Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä juttu, olen ollut jo 20v työelämässä ja nyt olen kohdannut elävän työpaikkakiusaajan.

Vierailija
08.02.2011 |

Aiemmin olen lukenut vastaavista tapauksista vain lehdissä ja ajatellut, että varmaan kurjaa tuollainen ja olen ajatellut myös niinkin, että toiset on niin herkkiä ja ei pitäisi välittää.

No nyt kun omalle kohdalleni sattui tällainen yksilö, joka kohtelee minua toisinaan kuin ilmaa, toisinaan taas kettuilee oikein huolella, niin kestää hetken, ennen kuin tajuaa, että tämän on nyt SITÄ, höh.

Kaikki alkoi palaverista, jossa keskustelimme ja olimme perustellusti eri mieltä. Sen jälkeen alkoi häneltä tämä kiusaaminen ja kummasti sitä saa yksi ihminen isossakin yrityksessä ilmapiirin ikäväksi.

Tähän asti olen mennyt ihan 'blondina', jatkanut hyväntahtoista olemistani niinkuin en huomaisi mitään, mutta täytyy sanoa, että nyppiiii.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että aina olisi näin, mutta olitko itse yli-innokas ja teennäisen ystävällinen silloin kun tuo alkoi? Jotkut eivät siedä teennäisyyttä, tekoystävällisyyttä. Oikea tapa on olla tavallinen kaikille muilla ja vain heidän, joiden kanssa kemiat sopivat yhteen, olla aidosti enemmän.

Vierailija
2/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tiedä, miten sä musta yli-innokkaan ja teennäisen ystävällisen sait ton kirjoituksen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIusaajana esimies. On itkettänyt väkeä töissä ja nyt on vinoillut minullekin eka kertaa. Kas, kun satuin tilaamaan tuotteen, joka oli tilauslistalle merkitty. Ei olisi tarvinnutkaan. Hintaa tuotteella n. 5 euroa.

Lisäksi olin tärkeää tehtävää suorittamassa, niin pyysi kesken kaiken näyttämään ohjelmasta jotain juttua, minkä olisi ehtinyt tehdä muutamaa tuntia myöhemmin. Sanoin , etten nyt ehdi, en mennyt.

Jos jatkaa tuota linjaa, jään saikulle. Miksi antaisin kohdella itseäni huonosti.

Vierailija
4/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät varmaan kestä sitä että joku on eri mieltä asioista, vaan kokevat sen jotenkin henkilökohtaisena arvosteluna. pöljää, mutta luulen että tuo työkaveri otti tuon erimieliyytenne niin...

Kannattaisko jutella hänen kanssaan kahden kesken ja kysyä että kuvitteletko vain, vai onko hänellä jotain sua vastaan. sano että haluat tehdä töitä hyvässä ilmapiirissä, mikä on nyt jostain syystä huonontunut.

En kyllä tiedä auttaako keskustelu, jos tyyppi onnvaan päättänyt inhota sua. Mutta minusta on törkeää kyräillä ja pilata työskentelyilmapiiriä, vaan kaikille pitäis antaa ja olla kestää erilaiset ihmiset olemalla vähintään asiallinen, vaikkei heistä pitäiskään.

Vierailija
5/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyminen" voi olla peruste sille, että käyttäydytään toista kohtaan huonosti tai kiusataan. Pöyristyttävä ajatus. Kyllä hapannaamojenkin pitää sietää pirtsakoita, aivan niinku pirtsakoiden hapannaamoja, näin niinku kärjistetysti sanoen.

En sano, että aina olisi näin, mutta olitko itse yli-innokas ja teennäisen ystävällinen silloin kun tuo alkoi? Jotkut eivät siedä teennäisyyttä, tekoystävällisyyttä. Oikea tapa on olla tavallinen kaikille muilla ja vain heidän, joiden kanssa kemiat sopivat yhteen, olla aidosti enemmän.

Vierailija
6/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokitella itseni jo melko leipääntyneeksi työssäni, eli aina ei oikein jaksa innostua eikä olla niin tekopirteä ja positiivinen, kuin ehkä pitäisi. Olen kuitenkin ystävällinen kaikille, ja koen että on mukavempi olla siellä kun jaksaa höpötellä työkavereiden kanssa...myös niiden jotka on mielestäni yltiöpositiivisia ja ärsyttävän innostuneita jokaisesta mitättömästä jutusta. Eli vaikka joku ihminen voi ärsyttää positiivisuudellaan, niin on hän silti loppujen lopuksi mukavempi työkaveri kuin hapannaama.

Vierailija
7/14 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu ansaitsee tulla kiusatuksi, milloin minkäkin asian vuoksi, kuten tässä kirjoittajan mukaan yli-innokkuuden ja teennäisen ystävällisyyden takia :O

Vierailija
8/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne valitsee kunnon vastukset- en nynnyjä- vai mitä ap

ps jos pomo kiusaa se on raukkamaista

Vierailija
9/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos se on jotain sun ulkonäköön kohdistuvaan tai perheeseen,niin laissa on kyllä tarkat pykälät kiusaamisesta ja syrjinnästä.Tee valitus ylemmälle tasolle jos kiusaaja on esimies.

Vierailija
10/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos se on jotain sun ulkonäköön kohdistuvaan tai perheeseen,niin laissa on kyllä tarkat pykälät kiusaamisesta ja syrjinnästä.Tee valitus ylemmälle tasolle jos kiusaaja on esimies.

Vierailija
11/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei kokenut, että sinä kiusaat. Olet voinut hyvinkin ilmaista negatiivisuutesi häntä kohtaan näissä väittämissäsi kiusaustilanteissa. Katsopa hetkeksi peiliin. Aina kaikki ei ole niinkuin kuvittelee. Joskus tosiaan on niin että roolit ovat yhtäläiset, sitä ei vaan halua nähdä. Esimerkiksi ylimielisyys on kiusaamista. Oletko itse ollut ylimielinen ja nostanut itsesi jalustalle tämän erimielisyyden jälkeen?

Vierailija
12/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei kokenut, että sinä kiusaat. Olet voinut hyvinkin ilmaista negatiivisuutesi häntä kohtaan näissä väittämissäsi kiusaustilanteissa. Katsopa hetkeksi peiliin. Aina kaikki ei ole niinkuin kuvittelee. Joskus tosiaan on niin että roolit ovat yhtäläiset, sitä ei vaan halua nähdä. Esimerkiksi ylimielisyys on kiusaamista. Oletko itse ollut ylimielinen ja nostanut itsesi jalustalle tämän erimielisyyden jälkeen?

Vierailija
13/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omalla työpaikallani sattui pari tapausta. Toisessa mua syytti työpaikkakiusaamisesta itseäni 10v vanhempi mieskollega ( joka oli mm. näyttänyt minulle keskisormea ja haistattanut vitut), kun en enää niin jaksanut olla hänen kanssaan tekemisissä. Luulin kuitenkin, että olin oikeasti tehnyt jotain, kunnes sama tyyppi teki saman tempun yhdelle toiselle työpaikallamme, ja tajusin, että vika olikin ihan toisessa päässä.

ja hyvä ystäväni, joka levitteli läpi työpaikan tarinoita siitä, kuinka kolme uutta työntekijää ( hänen tiiminsä) kiusasi häntä. Käytännössä koko työpaikka kääntyi näitä kolmea vastaan, kunnes toinen hyvä ystäväni siirtyi tiimiin, ja näki sisältä päin, kuinka asiat oikeasti olivat. Ei tuota ystävääni todellakaan kiusattu, hän vain käänsi ihan joka asian oman mielensä mukaan, tulkitsi toisia täysin mielivaltaisesti jne. Eli käytännössä hän itse oli pahimman luokan työpaikkakiusaaja mustamaalatessaan muita aivan törkeästi.

Nykyään en tee enää mitään johtopäätöksiä mistään ennen kuin olen täysin omin silmin nähnyt varmasti mistä on kysymys.

Vierailija
14/14 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO SULLA JOKU ONGELMA MUN KANSSA? ONKO MIES JÄTTÄNYT JA PETTÄNYT VAI MISTÄ ON KYSE?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi