Menkat myöhässä 5 pv, kokoajan kovia menkkakipuja mutta vuotoa ei näy. Mitä tämä on?
Kuukautiset on mulla olleet aina säännölliset, mutta nyt yhtäkkiä ovat 5 pv myöhässä. Oli jo tossa viikko sitten selkeesti sellanen olo että menkat alkaisivat, mutta sitten vuotoa ei ole kuulunutkaan. Olen joutunut ottamaan Buranaa kipuihin, ovat ihan normaaleja menkkakipuja mutta ilman vuotoa!
Mitä ihmettä tämä on? En syö pillereitä, ehkäisynä kondomi, en usko että olen raskaana. Eikai mulla ala nyt 35-vuotiaana jo vaihdevuodet!?!
Kommentit (37)
Itselläni on lähes sama tilanne päällä. Olen siis 24v nainen, jolla viime kuussa vihdoin todettiin endometrioosi. Aiemmin söin Qlaira-pillereitä, jotka viime kuussa vaihdettiin Yasmineen. Aloitin yasminen syönnin heti Qlairan värillisten pillereiden loputtua, eli viime kuussa kuukautiset jäivät välistä hormonien takia. Endon takia pidän pillereissä välipäiviä vain viisi, enkä normaalia seitsämää. Söin nuorempana Yasmineja ja silloin kuukautiset alkoivat heti kolmantena taukopäivänä. Nyt minulla on menossa viides taukopäivä, eikä vuotoa näy eikä kuulu, vaikka vatsa on tappavan kipeä jo neljättä päivää (viime keskiviikkona siis otin viimeisen pillerin liuskasta)
En ole uskaltanut ottaa vielä raskaustestiä, koska rahatilanteemme ei ole erityisen hyvä muuton takia, enkä vielä varmaan kestäisikään tulosta suuntaan, enkä toiseen. Minulla on vakituinen poikaystävä ja vuosipäivä on ensi sunnuntaina. Emme kuitenkaan vielä ole valmiita saamaan lasta, mieheni ainakaan... toisaalta tiedän, etten pystyisi aborttia ottamaan, vaikka olisinkin raskaana.
Onko kommentteja mitä minun tulisi tehdä?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 08:50"]
Itselläni on lähes sama tilanne päällä. Olen siis 24v nainen, jolla viime kuussa vihdoin todettiin endometrioosi. Aiemmin söin Qlaira-pillereitä, jotka viime kuussa vaihdettiin Yasmineen. Aloitin yasminen syönnin heti Qlairan värillisten pillereiden loputtua, eli viime kuussa kuukautiset jäivät välistä hormonien takia. Endon takia pidän pillereissä välipäiviä vain viisi, enkä normaalia seitsämää. Söin nuorempana Yasmineja ja silloin kuukautiset alkoivat heti kolmantena taukopäivänä. Nyt minulla on menossa viides taukopäivä, eikä vuotoa näy eikä kuulu, vaikka vatsa on tappavan kipeä jo neljättä päivää (viime keskiviikkona siis otin viimeisen pillerin liuskasta)
En ole uskaltanut ottaa vielä raskaustestiä, koska rahatilanteemme ei ole erityisen hyvä muuton takia, enkä vielä varmaan kestäisikään tulosta suuntaan, enkä toiseen. Minulla on vakituinen poikaystävä ja vuosipäivä on ensi sunnuntaina. Emme kuitenkaan vielä ole valmiita saamaan lasta, mieheni ainakaan... toisaalta tiedän, etten pystyisi aborttia ottamaan, vaikka olisinkin raskaana.
Onko kommentteja mitä minun tulisi tehdä?
[/quote]
Se raskaustesti.
Todennnäköisesti olet kuitenkin raskaana tai käyt juuri läpi aikaista keskenmenoa.
En vain oikein pysty ymmärtämään miten olisin raskaana, koska saisi olla TODELLA ihmeellinen tuuri. Seksiä harrastamme tällä hetkellä harvemmin, koska kumpikin on väsynyt töiden ja muuton takia, syön pillerini päivittäin säännöllisesti ja lisäksi se endo vähentää mahdollisuuksiani huomattavasti....
Mulla oli syystalvella tuollainen tilanne että menkat oli myöhässä ja ihan selkeitä raskausoireita. Olin ihan paniikissa ja tein ainakin kolme testiä eri päivinä, kaikki näytti negaa. Lopulta alkoi vuoto ja olen vakuuttunut että hyvin varhainen km kyseessä. Helpotus oli suuren suuri. Kondomi on käytössä. Yleensä kun menkat alkaa aina tiputtelulla ennen varsinaista vuotoa ja huolestun heti jos onkin jotain muuta. Hormoneja en halua ja helposti olen raskaaksi tullut, joten siksi aina vähän säikyn. Ikää on 36.
Vanha ketju mutta nostan. Menkat myöhässä 10 päivää, selkä- ja vatsakipuja.
Otettiin virtsakoe, raskaustesti, tulehdusarvot ja verenkuva. Kaikki ok. Mistä voi olla kyse?
Ööö...osaiskohan lääkäri kertoa paremmin?
Mulla samanlainen tilanne ku 32.. paitsi että raskaus mahdollinen.. joskin epäilen. Kierto aina tasan 30 päivää ja nyt jo viidettä päivää myöhässä. Ja testit negatiivisia... ikää 21 :/
Hmm.. hormonit voi heittää ilman että on välttämättä mistään ihmeellisestä lopulta kyse. Itselläni kylläkin hormonitoiminnassa häikkää ja kierrot ylipitkiä... menkkakivut alkaa aina jo väh. viikkoa ennen vuotoa ja on v-mäistä mutta siihen on tässä jo tottunut. Stressi voi aivan hyvin häiritä kuukautiskiertoa, tai yhtäkkiä alkanut runsas liikunnan harrastaminen.
Nostan!
Juuri nyt paniikki. Menkat myöhässä 6 pv. Yli viikon ollut alavatsa kipeä, alaselkää jomottaa, jotain hormonaalisia finnejä oli ja meni. Menkkoja ei kuulu eikä näy.
Nostan myös! Samanlainen tilanne... Ovulaation tunsin kipuiluna, mutta nyt kuitenkaan kuukautiset ei ala. Ikää jo 34 ja pelottaa että onko siellä kuitenkin joku syöpä tms...
Hei siis mulla on aika sama juttu oon 15 v ja menkat on viikon myöhässä. Kipuja on paljon ja valkovuotoa tulee ihan hirveesti ja sw haisee... Ikinä en oo seksiä harrastanut. Mitä tää on?
Itte oon 15-v ja ihan hirveessä paniikissa, kun menkat ei alkanut vaikken ollut yhdynnässäkään. Luin kamalia juttuja mitkä viittaisivat sairauksiin ja stressasin siitä niin pahasti, että tuli oikein pahoinvointia. Noh kerroin äitille tästä ja heti 2h päästä kuukautiset alkoivat. Joten jos sulla on kuukautiset myöhässä niin älä panikoi. Jos taas raskauteen on mahdollisuus osta testi, muuten voi ihan rauhassa elellä. Kumminkin jos kuukautiset ei ala 2kk jälkeen kannattaa varata lääkärille aika.
ei kummassakaan raskaudessa ollut tällaista.
Täytyy kai ostaa se testi. Ihan katastrofihan se kyllä ois, lapset just saatu kouluikään.:/
ap