"kuvittele työ jota rakastat niin että tekisit sitä vaikka ilmaiseksi
sitten etsi joku joka maksaa sinulle sen työn tekemisestä."
en tiedä kuka näin sanoi, mutta pitänee paikkaansa. kaikkea työstä saatavaa ei voi mitata rahassa! olen onnekas kun olen löytänyt itselleni sopivan ammatin ja työpaikan.
tällainen ajatus tuli, kun luin tuota "laskin ettei minun kannata mennä töihin kun saan saman rahan soskusta".
Kommentit (33)
joten vaikkapa systeemisuunnittelijan tai ihan vaan tietokoneasentajan työtä tekisin (olen tehnytkin) "ilmaiseksi". Pidänkin itseäni äärettömän onnekkaana, kun saan palkkaa sellaisesta, mitä mitä teen vapaa-ajalla muutenkin :)
en ole taiteilija kuitenkaan
tekisin tätä ilmaiseksi jos mulla olisi joku muu keino elättää itseni. Valitettavasti ei ole, joten joudun toivomaan, että palkkaa maksetaan jatkossakin.
Mitään työtä en tekisi ilmaiseksi/huonolla palkalla.
mutta en valitettavasti ole siinä niin taitava että kukaan maksaisi siitä
niin haluaisin opiskella lakia ja valmistumisen jälkeen työskennellä lasten hyväksi joko Suomessa tai ulkomailla. Mutta olenpa sitten tavallinen konttorirotta tässä tavallisessa elämässä, missä tarvotsen palkan elämiseen ;)
eli jos et ole intohimoinen hevosharrastaja, niin se ei varmaankaan ole se työ jota rajastat ja tekisit sen vuoksi ilmaiseksi? itsesi takia kannattaisi ehkä miettiä jokin sellainen mitä todella _rakastat_ etkä "vain" harrasta.
ja olen hoitanutkin. En "vain" harrasta vaan kyllä se on elämäntapa ja itsessään palkitsevaa. Olen jopa valmis laittamaan omia rahojani kankkulan kaivoon ostamalla hevosen ja maksamalla sen ylläpitoa ja olemaan iltamyöhään rättiväsyneenä ja nälkäisenä tallilla, ihan vaan sen takia että haluan sitä tehdä. Sen sijaan hevosenhoitajan työ, siis se työ mistä maksetaan palkkaa, ei ole läheskään aina niin palkitsevaa, vaan siihen kuuluu paljon raakaa työtä tiukoilla aikatauluilla, ihan niin kuin mihin tahansa suorittavaan työhön. Yleensä ei ole aikaa leperehtiä samalla tavalla pikkutarkasti puuhaillen ja nauttien siitä että hoitaa asian parhaalla mahdollisella tavalla, vaan on kiirekiirekiire, ja joku muu päättää mikä on riittävä työn jälki ja miten asiat tehdään ja millaisilla välineillä jne.
Toki voisin ruveta huippuratsastajaksi tai joksikin muuksi erityisosaajaksi, ja laskuttaa ajastani niin paljon, että kukaan ei tulisi minulle sanomaan miten hevoset pitäisi hoitaa. Mutta kuten sanoin, ei se ole realistinen mahdollisuus, en kertakaikkiaan ole niin hyvä.
Mutta ehkä pointti olikin siinä, että pitää etsiä joku olemassa oleva työ, jonka tekemistä kaikkinensa rakastan ja jonka palkkaustakin rakastan. Eikä lähteä siitä lähtökohdasta, että mitä mieluiten tekisin päivät pitkät, jos siitä saisi rahaa.
Minä viihdyn työssäni, mutta en tekisi sitä ilmaiseksi. Olen ns.kutsumusammatissa ja luulen, että monet eivät pidä ajatuksesta, että hoitaja tekee työtään vain palkan vuoksi?
Muusikko, kuvataiteilija tai joku muu luova ala
työtä josta en saa palkkaa. Saan kyllä muita etuja. Mieheni pitää minua idioottina, mutta itse nautin työstäni ja teen sitä mielelläni. Työ on raskasta, fyysistä työtä, mutta teen sitä omaan tahtiini ja nautin siitä todella paljon.
millä mä sitten maksaisin asumisen ja ruuan?
Mutta syksyllä vähennettiin väkeä ja työttömänä ollaan :(
viikonloppuna luin lehteä, jossa joku noin sanoi. Kuka se oli, nyt häiritsee..
Luin Dekoa, Imagea ja oliviaa. veikkaan, että Oliviassa joku kirkkauden löytänyt, kateutta herättävä henkilö näin pääsi sanomaan.
Itse todella kaipaan tuota. Aiemmin koin työni juuri noin, nyt en enää, ressaa, nyppii ja tuntuu riittämättömältä ja lahjattomalta. Pitäis vissiin keksiä jotain muuta...
Tykkäisin tehdä eläinsuojelutyötä, luonnoneläimet olisivat mulle lähinnä sydäntä,
mutta Suomessa sellaista eläinsuojelutyötä ei juuri tehdä. Jos kettu tai mäyrä vahingoittuu autokolarissa, niin poliisi tulee kyllä lopettamaan sen. Sitä ei hoideta millään lailla, koska hoitoa ei maksa kukaan eikä mikään.
Vaikka valtio omistaa eläimen, se ei maksa eläimen hoitoa.
Paitsi, jos eläin on todella harvinainen.
Merikotka ja valkoselkätikka kyllä hoidetaan, jos ne löydetään tieltä makaamasta.