Pesenkö kirppiksellä myytävät vaatteet huuhteluaineen kanssa vai ilman? (ov)
Siis ostatko mieluummin pehmeitä vaatteita kirppikseltä lapselle vai ilman huuhteluainetta pestyjä?
Olin aina ajatelut, että pehmeät parempia mutta kaveri sanoi, että hänen mielestään ne tuntuvat likaisilta/käytetyiltä, joten jää ostamatta helpommin?!
Kommentit (16)
käyttäen, koska mun mielessä huuhteluaineella ei tee mitään. Useimmat huuhteluaineet haisevat pahalta ja niiden jäljiltä vaatteet tuntuvat likaisilta, kuten kaverisikin sanoi.
Ihan sama, kunhan ovat pesty hajuttomilla tuotteilla!
tuntuu jotenkin likaisilta. En käytä huuhteluainetta, joten tää on kai joku tottumiskysymys.
Useimmat pesee joka tapauksessa kirpparilta ostetut vaatteet kotonaan, joten ne jotka siitä huuhteluaine-efektistä tykkää, voi sen lisätä kotona. Toisaalta huuhteluaineen haju häiritsee monia ja vaate voi jäädä ostamatta hajun takia. (ei vältttämättä lähde yhdellä pesulla)
Ok, pestään sitten ilman. En vain ymmärrä, kun onhan uudetkin vaatteet ihanan pehmeitä ja kovettuvat vasta pesujen myötä... Mutta ehkä tuo on varmempi tapa. :)
Ap.
Ok, pestään sitten ilman. En vain ymmärrä, kun onhan uudetkin vaatteet ihanan pehmeitä ja kovettuvat vasta pesujen myötä... Mutta ehkä tuo on varmempi tapa. :)
Ap.
uudet vaatteet ennen käyttöä, kun niissä on kaikkia kemikaaleja joiden en usko olevan ihmiselle ainakaan hyväksi.
Mutta älkää käyttäkö hajusteellista huuhteluainetta. Se tuoksu ei todella lähde yhdellä pesulla pois. Olen pessyt paksumpia vaatteita jopa 5 kertaa, ja aina vaan on tuoksu tuntunut. Nykyään jää helposti ostamatta tällaiset.
kun en kirppisvaatteissa yleensä huomaa kovin voimakasta pesuaineen hajua? Tai en kyllä kirppiksellä nenääni tungekaan vaatteisiin. Ja kotona pesen ne heti.
Onkohan mulla huono hajuaisti, kun en kirppisvaatteissa yleensä huomaa kovin voimakasta pesuaineen hajua? Tai en kyllä kirppiksellä nenääni tungekaan vaatteisiin. Ja kotona pesen ne heti.
Ostan paljon vaatteita (lapsille) kirpparilta ja minulle on ihan sama tuoksuuko vaate, onko se pehmeä, kova vai lötkö. Katson tasan vaatteen väriä, onko reikiä ja printtiä. Muulla ei ole väliä.
Mutta älkää käyttäkö hajusteellista huuhteluainetta. Se tuoksu ei todella lähde yhdellä pesulla pois. Olen pessyt paksumpia vaatteita jopa 5 kertaa, ja aina vaan on tuoksu tuntunut. Nykyään jää helposti ostamatta tällaiset.
Lupasin ostaa tutulta alle 1-vuotiaalle talvihaalarin ja kun sain sen, se haisi tosi voimakkaasti pesujauheelle tai huuhteluaineelle, pesin sen heti pari kertaa hajustamattomalla, mutta tuoksui aina vaan, sitten hölmönä laitoin sen säilöön muiden talvivaatteiden sekaan (ostin haalarin kesällä) ja kun kaivoin talvikamppeet esiin, haisi kaikki pipot ja vaatteet sille samalle kukkaistuoksulle. Ja tuoksuu oikeasti vieläkin, huhhuh.
yleensä miedontuoksuisella pesuaineella ja silitän kaikki vaatteet. Menee kaupaksi kuin häkä.
kun en kirppisvaatteissa yleensä huomaa kovin voimakasta pesuaineen hajua? Tai en kyllä kirppiksellä nenääni tungekaan vaatteisiin. Ja kotona pesen ne heti.
haistelemalla haistella nenä kiinni, kun nenää tulee järkyttävä pesuaineen haju.
Minä komppaan edellisiä hajusteettomalla aineilla pesemisestä. Olen monesti nähnyt kivoja vaatteita kirppiksellä, mutta en ole voinut ostaa, koska on pesty hajusteellisilla aineilla -- ja käyttäen aineita vielä reilusti. Se HAJU tulee nenään jo hyllyn lähellä.
Ja jos jonkun päälläkin on vaate, joka pesty hajusteellisella ja käytetty reilummalti, niin HAJU tulee "päälle". Kiitos vaan sinä nainen, joka istuit eilen edessäni Apassionatassa ja olit laittanut kivan villapuseron, josta tuli aivan järkyttävän voimakas pesuaineen haju.
Ja valitsen oman nenääni hyväntuoksuista huuhteluainetta. Ostaja joka tapauksessa pesee ne vaatteet ennen käyttöönottoa, joten "väärät tuoksut" häipynee siinä yhteydessä.
Alan olla ihan kypsä siihen, että mikään ei saa tuoksua miltään tai maistua miltään tai sisältää mitään ilman että joku saisi asiasta allergiaoireita. Kohta varmaan vaaditaan tuoksuttomat kukat puutarhamyymälöihin!
Ja valitsen oman nenääni hyväntuoksuista huuhteluainetta. Ostaja joka tapauksessa pesee ne vaatteet ennen käyttöönottoa, joten "väärät tuoksut" häipynee siinä yhteydessä.
Alan olla ihan kypsä siihen, että mikään ei saa tuoksua miltään tai maistua miltään tai sisältää mitään ilman että joku saisi asiasta allergiaoireita. Kohta varmaan vaaditaan tuoksuttomat kukat puutarhamyymälöihin!
Mä en ole allerginen, mutta inhoan voimakkaita keinotekoisia hajusteita ja mulle tulee niistä päänsärkyä ja huono olo. Sen sijaan vaikkapa kukkien tai eteeristen öljyjen hajuista (tai niillä hajustetuista tuotteista) ei tule huonoa oloa. Mun on esim. vaikea nukkua semmoisissa lakanoissa, jotka on pesty voimakkaan hajuisilla pesu- ja huuhteluaineilla.
Mun nenään tällaiset voimakkaat hajusteet haisevat yhtä pahalta kuin paska. Sillä erotuksella tietty, että paskanhajusta ei tule päänsärkyä (asun maalla, ja olisin kyllä huomannut jos näin kävisi).
Mä en ole allerginen, mutta inhoan voimakkaita keinotekoisia hajusteita ja mulle tulee niistä päänsärkyä ja huono olo. Sen sijaan vaikkapa kukkien tai eteeristen öljyjen hajuista (tai niillä hajustetuista tuotteista) ei tule huonoa oloa. Mun nenään tällaiset voimakkaat hajusteet haisevat yhtä pahalta kuin paska.
Mutta siitä huolimatta minulla on oikeus käyttää huuhteluainetta jos haluan.
että olen itse menossa myymään lapsen vaatteita kirppikselle.
Ap.