Olisitko kiinstunut tällaisestä työstä (lasten kotihoito)?
Työsopimus viidelle päivälle viikossa, työpäivän mitta 8 tuntia. Todellisuudessa joka viikolle ainakin yksi vapaapäivä viikonloppujen lisäksi (viikonloput aina vapaat). Työpäivä vaihtelisi 3-8 tuntia, keskimääräinen työpäivän mitta noin 5 tuntia.
Palkka olisi kiinteä kuukausipalkka huolimatta siitä, että tunnit harvoin (käytännössä eivät koskaan) täyttyisi.
Hoidettavia lapsia kolme.
Vanhin eskarissa, johon vahemmat lapsen aamuisin kuljettavat. Hoitaja hakisi lapsen joskus työnantajan autolla klo 12 kotiin. Useimmiten vanhemmat hoitavat hakemisen.
Toinen lapsi 4-vuotas rauhallinen poika, joka käy kodin vieressä sijaitsevassa kerhossa 2 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Hoitaja vie ja hakee lapsen.
Nuorin lapsi on 1½-vuotias tyttö, joka nukkuu 3 tunnin päiväunet.
Hoitaja saa ottaa oman lapsen (maksimissaan 2) mukaan työpaikalle aina. Ruoanlaitosta vastaa työnantaja, hoitaja lämmittää annokset lapsille. Hoitaja vyö itse maksutta hoitopaikalla, myös hänen lapsensa.
Omakotitalo, iso piha, eli omallakin pihalla riittää puuhattavaa. Puisto 200 metrin päässä.
Palkkaus olisi 1100 euroa kuukaudessa.
Ajatuksena on se, että hoitajaksi hakeutuisi ihminen, joka haluaa hoitaa itse lapsensa, mutta se ei ole taloudellisesti mahdollista.
Kommentit (26)
Länsi-Vantaalla ja mieluusti tulisin. Itselläni on yksi mukana kulkeva lapsi (alle kaksivuotias), muut lapset koulussa. Ainoa mikä mietyttää, on verojen jälkeen käteen jäävä summa. Aika vähän jää tuosta 1100e jos kuitenkin kahdeksaan tuntiin venyvät päivät. Vähän riippuisi myös että missä tarkalleen sijaitsee, että kuinka sujuisi sitten pienimmän koululaisen iltapäivät.
Toisaalta kun tuota summaa mietin, niin omanhan hoitaisin kotona ilman tuota rahaa ja tavallaan myös ilman lapsiseuraa kun nuo muut ovat isompia. Tämä on nyt tämmöistä pohdiskelua, mutta siis tulisin riemusta kiljuen jos en olisi jo sopinut meneväni töihin. Ja ap:lle vielä että kyllä se hoitaja voi ne ruoat tehdä sitä vastaan että saa itse syödä ja ruokkia lapsensa.
Sähköpostiosoite, johon tietoja voi laittaa, jotta voin palata asiaan kun hoito on ajankohtainen/kun tiedän asiasta tarkemmin!
hoitajalapsillemme@gmail.com
T: Iloinen ap :)
kuka hoitaa ja miten käy palkan? Mulle tarjottiin tuollaista työtä, mutta sitten paljastui, että pitää siivota, pestä ikkunoita yms. kun lapset päikkäreillä. Kehoitan tekemään tarkan työsopimuksen.
turvaistuimet ja paikat kaikille lapsille, jos esim hoitajalla 2 omaa lasta
ja omat lapset mukana :)
On tää parempi vaihtoehto kuin pph:na oleminen. Puhumattakaan siitä että joutuisin panemaan nuorimmaisenikin hoitoon (1v). Ilman työtulojani meillä ei syötäisi.
muksuja mukaan tuollaiseen...
Jos oma lapsi pieni, niin miten mätsää päiväunet noihin hakemisiin, viemisiin ja epäsäännöllisiin työaikoihin. Jos oma lapsi taas vähän isompi, niin entäs hänen omat kerhonsa, kaverikuvionsa ym.?