Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ystäväsi on asunut vuoden-pari ulkomailla, oletko kiinnostunut kuulemaan

Vierailija
05.02.2011 |

millä tavalla elämä oli tuossa maassa paremmin kuin Suomessa? Montako tuntia/päivää jaksat kuunnella ennenkuin huomauttaisit asiasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat kuitenkin pääsevät kokemaan muualla asumista ihan oikeasti ja omakohtaiset jutut on kiinnostavia.

Vierailija
2/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa myös tyyli millä kertoo. Jos koko ajan haukkuu Suomea ja kertoo kuinka tämä maa on ihan perseestä ja miten täällä nyt selviää, niin ei tuollaista oikein jaksa kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin me muutettiin, meille pidettiin joku briiffaus kyseisestä maasta jne. Se nainen sanoi aika osuvasti, että "kun palaatte kotiin, niin varautukaa, ettei kukaan jaksa kuunnella tai olla kiinnostunut siitä" :P ei nyt varsin millään pahalla tarkoittanut, mutta joo kuka sitä jaksas kuunnella vuodesta toiseen ja onhan se totta et jotkin ovat jopa kateellisia ja siksi heitä ei kiinnosta kuulla.

Ja Suomi on ihana maa :)

Vierailija
4/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu ulkomailla.

Yhtä läheistä ystävää jaksan kuunnella sillä hänen kommenttinsa maiden eroavaisuuksista perustuvat todellisuuteen eikä mihinkään "Suomi on paska, tää maa rulaa!" kuraan. Hänellä on piristäviä uusia näkökantoja asioihin havainnolliselta pohjalta.

On olemassa näitä "pääsinpäs pois Suomesta, kaikki on niiiin paljon paremmin" ihmisiä. Suvussani heitä löytyy. Eräät sukulaiseni tulivat aina kesäksi Suomeen ja heiltä sai aina kuulla miten paljon edistyksellisempi uusi asuinmaa on mutta etenkin miten Suomessa on kaikki asiat päin peetä. Sellainen herättää vain patriootin minussa. Vaikka itse olen muuttamassa pois kotimaastani, kun se hetki vain koittaa.

Vierailija
5/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus on etta ketaan ei kiinnosta jutut sun elamasta muualla. Valitettavasti nain on. Onneks nykyisin on oma perhe jonka kanssa voi jakaa naita juttuja seka joitakin samassa tilanteessa olevia ystavia.

Monet Suomi-kavereista on joko kateellisia tai ahdistuu kun joku uskaltaa toteuttaa unelmansa eika vaan loputtomiin haaveile.

Vierailija
6/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useita jaksoja muualla kuin Suomessa ja

totuus on etta ketaan ei kiinnosta jutut sun elamasta muualla. Valitettavasti nain on. Onneks nykyisin on oma perhe jonka kanssa voi jakaa naita juttuja seka joitakin samassa tilanteessa olevia ystavia.

Monet Suomi-kavereista on joko kateellisia tai ahdistuu kun joku uskaltaa toteuttaa unelmansa eika vaan loputtomiin haaveile.

Ymmärrän sua. Mulla on kavereita jotka ei edes halua kuulla mun matkoista. Ihan sairasta meininkiä täällä.

t. 5, joka muuttaa pian Irlantiin.

Vierailija
7/7 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kun ovat niin subjektiivisia ja turha väitellä.

Mutta toki mielelläni kuulisin ystäväni arjesta missä ikinä asuu, ja tavallaan sitä kautta uuden maan jutuista.

Kärjistäen: en halua esitelmää Ranskan päivähoitojärjestelmästä, mutta mielelläni kuulen, miten ystäväni on lasten hoidon saanut järjestetyä ja onko siihen tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi