Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko kiinstunut tällaisestä työstä (lasten kotihoito)?

Vierailija
08.02.2011 |

Työsopimus viidelle päivälle viikossa, työpäivän mitta 8 tuntia. Todellisuudessa joka viikolle ainakin yksi vapaapäivä viikonloppujen lisäksi (viikonloput aina vapaat). Työpäivä vaihtelisi 3-8 tuntia, keskimääräinen työpäivän mitta noin 5 tuntia.

Palkka olisi kiinteä kuukausipalkka huolimatta siitä, että tunnit harvoin (käytännössä eivät koskaan) täyttyisi.

Hoidettavia lapsia kolme.

Vanhin eskarissa, johon vahemmat lapsen aamuisin kuljettavat. Hoitaja hakisi lapsen joskus työnantajan autolla klo 12 kotiin. Useimmiten vanhemmat hoitavat hakemisen.

Toinen lapsi 4-vuotas rauhallinen poika, joka käy kodin vieressä sijaitsevassa kerhossa 2 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Hoitaja vie ja hakee lapsen.

Nuorin lapsi on 1½-vuotias tyttö, joka nukkuu 3 tunnin päiväunet.

Hoitaja saa ottaa oman lapsen (maksimissaan 2) mukaan työpaikalle aina. Ruoanlaitosta vastaa työnantaja, hoitaja lämmittää annokset lapsille. Hoitaja vyö itse maksutta hoitopaikalla, myös hänen lapsensa.

Omakotitalo, iso piha, eli omallakin pihalla riittää puuhattavaa. Puisto 200 metrin päässä.

Palkkaus olisi 1100 euroa kuukaudessa.

Ajatuksena on se, että hoitajaksi hakeutuisi ihminen, joka haluaa hoitaa itse lapsensa, mutta se ei ole taloudellisesti mahdollista.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä homma olisi tappavan tylsää ja palkka on liian pieni - vaikka viikon tai kuukauden työtunnit ei tulisikaan täyteen, tuo kuitenkin tehokkaasti estää ottamasta mitään muuta työtä täydentämään ansioita normaalin täysäipäisen työn tasolle. Tuossa on kiinni koko ajan.

Jos mä haluaisin hoitaa itse lapseni, hoitaisin itse lapseni, enkä ryhtyisi orjaksi jollekulle muulle. Sorry.

Vierailija
2/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi tehdä sitä taloudellisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei houkuttelisi hoitaa muiden lapsia niin, että ottaisi omat lapset joka päivä mukaan sinne "työpaikalle".

Jos voisi kokonaan tai esim. vuoroviikoin hoitaa omassa kodissaan ja vuoroviikoin työnantajan kodissa, niin sitten voisin harkita.

Ei kukaan lapsi tykkää pidemmän päälle olla päivät muualla kuin omassa kodissaan.

Samoin rahallinen korvaus on liian pieni siihen nähden, miten paljon se sitoo, vaikka työtunteja ei tulisikaan 8 päivässä.

Vierailija
4/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo palkka pimeänä vai ihan sopimuksen puitteissa?

Vierailija
5/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee työtunteja yhteensä 20 viikkoon, eli 80 kuukauteen. Eli tuntipalkaksi jää 13,75.

Mielestäni erittäin ok tuollaisesta hommasta, jossa ei tarvitse siivota tai laittaa ruokaa. Hoitaa vaan lapsia, joista yksi aamupäivät pois ja toinen 2 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan pois.

+ ruokaetu.

Jos vieressä asuisin, niin olisin kiinnostunut.

Vierailija
6/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta voisi vielä keskustella.

T: Ap

Vierailija
7/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuonlaista työtä ennen opiskelemaan pääsyä. Nyt on lapset, ja eittämättä hirvittää kotihoidontuelle jääminen sitten taas kun kuopuksen vanhempainrahakausi päättyy. Silloin voisin hyvinkin olla kiinnostunut vastaavasta.

Vierailija
8/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä,kun omat lapset olivat pieniä - sain siis samalla kotihoidon tuen omista lapsistani ja samalla omat lapset saivat leikkikavereita. Minä voi suositella lämpimästi ,omaan elämäntilanteeseen tämä oli oikea onnenpotku!

Vierailija
9/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän saisin vielä kotihoidontuen,sehän ei katoa mihinkään kun kerta hoidan lapseni itse.

Ja kun ruokakin vielä kuuluisi :)

Mulla vaan jäi mietityttää ap:n jutussa se,että suullisesti ja kirjallisesti sovitaan eriä niin mikä takaa sen,että työantaja pysyy siinä suullisessa sopimuksessa?

Itse olin lapsettomana vastaavassa työssä ja sain palkkaa 960e/kk (jäi siis tämän verran käteen).

Vierailija
10/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyytäisin yhteystietosi ellen olisi raskaana :)

Olen lastenhoitaja ammatiltani ja rahan tarve on kyllä suuri nyt kotihoidontuella. Tuolla maksamallasi palkalla & kotihoidontuellani pääsisin melkein normi ansioilleni. Ja oma lapseni saisi seuraa joka päivä ilman. Kaikinpuolin hyvä diili, mulle ja teille :)

Vierailija
11/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.13

Vierailija
12/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vielä se etu, ettei tarvitsisi jynssätä omaa kotia noiden lasten jäljiltä. (Tämän ei ole tarkoitus kuullostaa tylyltä tms.).

Minä voisin ottaa työn, vaikka tuo "ei ole taloudellisesti mahdollista hoitaa omat lapset" ei koskekaan minua.

Oma tilanne on se, että olen toimistotöissä ja teen jatkuvasti ylipitkiä päiviä/viikkoja. Kodinhoitotyö kuullostaa unelmahommalta nykyiseen menoon verrattuna, varsinkin kun olisin halunnut tehdä lyhennettyä työpäivää.

Vierailija
13/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löydämme hyvän hoitajan, joka voisi työn vasta silloin vastaanottaa.

T: Ap

Vierailija
14/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti mietin sitä kun syksyllä pitäisi laittaa lapsi päiväkotiin kun ei ole taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin hoitamaan. Ammatiltani olen lastenhoitaja ja tällä hetkellä tuo olisi aivan unelmahomma! :)

Vierailija
15/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhakemusta tulemaan jos tosiaan on ensi syksylle teillä hoitaja haussa. :)

t.18

Vierailija
16/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kiinnostunut. olen lastentarhanopettaja ja omat pienet nyt 4v ja 1v. Isommat koulussa.

Vierailija
17/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo palkka on liian vähän 8 tunnin päivästä viitena päivänä viikossa. Koska allekirjoittamalla työsopimuksen sitoutuisin siihen. Tuo palkka olisi ok, jos työaika todella olisi sen noin 5 tuntia neljänä päivä viikossa eli sopimus tehtäisiin sille ajalle.

Vierailija
18/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin omani olisivat 1v2kk ja 2v4kk. Olen lastentarhanopettaja ammatiltani, enkä haluaisi vielä laittaa lapsiani tarhaan (vaikka se onkin monelle hyvä ratkaisu sekin).

Vierailija
19/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, etten asu lähelläkään Vantaata.

Vierailija
20/26 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asuisin siellä päin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi