Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä yhteiskunta pakottaa sossunluukulle!

Vierailija
06.02.2011 |

ÄRSYTTÄÄ, että naapurin työttömät juopot saavat kaikki mahdolliset tuet, mutta jos minä yhden lapsen äitinä haluaisin lähteä opiskelemaan, niin pitäisi lainaa ottaa! Opiskeltuani maksaisin kyllä saamani tuet veroina takaisin tälle yhteiskunnalle!

Tällä hetkellä töissä käydessäni tienaan himpun verran enemmän, kuin jos nostaisin tukia (työnteon olen valinnut lähinnä mielenterveyteni takia). Tilanne muuttuu pian sillä työni muuttuu vuorotyöksi (hoitajana päivätyön etsiskely on melko turhaa). Oman kuntamme vuoropäiväkotiin tulisi päivässä 60 ylimääräistä kilometriä + työmatka 60km. Paikkakunnalla, jossa käyn töissä päiväkoti olisi kivenheiton päässä työpaikastani, mutta kunnallamme ei ole varaa ostaa hoitopaikkaa naapurikunnasta lapselleni. No maksaavatpa sitten kaikki mahdolliset tuet, kun joudun jäämään työttömäksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lähemmäs hoitopaikkaa?

Ja hoitoalalta löytyy kyllä töitä.

Vierailija
2/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hakemuksia olen laitellutkin! Aina tarjotaan maksimissaan 5kk pätkää.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin ei-työllistäneitä opintoja varten 9000€, en pystynyt maksamaan pankille, kela takaajana maksoi, tein kelan kanssa takaisinmaksusuunnitelman, maksan 20€/kk ja sossu huomioi sen menona toimeentulotukea laskettaessa.

Korkoa velastani en maksa tällä hetkellä ollenkaan, eli opintolaina on minulle käytännössä ilmaista rahaa.

Vierailija
4/4 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en työllisty, muttei onneksi tarvitse lainojakaan itse maksaa, koska työkkäri aikoinaan pakotti opiskelemaan tutkinnon ja sossu pakotti ottamaan lainan kesäkuukausien elämistä varten. t. 4