Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastuminen hoitolapsen vanhempaan

Vierailija
07.02.2011 |

Tilanne on nyt se, että olen mennyt kerta kaikkiaan ihstumaan hoitolapseni isään. Kyseinen mies on minua melkein 20 vuotta vanhempi yksinhuoltaja, enkä saa häntä mielestäni. Mitäs sanotte? Ihastumista ei kai kukaan voi kieltää, mutta onko ammattieettisesti väärin lähestyä kyseistä miestä muissa kuin hänen lapseensa liittyvissä asioissa? Miten minä häntä siinä tapauksessa lähestyisin? Olen melko nuori, ujo ja epävarma, joten en tuosta noin vain uskalla mennä heittämään flirttiä kyseiselle miehelle. En ole paljoa jokapäiväisiä tervehtimisiä kummempaa muutenkaan jutellut kyseiselle miehelle. Hänen Facebook-profiilinsa perusteella olen saanut sellaisen käsityksen, että hän kuitenkin etsii seuraa, tai vaikkei aktiivisesti etsi, niin ei ainakaan laittaisi pahakseen vaikka sellaista löytäisi. Mikäli teidän mielestänne olisi nyt ammattieettisesti väärin lähestyä kyseistä miestä, niin entä sitten, kun en jonain päivänä ole enää kyseisessä työpaikassa (määräaikainen työsopimus)?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyri samaan paikkaan. "Lainaa" jostain lapsi mukaan (kummilapsi, kaverin...), jos on lasten tapahtuma. Siellä koitat sitten lähestyä isää.

Vierailija
42/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että HÄN voisi tehdä vaikkapa aloitteen. Eipä pääsisi ainakaan ap:ta syyttämään huonosta työpaikkakäyttäytymisestä ;)

Lisää vaan katsekontaktia ja yritä heittää vaan lisää läppää, aiheesta kuin aiheesta. Rynni paikalle kun isä hakee lastaan ja koita tosiaankin vkonloppusuunnitelmia ja koita törmätä myös vapaa-aikana. Ja hymyily ja pitkät katsekontaktit tietenkin!

Hihi, hauskaa miettiä tälläisiä "keinoja", ihan kuin teininä konsaan! :D Mutta rakkaudessahan kaikki keinot on sallittuja eikös vaan :)

Kerrothan ap aina välillä miten sujuu?? (oma elämä tylsää niin rakastan kuulla muiden rakkaustarinoita!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että HÄN voisi tehdä vaikkapa aloitteen. Eipä pääsisi ainakaan ap:ta syyttämään huonosta työpaikkakäyttäytymisestä ;)

Lisää vaan katsekontaktia ja yritä heittää vaan lisää läppää, aiheesta kuin aiheesta. Rynni paikalle kun isä hakee lastaan ja koita tosiaankin vkonloppusuunnitelmia ja koita törmätä myös vapaa-aikana. Ja hymyily ja pitkät katsekontaktit tietenkin!

Hihi, hauskaa miettiä tälläisiä "keinoja", ihan kuin teininä konsaan! :D Mutta rakkaudessahan kaikki keinot on sallittuja eikös vaan :)

Kerrothan ap aina välillä miten sujuu?? (oma elämä tylsää niin rakastan kuulla muiden rakkaustarinoita!)

Tämä onkin varmaan ainoa kanava, jota kautta pääsen purkamaan tätä ihastusta, kun en ole ainakaan vielä viitsinyt oikein muille ulkopuolisille tästä avautua. ;) Tuo sinunkin ehdotuksesi oli muuten hyvä, mutta työsuhde on niin tuore, etten ole oikestaan koskaan jutellut kyseisen miehen kanssa pidempään kuin päivittäiset tervehtimiset. Meidän vanhemmat työntekijät ovat enemmänkin olleet keskusteluyhteydessä tuohon kyseiseen isään, kun tuntevat sen ennestään ja monesti isä hakeekin lapsensa vain, eikä jää juttelemaan kummempia. Olen tosiaankin niin ujo, etten tämän jälkeen uskalla yhtäkkiä mennä ja alkaa jutella niitä näitä, kun aikaisemmatkin keskustelut ovat jääneet vain pariin sanaan. Noh, ehkä pikkuhiljaa voisi tehdä parannusta. Se olisikin aivan parasta, jos sattuisin törmäämään mieheen jossakin paikallisessa baarissa!

Vierailija
44/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et uskalla mennä juttelemaan tai ottaa muutenkaan kontaktia/yhteyttä. Kännissä jos törmäätte, niin päädyt yhden yön panoksi. Saanko kysyä ikääsi?

Vierailija
45/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kornia minun mielestäni..

Vierailija
46/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isa kokee sinut ahdistelijana, saatat menettaa tyopaikkasi tai isa ottaa pois lapsensa hoitopaikasta.

Ala ahdistele. Koeta rauhoittua. Voi hyvinkin alkaa vilkuilla myos ihmetyksesta, etta mika tuota vaivaa - siis jos olet yli-innokas tai tuijottelet hanta.

Onko yhteiskuntaluokallanne eroa, millaisesta taustasta on? Miten koulutettu?

Vierailija
47/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteiskuntaluokallanne eroa, millaisesta taustasta on? Miten koulutettu?

Vierailija
48/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen, eli rauhallisesti. Ei kannata olla liian innokas, mutta yrittää olla läsnä, kun mies tulee hakemaan lasta. Kannattaisi tietysti jutella jotain luontevaa ja asiaankuuluvaa, että miehellä on mahdollisuus tutustua sinuun. Voit myös sivulauseessa tuoda ilmi, ettei sinulla ole lapsia tai muutakaan perhettä. Jos häntä rupeaa kiinnostamaan, varmaan huomaat sen. On helpompi tehdä aloite, jos tietää jo etukäteen toisen olevan kiinnostunut.

Vierailija
49/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisessa harhassa elat, jos kuvittelet, ettei ihmisten taustoilla ole merkitysta yhteensopivuuden kannalta. Tai ammattietiikalla. Omaa parastasi ajattelen. Stalkkaamaan ei kannata ruveta. Varmaan tajuat itsekin miksi.

Vierailija
50/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan olisi sopivan leppoisa tunnelma yrittää vähän pidemmillekin jutuille kuin vaan vaihtaa muutama sananen. Ja siellä helposti "häviätte" massaan, eikä kukaan kiinnitä huomiota juuri teihin. Vihjaat jotenkin olevasi sinkku, räpsyttelet silmiäsi ja hymyilet flirttailevasti.

Vierailija
51/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapana harrastaa yhden yön panoja, kuten joku ehdotti.

Olemme aika samanlaisista yhteiskuntaluokista tai mikä se hieno sana nyt olikaan. Molemmat olemme duunareita.

Vierailija
52/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole fb-kaverini.

Vierailija
53/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole fb-kaverini.

vai onko jollain vielä tässä maailmassa avoin fb-profiili :o

Vierailija
54/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole fb-kaverini.

vai onko jollain vielä tässä maailmassa avoin fb-profiili :o

Vierailija
55/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapana harrastaa yhden yön panoja, kuten joku ehdotti.

Olemme aika samanlaisista yhteiskuntaluokista tai mikä se hieno sana nyt olikaan. Molemmat olemme duunareita.

Enta jos hetken ihan rauhassa seuraat ja jos tulee luontevia tilaisuuksia, tarkistat myos niita omia tunteitasi viela. Jos se on molemminpuolista (mika on taysin mahdollista), asia selviaa jokatapauksessa. Koeta olla oma itsesi ja tehda tyosi normaalisti.

Vierailija
56/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa hoidetaan lapsen asioita ja jatetaan flirttailut muuhun aikaan.

Jos haluat lahestya isaa ennen tyosuhteesi loppua niin laheta viesti (ei pk:n) ja ehdota tapaamista jossain muualla. Ala missaan nimessa ehdota juttuhetkea lapsen asioista tarhassa ja ala siina ehdottelemaan isalle jotain.

Viela parempi olis jos pystyt lahestymaan jossain paikassa missa isa kay. Pienen lapsen yh ei valttamatta kamalasti ehdi olla baareissa, mutta ehka leikkipuisto vkonloppuna tai miehen harrastukseen liittyva meno.

Vierailija
57/60 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos törmäätte molempien vapaa-ajalla, niin silloin ok. Jos hän on sinusta oikeasti kiinnostunut, niin hän osaa tehdä aloitteen. Jos ei, niin tyydy ihailemaan etäämmältä.

Itse olen työssä päiväkodissa ja ei todellakaan tulisi mieleenkään iskeä hoitolapsen isää, vaikka kuinka olisi sinkku ja minä myös.

Saatat miehen hyvin kiusalliseen asemaan, jos käytät "asemaasi" väärin. Hän joutuu kuitenkin myös tulevaisuudessa tuomaan lapsen hoitoon.

heh... tule sinä meille yöksi kutsuja tulee harva se viikko lapsilta... ja meitä hoitajia naurattaa... ei taitaisi perheen äiti oikein innostua minun yökyläilystä, tätä en siis totea lapselle :)

Vierailija
58/60 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mukava mennä töihin :)

Vierailija
59/60 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOITOlasten vanhempia!!! Käsittämätöntä että joku edes ajattelee ko.asiaa...hyi ja yöks. Tosiaan, kunhan työsuhteesi päättyy tai lapsi vaihtaa päiväkotia, sen jälkeen ne iskuyritykset.

Vierailija
60/60 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkaa ainakin valmistautua siihen, että viimeistään työsuhteesi päätyttyä uskallat ottaa mieheen yhteyttä. Koska jos tuo pienessä huppelissa lähestyminen on ainoa keinosi, voi keinot olla vähän vähissä, eikä suhde ala mielestäni kovin hyvin jos toinen osapuoli ei uskalla jutella muuten kuin humalan voimalla.

Siis rohkaistu nainen! Miksi mies ei muka voisi ihastua sinuun? Mitä häviät jos juttelet miehelle ja sanasi menevät sekaisin tai punastut? Et mitään, ehkä pienen palan ylpeyttäsi, mutta älä ota itseäsi niin vakavasti. Todennäköisesti mies tajuaa, että olet ihastunut häneen. Ja eikö se ole juuri tarkoituksesi?

Voithan jutella miehen lapsen kanssa ja kertoilla hänelle jotain mielenkiintoisia, hauskoja tai huumorintajuisia (lapsille sopivia :) juttuja elämästäsi tai jostain ihan arkipäiväisestä asiasta. Hyvällä tuurilla hän kertoo jotain niistä kotonaan... Ja ehkä kuulet häneltä jotain vinkkiä siitä missä he isänsä kanssa esim viikonloppuisin liikkuvat...

Joka tapauksessa rohkaisen sinua hymyilemään aina kun näet miehen, jos ei muuta niin moikkaat lasta ja toivotat mukavaa iltaa/jumppaa/kauppareissua/terveisiä mummolaan. Mitä tahansa jolla saat vähän jäätä rikottua ja ehkä ensi kerralla uskallat sanoa vähän enemmän. Samalla jäät miehen mieleen ja hän voi halutessaan jatkaa juttua, kun olette jo small talkanneet pariin kertaan. Hymyile, ole ystävällinen äläkä välitä jos ujostelet. Se on todennäköisesti miehistä vain söpöä, kunhan et itse ota sitä liian vakavasti tai peitä sitä esittämällä kovanaamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi