Voi hitsi! Hormonikierukan laitto julkisella...
Soittelin tuossa juuri terveyskeskukseen hormonikierukan laitosta. Se kuulemma on omalääkärin homma, joka mun tapauksessani sattuu olemaan kolmekymppinen nuorimies. En kyllä muutenkaan haluaisi mennä ketarat levällään yleislääkärin sörkittäväksi, ja yleislääkäri+mies+nuori alkaa olla jo liian rankka yhtälö.
Lisäksi pelkään jo ennestään tuota asentamisen aiheuttamaa kipua.
Pitäisikö suosiolla varata aika yksityiseltä lääkäriasemalta? Paljonkohan tulisi kalliimmaksi?
Kommentit (7)
Ei voi yleistää julkinen / yksityinen, huono / hyvä.
Onpa kumma, jos joku ei halua mennä julkiselle, jos sinne helpohkosti pääsee. Asun keskikokoisessa kaupungissa Etelä-Suomessa ja täällä julkiselle on tosi vaikea päästä, vaikka olisi juuri synnyttänyt. Käytännössä pitää odottaa se 3 kk, joka on hoitotakuu-aika. Kuulin, että Helsingissä saa kierukankin ilmaiseksi ensikertalainen. Olisitte onnellisia, jos julkinen puoli pelaa kotipaikkakunnallanne!
yleensä mihinkään kiveen kirjoitettu sääntö josta ei voi mitenkään poiketa.
Mulle muuten laittoi kierukan ihan yleislääkäri ja meni tosi hyvin, ei tuntunut missään. Sairaanhoitaja tosin valkkas mulle sellasen lekurin joka on laittanut paljon kierukoita.
Meilläpäin onneksi kierukanlaitto tehdään perhesuunnitteluneuvolan puolella. Ja ihan on gyne laittamassa.
toista lääkäriä. Sanot vaan ettet halua mieslääkäriä. Aika voi sitten tosin mennä pidemmälle.
Noin 250 egeä maksoi kaikkineen. On kelan korvaukset jo poistettu.