Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun antaa lasten vaatteet eteenpäin

Vierailija
08.02.2011 |

kavereille,kehtaisiko sanoa että laita sitten kierrätyslaatikkoon käytettyäsi? yksi myi antamiani kirpparilla ja se jostain syystä ärsytti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tehty niin että annetaan vaatteita lainaan. Eli sitten kun ei enää ole käyttöä niin palautetaan takaisin ne mitä jäljellä on.

Vierailija
2/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa siitä on sinulle, jos kaversisi myy ne käytetyt vaatteet sen jälkeen kun ovat jääneet pieniksi hänenkin lapselleen? Pitäisikö ystäviesi muistaa erikseen jokaisesta lastenvaatteesta mistä ne on saatu tai ostettu ja minkä nyt voi myydä...

Itse ainakin sanoin, että laittaa myyntiin tai antaa eteenpäin kun jäävät pieneksi tai jos on jotain, jota eivät tarvitse. Annoin monta kassillista vaatteita eikä niitä alettu käymään läpi silloin, ihan sama minulle mihin menevät muuten, mutta toivottavasti ei laita roskikseen hyväkuntoisia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon teillä niitä vaatteita oikein on, jossette muista mistä ne on tullut??? Meillä on isot pinot, mutta kyllä ainakin itse muistan mikä on keltäkin saatu...

Vierailija
4/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se sanoo vaan "joo joo niin teen" ja heti kun ne jää pieneksi, tämä laittaa vaatteet huutikseen myyntiin kivana pakettina. ajattelee, että miksi ei muka saisi myydä kun saa niistä rahaa! hänenhän ne on.

Vierailija
5/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eihän sun ole pakko niitä antaa sille kaverille voit viedä suoraan keräyslaatikkoon. Eipähän ainakaan kaveri pääse myymään kirppiksellä.

Vierailija
6/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa pois ilmaiseksi tai myydä jos haluaa.

Jos ei halua että kaveri hyötyy niistä rahallisesti, niin on parempi vaan lainata niitä.

Sitten kun kaveri tuo vaatteet takaisin käytön jälkeen, niin vie ne itse sinne keräyslaatikkoon.

Vierailija
7/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, kirpparilla voit myydä vaatteet itsekin, jos se häiritsee että ystäväsi niistä jonkun euron vielä saa. Nimittäin helpompaahan se on työntää vaatteet kierrätyslaatikkoon, kuin järjestää myyntiin. Usein myös voi olla vaikea muistaa joka vaatteesta, että keneltä se on saatu ja mitä sille pitikään tehdä. Jos ei ole todella tarvetta vaatteille, ja kyse ei ole jostain mieleenpainuvasta erikoisvaatteesta, en ehkä edes haluaisi itse sellaisia kiertäviä vaatteita, joille ei saa aikanaan sitten tehdä mitä parhaaksi näkee.

Vierailija
8/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä pointtiasi miksi ei saisi myydä eteenpäin? Voisithan itsekin laittaa huutonettiin tai alkaa pyytää ystävältäsi hintaa vaatteista. Itse en lahjoita vaatteita, joissa vielä rahan arvoa.

Vierailija
9/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit. Tai sitten voit pyytää ne paremmat vaatteet takaisin. Näin äitini teki jo minun vaatteideni kanssa, eli antoi vaatteitani pois, mutta sanoin jo antaessaan, että haluaa tietyt vaatteet (juhlamekot tms.) takaisin, eli ne mitkä äitini halusi muutenkin säilyttää.

Tämä on toiminut meillä, eli sain vaatteita tutuiltani, minulta ne menivät serkulleni ja sieltä toiselle serkulleni. Halutut vaatteet palautuivat alkuperäisilel omistajilleen takaisin, noin 7 vuoden kuluttua. Mutta näin oli toivottukin!

Vierailija
10/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilumpaa kuin myyminen.

ap

Vierailija
11/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös kaveri joka toi meille yhteen aikaan poikansa pieneksi jääneitä vaatteita ja sanoi että anna sitten jollekkin eteenpäin jos niistä on jotain jäljellä.

No meillä on neljä lasta ja vatteita on tullut sieltä täältä, en todellakaan muista että mikä mistäkin on tullut.

No kerran olin sitten hinnoittelemassa vaatteita kirppikselle ja tämä ystäväni sattui olemaan meillä silloin, niin hän oli erittäin kiukkuinen siitä että olin hinnoitellut heiltä tulleita vaatteita myyntiin, enkä ollutkaan antanut niitä eteenpäin?!?!

Sanoin hänelle että en muista mikä mistäkin on tullut, mutta jos näkee jotain "omaansa" niin ottaa rauhassa pois ja antaa kenelle tahtoo.

Hän nappasi kasasta muutaman vaatteen ja tyrkkäs ne mulle että anna noi jollekkin?!?!

Olin vähän että hä? Sanoin sitten vaan että anteeksi nyt mutta minä olen viemässä tavaroita kirppikselle, eli voin tipauttaa ne matkalla vaikka keräyslaatikkoon tmv. mutta hän intti vaan että mun täytyy antaa ne jollekin tutun lapselle...

Tuumasin vaan että meillä ei ole ketään jolle ne kelpais, että ottaa sitten itse ne mukaansa.

Tämäpä ei kelvannu ko. kaverilleni vaan laittoi sitten ne kiltistä sinne mun kirppisläjään, sanoi kyllä sitten että hän haluaa puolet voitosta :D

No loppujen lopuksi vaatteita ei ostanut kukaan ja veinkin ne kassissa ystävälleni kirppispöydän loputtua ja sanoin etten halua heiltä enää mitään "lahjoituksia"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi