Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?
Voiko kätilö tai lääkäri käyttää tilannetta hyväkseen?
Kommentit (826)
Ei todellakaan tarvitse synnyttää alapää paljaana! Ihanaa lukea teidän valveutuneiden ja uusista synnytyskäytännöistä tietoisten ihmisten kommentteja. Olen kuitenkin kätilönä syvästi loukkaantunut, että kaikkia ammattikuntani jäseniä yleistetään pervoiksi tirkistelijöiksi. Osa meistä toki on hakeutunut alalle vain katsellakseen ja kosketellakseen paljaita pimpsoja, mutta joukossa on myös meitä muita. Itse en suostu edes hoitamaan synnyttäjiä, jotka haluavat toosaansa esitellä, vaan vaadin vähintään noiden synnytyssukkahousujen käyttöä. Olen toki kokeillut silmälappuja ja synnytyspäähinettä, mutta ne eivät poista tietoisuutta paljastelevasta synnyttäjästä. Ette usko kuinka paljon on niitä synnyttäjiä, jotka todellakin haluavat paljastella ja pyytävät kätilöä työntämään sormensa heidän pyhimpäänsä. Ja pitävät sitä jotenkin luonnollisena! Ottakaa naiset selvää asioista ja hankkikaa synnytysburkhanne ennen kuin tulette sairaalaan paljastelemaan tai pyytäkää ainakin joku niistä pervoista kätilöistä hoitamaan synnytystänne!
Minä en ainakaan suostunut kaikkeen mihin kätilö pyysi! Mitä sekin on kun hokivat vain että kolmelle sormelle auki?? Tuommosestahan ihminen menee ihan lukkoon! Ei kukaan halua tietää että oma toosa on ku helsingin messuhalli. Minä ja mieheni harrastetaan seksiä kerran kuukaudessa ja pimeässä koska en halua että ukkokaan näkee alapäätäni, ja toisaalta, kuka mies haluaisikaan mitään vanhan kalkkunan näköistä otusta katsellakaan?
meneminen... Hmm.. mullakin avautuminen jotenkin hidastui, kun kuulin olevani auki yhdeksälle sormelle. Kyllä se aika pahalta kuulosti. Alapää auki kuin jäähalli. Ei mikään ihme, että menee "lukkoon" moisesta.
kuka voikaa olla tymä ja kysyy edes tollasta...ei voi muuta ku nauraa tollaselle asialle =) hahha no kokeile synnyttää sillai et laitat toppahaalarit päälle et muksu tulee lahkeesta pihalle sitte....oleks vähä daiju pää =) hahha ehkä on parasta ettet harkitse lasen saantia
pervo kätilö halusi väkisin antaa peräruiskeen ja sit mukamas ei saanut sitä laitettua neitseelliseen pebaani vaan joutui monta kertaa tökkimään ja pökkimään sitä niin että persreikää jomottaa vieläkin. Että olkaa varovaisia, niille kaikille ei pimpin kopelointi riitä vaan myös b-rappu kiinnostaa.
Jokainen nainen hankkii heti raskaustestiplussan saatuaan synnytyskaavun. Värin ja materiaalin voi vapaasti valita. Ainakin postimyynnistä saa tilattua kivoja malleja, tosin marketeissakin löytyy, mutta värit ovat aika valjuja.
Kaapu ulottuu päästä varpaisiin ja jalkovälissä on lapsiluukku, josta saa lapsen pihalle intimiteettiä loukkaamatta.
Kätilö työskentelee luukun kautta, muttei missään nimessä näe naisen paikkoja.
Olen synnyttänyt kaikki lapseni luukusta, kokemus on ollut joka kerran järisyttävä.
Kaavun hankintakauppaan kuuluu lisäksi pesupalvelu eli sen voi lähettää huollettavaksi heti synnytyksen jälkeen liikkeeseen, josta sen on hankkinut.
Kukaan nainen ei halua paljastaa paikkojaan tuntemattomille kätilöille tai opiskelijoille, joita usein roikkuu mukana.
Kaapu on kehitetty ns. naimalakanan myötä. Jokainenhan on kuullut lakanasta, jossa on reikä miehen vehjettä varten, jotta voi hääyön jälkeen korkata neitsytvaimonsa. Ihokontakti on vastenmielistä, joku pieni eriste kuuluu olla moraalisyistä miehen ja naisen välillä. Avio-onni on taattua.
sinä et ole synnytyksess alasti vaan minulla ainakin oli vaate,kuin yöpaita joka leikattu selästä auki.voi tuntua oudolta että alapäätä tutkitaan ja jalat on levällään mutta siinä tilanteessa TODELLA TOIVOO ETTÄ JOKU KOKO AJAN KATSOO SINNE JA TIETÄÄ MISSÄ MENNNÄÄN!JA VAUVA VOI HYVIN!synnytys on luonnollinen tilanne,huomaat sitten kun menet!minulla oli ihana kätiö ja meillä oli tosi hauskaa!!naurettiin paljon.ota omaa lempimusaa,miel jotain rauhoittavaa mukaan ja eikun tsemppiä!!
vastuuntuntoista ja herttaista, että vastaat tähän aloitukseeni oikeasti. Itseasiassa se oli vain heitto, jolla saatoin hieman kritisoida ketjuja, joissa ihmetellään, että miksi koululaisten ym on riisuunnuttava alusvaatteisilleen kouluterveydenhoitajan tai -lääkärin tarkastuksessa. En ajatellut, että joku ottaisi tämän tosissaan. Toivottavasti et pahastu tai ajatellut minun yrittävän pilkata ketään. Ja muuten olen vähän ihmeissäni, että miten minun aloituksestani, on tullut niin hauska muiden mielestä.
Se, että kuitenkin vastasit tähän kuin aitoon huoleen, saa uskomaan, että ainakin joillain terveydenhuollon henkilöstön edustajalla on kultainen sydän, joka ottaa potilaan/asiakkaan syvimmätkin tunteet aidosti huomioon. Kiitos siitä Sinulle!
ap
Olen pahoillani asian herättämästä vahingoniloisuudesta. Kätilönä voin kertoa, että synnytystilanteessa pyritään aina kuuntelemaan synnyttävää äitiä ja tekemään synnytystilanne mahdollisimman pitkälle äidin toiveita kuunnellen. Synnytys on aina yksityinen, eikä salissa ramppaa vieraita ihmisiä vaan useimmiten lääkärit ja kätilöt pyritään pitämään tuttuina, onhan tilanne henkilökohtainen. Kenelläkään hoitohenkilökunnasta ei ole oikeutta häväistä sinua millään tavalla, ja he noudattavat vaitiolovelvollisuutta ja ammattietiikkaa aivan uin missä tahansa hoitotilanteessa.
Sinun kannattaa puhua näistä asioista oman kätilösi ja terveydenhoitajan kanssa jo etukäteen, niin voitte yhdessä miettiä miten saisit olosi tuntumaan luonnolliselta tilanteessa, jota se todella on.! :) Kätilön työssä on oleellista, että hän kykenee tarkkailemaan lapsen syntymistä tiheästi ja tästä syystä housut on pidettävä poissa, samoin hyvän synnytysasennon ylläpitämiseksi vaatteet olisivat tiellä. Toivottavasti tästä oli sinulle apua ja lähdet rohkein mielin synnytykseen, kun sen aika on! :)
Ei todellakaan tarvitse synnyttää alapää paljaana! Ihanaa lukea teidän valveutuneiden ja uusista synnytyskäytännöistä tietoisten ihmisten kommentteja. Olen kuitenkin kätilönä syvästi loukkaantunut, että kaikkia ammattikuntani jäseniä yleistetään pervoiksi tirkistelijöiksi. Osa meistä toki on hakeutunut alalle vain katsellakseen ja kosketellakseen paljaita pimpsoja, mutta joukossa on myös meitä muita. Itse en suostu edes hoitamaan synnyttäjiä, jotka haluavat toosaansa esitellä, vaan vaadin vähintään noiden synnytyssukkahousujen käyttöä. Olen toki kokeillut silmälappuja ja synnytyspäähinettä, mutta ne eivät poista tietoisuutta paljastelevasta synnyttäjästä. Ette usko kuinka paljon on niitä synnyttäjiä, jotka todellakin haluavat paljastella ja pyytävät kätilöä työntämään sormensa heidän pyhimpäänsä. Ja pitävät sitä jotenkin luonnollisena! Ottakaa naiset selvää asioista ja hankkikaa synnytysburkhanne ennen kuin tulette sairaalaan paljastelemaan tai pyytäkää ainakin joku niistä pervoista kätilöistä hoitamaan synnytystänne!
Minä en ainakaan suostunut kaikkeen mihin kätilö pyysi! Mitä sekin on kun hokivat vain että kolmelle sormelle auki?? Tuommosestahan ihminen menee ihan lukkoon! Ei kukaan halua tietää että oma toosa on ku helsingin messuhalli. Minä ja mieheni harrastetaan seksiä kerran kuukaudessa ja pimeässä koska en halua että ukkokaan näkee alapäätäni, ja toisaalta, kuka mies haluaisikaan mitään vanhan kalkkunan näköistä otusta katsellakaan?
meneminen... Hmm.. mullakin avautuminen jotenkin hidastui, kun kuulin olevani auki yhdeksälle sormelle. Kyllä se aika pahalta kuulosti. Alapää auki kuin jäähalli. Ei mikään ihme, että menee "lukkoon" moisesta.
No siis minusta ihminen menee ihan lukkoon tommosesta! Eikös se ole aika luonnollista kun olettaa että se oma alapää on normaalisti kuin karkkirasia, eli kaksi sormea vain mahtuu! Tai minulla ainakin koska itsehän reenaan alapäätänikin.
Täällähän on mahtavan huumorintajuista porukkaa! Sain aivan mahtavat naurut aivan typerästä provosta.
Hienosti hoidettu :DDDDD
Voiko kätilö tai lääkäri käyttää tilannetta hyväkseen?
eikohän sitten olis parempi olla hankkiutumatta raskaaksi?? alapää pitää olla paljaana jos synnytät normaalisti.
kätilöt ovat suurimmaksi osaksi naisia ja melkeinpä lääkäritkin. voit toivoa että vain naislääkäri tulee synnytkseen.
t: 2lasta synnyttänyt ja kolmatta odottava..
Ylläolevan tekstin kirjoittaja taitaa itsekin olla kätilö!
Niin puolustaa pervoilua pillu -eiku alapää paljaana.
Luin tässä läpi KAIKKI KÄSIINI SAATAVAT SYNNYTYSOPPAAT, EIKÄ YHDESSÄKÄÄN SANOTA, ETTÄ PITÄÄ SYNNYTTÄÄ ALAPÄÄ PALJAANA!
Että älkää uskoko näitä pervoja vaan katsokaa synnytysoppaista mikä on oikein!
Minulla on yksi tutuntuttu kätilö ja laittoi lapselleenkin niin vihjaavan nimen kuin Pinja Pauliina, siis sehän viittaa että Pillu Paljaana!!!! Sitä tässä on selvästi ajateltu, kun on lapselle nimeä annettu!;p
Meillä päin vauvat tulevat haikaran kyydissä!
Mikä ihmeen alapää?
T: Barbie
opiskeli raskausaikanani kätilöksi ja gynekologiksi, hoitui tosi kätevästi kirjekurssilla, töiden ohessa. Nyt olen toista kertaa raskaana ja mieheni opiskelee parhaillaan anestesialääkäriksi, tutkinto valmistuu kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, eli toivottavasti ajoissa. Viimeksi emme tulleet ajatelleeksi sitä, onneksi anestesialääkäriä ei tarvittu! Eihän anestesialääkäri olisi rakkauden simpukkaani nähnyt, mutta mahdollisesti vilauksen pyllyvakoa, jos epiduraali olisi laitettu! Lisäksi meidän taloa on laajennettu niin, että meillä on nyt oma synnytys- ja leikkaussali sekä lapsivuodeosasto.
Tässä raskaudessa on ollut myös tosi ihanaa, että kätilömieheni on voinut tehdä mulle kaikki neuvolalääkärikäynteihin kuuluvat sisätutkimukset, ettei ole sielläkään tarvinut paljastaa pyhintään kenellekään.
Minusta on ihan barbaarista, jos nainen joutuu synnyttämään alapää paljaana vieraiden pervertikkokätilöiden ja -lääkäreiden edessä. Suosittelen lämpimästi, että laitatte miehenne noille kirjekursseille.
mitä MUN kätilö teki synnytyksessä: tunki KOKO KÄTENSÄ sinne!!! :o Mä olin ihan että nyt v***u näpit irti tai tulee nyrkistä.
Tätä toista (RV35) en aio tuon trauman takis synnyttää ollenkaan. Jääköön mun puolesta vatsaan köllimään.
varo vain ettei sulle tule yhtä pervoa porukkaa kuin mulle kävi. ne tykkäs pissa- ja kakkaleikeistä. peräruiskeita laitettiin. yksi tykkäs posliinista ja ajeli kaikki ihqut vaivalla kasvattamani kasvatkin pois. sitten ne tykkäs huumata mut ja laittoi hengittämään jotain ihme kaasua maskista. kun olin niin hämilläni tästä kaikesta huomiosta, en edes muistanut housujani jalassa pitää.
Sää oot varmaan niitä,jotka menee kampaajallekki lakki päässä :D
Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa??? siis aivan NORMAALIA että kätilö tai lääkäri näkee, paremminhan se auttamaan pystyy ku sokeana kuten joku ''fiksu'' on tuolla laittanut! hyvä hel**tti sentää naurettavaa xD en kyllä ees oikeestaan löydä sanoja tän nauru hysteerian keskeltä :D
Pillifarkkujen puntista pujahtaa...
Miten ei olla ajateltu aiemmin. Ehtisikö mies tehdä nuo kurssit, kun nyt ollaan rv 18?
opiskeli raskausaikanani kätilöksi ja gynekologiksi, hoitui tosi kätevästi kirjekurssilla, töiden ohessa. Nyt olen toista kertaa raskaana ja mieheni opiskelee parhaillaan anestesialääkäriksi, tutkinto valmistuu kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, eli toivottavasti ajoissa. Viimeksi emme tulleet ajatelleeksi sitä, onneksi anestesialääkäriä ei tarvittu! Eihän anestesialääkäri olisi rakkauden simpukkaani nähnyt, mutta mahdollisesti vilauksen pyllyvakoa, jos epiduraali olisi laitettu! Lisäksi meidän taloa on laajennettu niin, että meillä on nyt oma synnytys- ja leikkaussali sekä lapsivuodeosasto.
Tässä raskaudessa on ollut myös tosi ihanaa, että kätilömieheni on voinut tehdä mulle kaikki neuvolalääkärikäynteihin kuuluvat sisätutkimukset, ettei ole sielläkään tarvinut paljastaa pyhintään kenellekään.
Minusta on ihan barbaarista, jos nainen joutuu synnyttämään alapää paljaana vieraiden pervertikkokätilöiden ja -lääkäreiden edessä. Suosittelen lämpimästi, että laitatte miehenne noille kirjekursseille.
Miten ei olla ajateltu aiemmin. Ehtisikö mies tehdä nuo kurssit, kun nyt ollaan rv 18?
mutta pelkän kätilökurssin ehtii vielä varmasti! Se on ehkä tärkeämpi, kuin tuo gynekurssi, kun kätilöähän aina tarvitaan synnytyksessä, mutta lääkäriä ei välttämättä.
Ja kotonahan voi synnyttää, jos ei tuollaista talolaajennusta ehdikään tekemään, me nyt vaan halutaan hoitaa tämä seuraava maailmaan ihan viimesen päälle turvallisesti ja kunnolla ilman kaiken maailman pervertikkojen läsnäoloa.
Australiassa on kehitetty dna - muunnoshoito jonka jälkeen äiti voi kasvattaa mahan tilalle semmosen kengurupussin johon vauvan voi pullauttaa hyvissä ajoin kehittymään.
mun mielestä taas oli kiihottavaa, kun niin moni oli kiinostunut mun alapäästä. Pitää varmaan hakeutua terapiaan ja heti...:-)