Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten suojaatte sängyn kuukautisten aikana?

Vierailija
04.02.2011 |

Jos siis suojaatte...minulla tämä on todella ongelma. Siteistä tulee aina ohi, ja paitsi alushousut myös lakana+petari veressä..:/ Onko teillä jotain hyviä konsteja..täältä kun tuntuu aina saavan hyviä neuvoja asiaan kuin asiaan! :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 19

Vierailija
22/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon raskaana onneksi:-)

- 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodot loppuvat luultavasti kokonaan! Lisäksi ehkäisyteho on erinomainen.

Vierailija
24/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaita vuotoja voi oikeasti hoitaa. Esim. Ibuprofeenilla. Ei ole normaalia että tarvii vaippoja kuukautisvuotoon. Siinähän anemisoituu ennen pitkää.

Mutta sittenhän pysyy laihana?

Onko mitään tärkeämpää naisen elämässä?

Vierailija
25/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteellä menee ohi, mutta tamponilla ei. Kun tamponin laittaa oikein, se ei tunnu miltään. Lisäksi voi laittaa vielä tietty siteenkin, jos siltä tuntuu.

Vierailija
26/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan kalpeaksi ja heikoksi.

Vierailija
27/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ekaa päivä melko runsaat, sitten melko niukat. mutta kyse ei olekaan tässä ongelmassa siitä runsaudesta, vaan siitä, että vuoto menee OHI. kiitos vinkeistänne...tota pyyhettä olen käyttänyt välillä, siteitä laitain usein kaksi peräkkäin. mitään kierukkaa tms. en halua, haaveena olisi tulla raskaaksi vajaan vuoden päästä.

ap

Vierailija
28/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(munkin, heh heh)

Mulla oli siis ennen sama ongelma, mut hormoonikierukka on aivan loistava - ei enää ollenkaan menkkoja!

Vierailija
29/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin ongelma, että siteestä lorahti aina takaa läpi, siis peppuvakoa pitkin. Sitten keksin taitella wc-paperista sellaisen pötkön ja laitoin pakaroiden väliin. Siis ihan vaan pari arkkia. Siihen loppui lorahtelut :)))

...ja toki yösiteitä käytän ja kahdet resupikkarit päällekäin, että pysyy paikoillaan. Tampooneja käyttelin nuorempana, mutta jotenkin nyt kahden synnytyksen jälkeen alkoivat tuntumaan sen verran epämiellyttäviltä, että piti lopettaa ja nythän kierukan kanssa ei edes suositella tampooneja.

Vierailija
30/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muovitettu lakana oikean lakanan alle, niin ei mene patja pilalle. lakanat nyt on helppo pestä. Mulla on kanssa siteet joskus öisin pettäneet, joten käytän kuukuppia tai tamponia. Kuukuppi ei ole vielä pettänyt.

Vierailija
31/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naama heti paiseilla ja perse turpoo, jos puhutaankin hormooneista:DD

Ja sitten täällästä mietin, että kun mä en osaa laittaa sitä kuukuppia paikoilleen, se falskaa aina vaan ja myös sattuu - ja kun leikkasin sen "tapin" lyhyemmäksi ( mistä sen vedetään pois ),

niin se tappi hiersi niin paljon, etten pystynyt mm. istumaan ollenkaan.

Ja kun yritin vetää sitä kuppia pois, niin sepäs ei niin vaan tullutkan ulos, meinas oikein paniikki iskeä - ja sain vetää lähes kaikin voimin, ennen kuin se muljanntui ulos.

Se oli niin vastenmielistä, etten ole viitsinyt kokeilla uudelleen, mutta siltikin, haluaisin oppia käyttämään sitä, mutten vaan tiedä miten sen kanssa toimitaan?

Neuvoja?

( ps. olen synnyttänyt kaksi kertaa, joten mistään "liian piukkapaikkaisesta" ei kohdallani voi olla kyse:DD )

Vierailija
32/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan 2 siivekkeelllistä sidettä yöksi. Toinen ulottuu pitkälle eteen ja toinen pitkälle taakse. Keskikohdalta menevät hiukan päällekkäin. Sit vaan tukevat "mummarit" jalkaan, niin johan suojaa :)

Vierailija
33/38 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari ekaa yötä käytän niitä, ni ei taatusti sottaa lakanoita.

Vierailija
34/38 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan 2 siivekkeelllistä sidettä yöksi. Toinen ulottuu pitkälle eteen ja toinen pitkälle taakse. Keskikohdalta menevät hiukan päällekkäin. Sit vaan tukevat "mummarit" jalkaan, niin johan suojaa :)

Yöside ja toinen perään, kahdet pikkarit. Pyyhe alle. Vähän väliä heräilen kun lorahtaa, levottomia öitä.

Ja mulla on runsaat kuukautiset. Päivällä tulee side ääriään myöten täyteen parissa tunnissa, tamponeja en osaa käyttää. Näin pari-kolme ensimmäistä päivää.

Vierailija
35/38 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pienen pumpulipallon, joka pysäyttää tehokkaasti vakoa pitkin valuvan vuodon. Mullakin siis oli joskus vuosia sitten ongelmana se, että veri valui persvakoa pitkin ja saattoi sotkea lakanat. Kaverini vinkkasi tuosta pumpulikonstista, ja se tosiaan toimii :) Yöside + pumpulia peppuvakoon on siis minun konstini. Ja mullakin on runsaat kuukautiset.

Vierailija
36/38 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka. Jos jotain tarvitaan suojaksi, niin tamponi, en ole käyttänyt siteitä varmaan 20 vuoteen.

Vierailija
37/38 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans. Eli yöside taakse sillai että siivekkeet tulle levikkeeksi pikkareihin, ei siis siihen haaran kohtaan kuten päivällä. Ja eteen toinen tavallinen side. Kylässä käytän ehkä pyyhettä alla, kotona luotan tuplasiteesen!

Vierailija
38/38 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt vauva-aikana tällainen suojalakana käytössä parisängyssä, niin ettei patjaan asti päädy maitoa tai eritteitä

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productI…

Pidän tuon päällä vielä tavallista lakanaa, eli tuota lakanaa ei tarvi pestä kovinkaan usein (suojakalvo kestää vain tietyn määrän pesuja). On paljon mukavampi kuin muovitettu frotee, ei hiosta yhtään.

Toinen vaihtoehto voisi olla vauvansänkyyn ostamani suoja. Se täyttää koko pinnasängyn, mutta on siitä näppärän kokoinen, että saa laitettua myös isompaan sänkyyn poikittain. Siinäkin on tuo kosteuden kulun estävä kerros, silti hengittää. Kosteussulun päällä on erittäin imukykyistä materiaalia, eli lakana ei pelkästään ohjaa nestettä sivuun, vaan imee sen itseensä. Tuon pitäisi sopia mm. kuivaksi harjoittelevan lapsen sänkyyn. Tässä vielä linkki tuotteeseen:

http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=1526

Molemmat tuotteet ovat tyyritä, mutta hintansa arvioisia ovat olleet ja kestäneet hyvin käyttöä.