G: Voisitko imettää jonkun muun vauvaa? Antaisitko vauvasi imeä toisen naisen rintaa?
Voisin imettää, mutta en antaisi vauvani imeä toisen naisen rintaa.
Kommentit (27)
imettää vierasta ( mielellään alle n. 4kk ) lasta, mutta oman vauvani olisin antanut imetettäväksi vain hätätapauksessa.
Voisin imettää, mutta en antaisi vauvani imeä toisen naisen rintaa.
Musta on oudon itsekäs ajatus, että ei voisi antaa oman vauvansa saada toisen naisen äidinmaitoa, jos tietää, että se on ihan normaalia ( ei alkoholia, lääkkeitä tms.)
Ei siis ihan muuten vaan tarvitsisi, mutta jos tilanne vaatisi, niin totta kai mun lapseni saisi toisen naisen imettämäksi tulla, kuten itsekin voisin toisen lasta imettää.
Esikoisen kohdalla molempia tuli tehtyäkin. Minä olen pari kertaa imettänyt siskoni vauvaa ja siskoni on imettänyt mun vauvaa.
Mä oon imeny niiiiin monia rintoja :)))
Olisi ollut hyvä, jos lapseni olisi saanut edes jonkun rintaa (olispa ollut varaa palkata imettäjä) täysipainoisesti. Ja jos maitoa olisi tullut itseltäni yli tarpeen, olisin aivan hyvin voinut imettää jonkun muun lasta. Ei se nyt niin siteitä luovaa hommaa ollut..
Ja jos tuntisin naisen ja tämän terveyshistorian, voisin ilman muuta antaa vauvani imeä toisen naisen rintaa.
Luovutin maitoa kakkosen ja kolmosen kohdalla. En koskaan miettinyt, kuka maitoa saa - sitä tarvitsevat keskoset toki. Voisin antaa maitoa myös suoraan sitä tarvitsevalle. Paljon vaikeampaa on sanoa, että joku toinen saisi imettää minun vauvaani. No hyvänen aika, silloin takuulla olisi tosi kyseessä ja vakava tilanne, en itse pääsisi imettämään, eli ilman muuta!! Se kävisi, mutta ei tyhjänpäiväisestä syystä. Itse olen imettänyt lapsiani pitkään, joten en osaa oikein kuvitella tilannetta, jossa lapseni tarvitsisi sijaisimettäjää - vain jonkin hätätilanteen.