihtoehdot äiti, isä, sisko ja veli. Olisiko ollut niin vaikeaa näille sivuille laittaa joku extra-laatikko, josta olisi selvinnyt näille puolikkaillekin jotkut nimitykset?

Vierailija
37/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki erot ovat johtuneet vakavasta alkoholismista, pahoinpitelyistä, insestistä, jatkuvasta pettämisestä tms.

Tämä nyt tuskin on kuitenkaan koko todellisuus?

Vierailija
38/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liian helposti sitoudutaan, avioidutaan. Ja siinä kun sitten helposto sitoudutaan siihen väärään ihmiseen, niin sitten erotaan. Eli harkintakykyä näihin elämäni-mies/elämäni-nais kuvioihin... ja tutustuis ihmiset ihan ajan kans.

tunsimme vain pari vuotta ennen lapsen syntymää ja onnellisia ollaan, kymmenen vuotta nyt yhdessä ja useampi lapsi. Ei voi yleistää ;)

Vierailija
39/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että siihen on sitouduttu naimisiin mentäessä Jättäköön menemättä naimisiin nämä, jotka näin ajattelevat. Ei elämä aina ole kivaa. Ja kyllä sen rakkauden voi löytää uudelleen, jos tosiaan tahtoo ja tekee töitä sen eteen.

Suomessa avioliitto on juridinen sopimus, jossa ei edellytetä eikä oleteta osapuolten siotuuvan toisiinsa ikuisesti. Koska avioero on täysin laillinen ilman mitään erikoisempia ehtoja, niin avioliitto ei todellakaan ole juridisesti mikään "loppuelämän sopimus" - vaan se on voimassa niin pitkään kuin osapuolet haluavat.

Ja näin toki tulee ollakin.

Vierailija
40/43 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroamassa , olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Olimme yhdessä 7 vuotta ennen häitä.

Miksi olla naimisissa? Avioliitto ei ole minua varten. Se ei ole edellytys onnellisuudelle eikä se saa olla syy sille että on joku jonka kanssa vanheta.

Olen mieluummin yksin, kuin vastuussa toisen ihmisen onnllisuudesta, jos toisen onni on minun mielenterveydestä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme