Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen tykkää oluen mausta ja haluaa mieluiten juoda olutta?

Vierailija
07.02.2011 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS: suomalaiset siiderit ovat enimmäkseen kauheita limulitkuja, eikä niillä ole mitään tekemistä aidon siiderin kanssa. Aito siideri on aika haastavaa tavaraa, siinä maistuu hiiva ja omena todella voimakkaasti.

-44v. akateeminen, tavallinen stadilainen nainen-

Kiitos tästä aivan uudesta tiedosta :)

Vierailija
22/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaihtelu virkistää :) JOskus maistuu parhaiten kuiva siideri, joskus tumma belgiolut, kolmannella kerralla kuiva kuohuviini.

Olutsuosikkeja ovat erityisesti lambicit ja trappist-oluet. IPAt taas ei ole minun makuun juuri koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten talven typerin aloitus :)

En mä ainakaan ottanut aloitusta mitenkään loukkaavana, vastasin vain kysymykseen.

Vierailija
24/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoita, jotka ovat maistaneet "aitoa" siideriä... Ja ikäänkuin siitä sitten pitäisi pitää sen enempää kuin muistakaan siidereistä

Kunhan vaan itseäni kuvailin muutoin, kun ap kysyi, MILLAISET ihmiset tykkäävät oluesta. Että TÄLLAINEN minä en ainakaan kauheasti tykkää (ei niin, että se olisi mitenkään yleistettävissä, tosin).

Että sen vaan sanoin, että aito siideri ei ole makeaa ja suomalainen limulitku on minustakin kauheanmakuista.

Vierailija
25/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sen vaan sanoin, että aito siideri ei ole makeaa ja suomalainen limulitku on minustakin kauheanmakuista.

ranskalaiset ja brittiläiset siiderit ovat makeita - ei tietenkään samalla tavalla kuin suomalaiset. Puhutko sä nyt scrumpysta (esim. Old Rosie)?

Vierailija
26/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten osaavat myös arvostaa kunnon olutta, esimerkiksi Guinnesia. Oluttakin kun on niin monenlaista..

Ja näin ihan akateemisissa, nelikymppisissä piireissä.

Vierailija
27/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea saada niellyksi viiniä. Viime sunnuntain Hesarissa esitetty viinikysymys oli kuin minun keksimäni. Monesti olen työkaverien kanssa istunut lipittämässä viiniä ja olen ollut ainoa, joka ei ole saanut kurkusta alas ensimmäistäkään lasillista.

Olut sen sijaan menee alas helpommin. Se ei pistele eikä kuivata kurkkua eikä jää kiinni kitalakeen. Olut on hyvä ruoka- ja janojuoma.

Vierailija
28/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaiset ja brittiläiset siiderit ovat makeita - ei tietenkään samalla tavalla kuin suomalaiset. Puhutko sä nyt scrumpysta (esim. Old Rosie)?

Puhun normandialaisesta siideristä lähinnä. Maun on tultava omenista. Vähäalkoholiset siiderit voivat maistua hieman makeilta, koska omenien oma hedelmäsokeri ei ole käynyt loppuun - mutta toisin kuin suomalaisissa siidereissä, ei niihin lisätä sokeria lainkaan.

Sama on tietääkseni aidoissa brittisiidereissä, siis vanhaan tapaan tehdyissä.

Vierailija
29/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten osaavat myös arvostaa kunnon olutta, esimerkiksi Guinnesia. Oluttakin kun on niin monenlaista.. Ja näin ihan akateemisissa, nelikymppisissä piireissä.

Kyllä minäkin lasillisen Guinessia juon, mutten seurustelujuomana sen enempää. Mieluummin viiniä.

Vierailija
30/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että porukasta osa kuvittelee, että vaihtoehto on sitten siideri. Ja pelkästään se.

Minä en ainakaan tykkää oluista, juon mieluummin viiniä. Ok, saunassa olut on ok ja joidenkin mausteisten etnoruokien kanssa, mutta muuten tykkään ruuan kanssa ja seurustelujuomana mieluummin viinistä. Se vain maistuu paremmalta, eikä pissitä...

PS: suomalaiset siiderit ovat enimmäkseen kauheita limulitkuja, eikä niillä ole mitään tekemistä aidon siiderin kanssa. Aito siideri on aika haastavaa tavaraa, siinä maistuu hiiva ja omena todella voimakkaasti.

-44v. akateeminen, tavallinen stadilainen nainen-

Että porukka kuvittelee siiderin olevan ainoa vaihtoehto? Ei kai kukaan tuolla näin edes sanonut? Siellähän oli vaan vastaheittona ap:n kysymykseenettä kuka pystyy juomaan jotain makeaa siideriä.

Terveisin aikaisemmin vastannut, joka tilanteen mukaan valitsee mieluiten tilanteeseen sopivan juoman, vaikkapa konjakin tai täyteläisen punkun, mutta ei keksi yhtään tilannetta jossa voisi juoda päärynäsiideriä.

Vierailija
31/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotias, koulutettu, kahden lapsen äiti ja ydinperheessä asuva. Mieluiten valitsen alkoholijuomaksi oluen. Aiemmin join mielummin viinejä, mutta en vaan enää oikein tykkää. Kuoharia mieluiten sitten, jos pakko valita.

Vierailija
32/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että porukasta osa kuvittelee, että vaihtoehto on sitten siideri. Ja pelkästään se. Minä en ainakaan tykkää oluista, juon mieluummin viiniä. Ok, saunassa olut on ok ja joidenkin mausteisten etnoruokien kanssa, mutta muuten tykkään ruuan kanssa ja seurustelujuomana mieluummin viinistä. Se vain maistuu paremmalta, eikä pissitä... PS: suomalaiset siiderit ovat enimmäkseen kauheita limulitkuja, eikä niillä ole mitään tekemistä aidon siiderin kanssa. Aito siideri on aika haastavaa tavaraa, siinä maistuu hiiva ja omena todella voimakkaasti. -44v. akateeminen, tavallinen stadilainen nainen-

Että porukka kuvittelee siiderin olevan ainoa vaihtoehto? Ei kai kukaan tuolla näin edes sanonut? Siellähän oli vaan vastaheittona ap:n kysymykseenettä kuka pystyy juomaan jotain makeaa siideriä. Terveisin aikaisemmin vastannut, joka tilanteen mukaan valitsee mieluiten tilanteeseen sopivan juoman, vaikkapa konjakin tai täyteläisen punkun, mutta ei keksi yhtään tilannetta jossa voisi juoda päärynäsiideriä.

olutta vain siideriin.

Vierailija
33/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita pullo-oluita voi ostella, mutteivät ne vaan maistu niin hyvältä kuin kunnon hanaolut.

että vertaat hanaolutta ja pullo-olutta vastakkain, aivan kuin kaikkia oluita olisi edes saatavana hanaoluina. Korkeintaan samasta oluesta voit verrata keskenään pullo- ja hanaversiota, mutta muuten kommenttisi on lähinnä tyhmä.

Vierailija
34/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita pullo-oluita voi ostella, mutteivät ne vaan maistu niin hyvältä kuin kunnon hanaolut.

että vertaat hanaolutta ja pullo-olutta vastakkain, aivan kuin kaikkia oluita olisi edes saatavana hanaoluina. Korkeintaan samasta oluesta voit verrata keskenään pullo- ja hanaversiota, mutta muuten kommenttisi on lähinnä tyhmä.

mulla nyt vain on semmoinen kokemus, että hanaoluet maistuu paremmalta, kuten on semmoinenkin kokemus, että lähempää tuodut oluet ovat parempia kuin kaukaa tulleet. Matka verottaa makua.

Onhan ne makuasiat hirmu tyhmiä joo.

Vierailija
35/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osalla oluista (ainakin niillä joissa hiivat pullossa mukana) myös pullon koko vaikuttaa makuun, esim. 0,33 pullossa ollut maistuu eriltä kuin 0,75 pullossa ollut.

Vierailija
36/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutsuosikkeja ovat erityisesti lambicit ja trappist-oluet. IPAt taas ei ole minun makuun juuri koskaan.

on hyvin samanlainen olutmaku kuin itselläni. Ylipäätään monet belgialaiset oluet ovat makuuni, mutta pääosin tulee lambiceja ja trappisteja sen maan tarjonnasta maistettua.

Vierailija
37/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coronasta ja Sam Adamssin kausioluista. Pidän myös kuivista siidereistä ja viineistä. Sen sijaan en pidä esimerkiksi Karjalasta, enkä imelistä siidereistä.

Vierailija
38/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

27-vuotias, yhden lapsen naimisissa oleva duunariäiti.

Rakastan olutta. Mutta en pysty juomaan hanaoluita, lähes joka puolella hanaolut on maistunut sellaiselta 'hapottomalta' tavaralta, yäk.

Tykkään ihan Lapin Kullasta, Karjalasta, Karhun Korpisavu-oluesta, ja sit yks hyvä on tämmönen ku A.Le Coq (vai mitenköhän kirjoitetaan), on kai virolainen..? Että tämmöstä junttiutta. :D

Jos kuppilassa otan olutta, sitä ei missään nimessä saa kaataa lasiin, se on mun mielestä silloin pilalla. Kaikkein mieluiten juon sen pullosta, joko tosi kylmänä tai sitten huoneenlämpöisenä, ei mitään siltä väliltä.

Vierailija
39/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmänä saunan jälkeen.. uuuh

Vierailija
40/46 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt vain on semmoinen kokemus, että hanaoluet maistuu paremmalta, kuten on semmoinenkin kokemus, että lähempää tuodut oluet ovat parempia kuin kaukaa tulleet. Matka verottaa makua.

Onhan ne makuasiat hirmu tyhmiä joo.

en moiti sun makuasioitasi yhtään, mutta sä et vaan kertakaikkaan voi verrata esim. hanasta laskettua Guinnessia ja vaikka pullosta kaadettua Cantillonin lambicia, kun ne on ihan erilaisia oluita.