Uskovat! Selittäkää minulle, että miksi
usein niille "uskonnottomilla" ihmisillä pyyhkii hyvin elämässä ja heillä riittää onnea, kun taas minunlaiseni perus-uskova kohtaa jatkuvasti suuria murheita? Eikö Jumala pidä minusta?
Kommentit (93)
Mies näki eräänä yönä unta. Hän käveli pitkin hiekkarantaa, ja näki hiekassa jalanjälkiä. Nämä jalanjäljet olivat hänen omansa. Vierellä kulki kuitenkin toisetkin jäljet.
Mies kysyikin, kenen jäljet ne olivat ja sai vastauksen: "Ne ovat minun, Jeesuksen." Mies seuraili rantaa ja huomasi, että elämän hyvinä aikoina jäljet kulkivat turvallisesti vierekkäin. Kauhukseen hän huomasi, että pahoina aikoina hiekalle olivat jääneet vain yhdet jäljet.
Mies tivasi: "Miksi elämäni vaikeina aikoina hiekassa on vain yhdet jäljet? Miksi olet hyljännyt minut silloin?" Jeesus vastasi: "Kun hiekassa on kahdet jäljet, olen kulkenut vierelläsi. Kun näet vain yhdet jäljet, silloin olen kantanut sinua."
Jeesus siis kulkee vierellämme koko elämämme, ja nostaa harteilleen kun me apua tarvitsemme.
en tiedä, kuka tämän on alunperin kirjoittanut, mutta tästä on erilaisia versioita.
Mies näki eräänä yönä unta. Hän käveli pitkin hiekkarantaa, ja näki hiekassa jalanjälkiä. Nämä jalanjäljet olivat hänen omansa. Vierellä kulki kuitenkin toisetkin jäljet. Mies kysyikin, kenen jäljet ne olivat ja sai vastauksen: "Ne ovat minun, Jeesuksen." Mies seuraili rantaa ja huomasi, että elämän hyvinä aikoina jäljet kulkivat turvallisesti vierekkäin. Kauhukseen hän huomasi, että pahoina aikoina hiekalle olivat jääneet vain yhdet jäljet. Mies tivasi: "Miksi elämäni vaikeina aikoina hiekassa on vain yhdet jäljet? Miksi olet hyljännyt minut silloin?" Jeesus vastasi: "Kun hiekassa on kahdet jäljet, olen kulkenut vierelläsi. Kun näet vain yhdet jäljet, silloin olen kantanut sinua." Jeesus siis kulkee vierellämme koko elämämme, ja nostaa harteilleen kun me apua tarvitsemme. en tiedä, kuka tämän on alunperin kirjoittanut, mutta tästä on erilaisia versioita.
Mies näki eräänä yönä unta. Hän käveli pitkin hiekkarantaa, ja näki hiekassa jalanjälkiä. Nämä jalanjäljet olivat hänen omansa. Vierellä kulki kuitenkin toisetkin jäljet. Mies kysyikin, kenen jäljet ne olivat ja sai vastauksen: "Ne ovat minun, Jeesuksen." Mies seuraili rantaa ja huomasi, että elämän hyvinä aikoina jäljet kulkivat turvallisesti vierekkäin. Kauhukseen hän huomasi, että pahoina aikoina hiekalle olivat jääneet vain yhdet jäljet. Mies tivasi: "Miksi elämäni vaikeina aikoina hiekassa on vain yhdet jäljet? Miksi olet hyljännyt minut silloin?" Jeesus vastasi: "Kun hiekassa on kahdet jäljet, olen kulkenut vierelläsi. Kun näet vain yhdet jäljet, silloin olen kantanut sinua." Jeesus siis kulkee vierellämme koko elämämme, ja nostaa harteilleen kun me apua tarvitsemme. en tiedä, kuka tämän on alunperin kirjoittanut, mutta tästä on erilaisia versioita.
heikkoina hetkinä. Eli tämäkin on vain tarina eikä mitään muuta.
Raamattu on suurilta osin tarustoa joka on perintöä pakanoilta. Kirkon ja papiston kokoonpano oli ratkaiseva. He eivät olleet pyhimyksiä vaan ihmisiä jotka halusivat valtaa. Tätä uskovaisten on vaikea myöntää. Jos uskovaisilla olisi mahdollista matkustaa aikakoneella vain 3000-vuotta ajassa taaksepäin, seurata historian kulkua, olisi heidän kanssaan helpompi elää tätä päivää.
samaa mieltä kuin 43.
olen itse tavisluterilainen, uskon Jeesukseen ja rukoilen päivittäin, mutta ehkä elämäni on mennyt niin tasaisesti, en ole kokenut tarpeeksi vaikeuksia, joten ei ole tarvinnut oikesti nöyrtyä ja huutaa Jumalaa apuun...
Toisille ihmisille annetaan aivan liikaa kärsimystä, joten onkin vaikea uskoa että kaikki murheet on Jumalan antamia.
en usko että kaikki elämässämme on riippuvaista siitä kuinka hyviä uskovia olemme, ihan älytön väite. elämään ja onnellisuuteen vaikuttaa niin moni asia. murheiden määrä ja vakavuus ei ehkä olese olennainen asia, vaan se, miten selviydymme murheista. siihen vaikuttaa uskonelämän lisäksi usko tulevaan, usko siihen että elämä kantaa. turvallinen lapsuus antaa ihmiselle hyvän suojan elämän kolhuja vastaan, ja varmaan osansa on ihan geeneilläkin..?
Joitakin ne vievät lähemmäs Jumalaa. Ei terve ihminen tarvitse parantajaa.
"Pyhän Hengen pilkka on synti, jossa ihminen on ajautunut pysyvään paatumuksen tilaan, jossa hän ei enää halua osakseen anteeksiantamusta Jumalalta.
Pyhän Hengen pilkan ikuinen kadottavuus johtuu nähtävästi siitä, ettei siihen syyllistynyt henkilö omatuntonsa paatumisen tähden enää milloinkaan kadu syntiä ja pyydä sitä anteeksi. Se on tässä mielessä Jumalan Pyhän Hengen työn tyhjäksi tekemistä kieltäytymällä kuuntelemasta Pyhää Henkeä silloin, kun hän näyttää ihmisen synnin todeksi ja saattaa hänet synnintuntoon (Joh. 16:8-9).
Pyhän Hengen pilkkaan syyllistynyt ihminen on oppinut tuntemaan Jumalan armon, mutta ei tahdo vastaanottaa sitä omalle kohdalleen. Iankaikkinen synti on täten tahdon tila, jolle on ominaista pysyvä vastarinta Jumalaa ja hänen pelastussuunnitelmaansa vastaan.
Pyhän Hengen pilkka on siis tahallinen, täysin tietoinen synti, jota kukaan ei voi tehdä 'vahingossa'. Pelkäätkö sinä tehneesi kuolemansynnin? - Älä suotta pelkää, sillä ihminen, joka on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan, on paaduttanut itsensä niin täysin Jumalaa kohtaan, ettei hän enää tunne minkäänlaista syyllisyyttä asiasta. Pyhän Hengen pilkka on äärimmäisen syvää epäuskoa, johon uskova ihminen ei voi vahingossa syyllistyä".
(tämä on yksi selitys Pyhän Hengen pilkasta joka eräältä kristityltä sivustolta löytyi)
joukkotilaan äärikristityt, kun teillä on yhteinen vihollinen, hirvittävät ateistit ja muut toisinajattelijat, hui kamalaa
toisilla on suurempi taakka kannettavana. Kyllä Jumala rakastaa sinua. En tiedä pitääkö sanonta paikkansa että kenellekään ei anneta enempää kuin hän pystyy kantamaan.
En tiedä pitääkö sanonta paikkansa että kenellekään ei anneta enempää kuin hän pystyy kantamaan.
Kysy vaikka eilen metrolla matkustaneilta.
sairaalaan tai mielisairaalaan, jotta murheiden tulo lakkaa?
mutta ei hylkää!
muistan jostain kuulleeni,että niitä Jumalaa koettelee keitä rakastaa.
muistan jostain kuulleeni,että niitä Jumalaa koettelee keitä rakastaa.
toisilla on suurempi taakka kannettavana. Kyllä Jumala rakastaa sinua. En tiedä pitääkö sanonta paikkansa että kenellekään ei anneta enempää kuin hän pystyy kantamaan.
ihmiselle enemmän kuin hän pystyy kantamaan.
kun puhutaan helvetistä ja taivaasta...niin kuka sinne helvettiin ja kadotukseen joutuu, jos kerran kaikki synnit saa anteeksi joko elämässä tai sitten taivaanporteilla??
mikä on sellainen synti jota ei anteeksi saa ja joutaa suoraan manalaan???
olen tavis uskovainen ja silti tämä kysymys minua mietityttää jatkuvasti!?
kun puhutaan helvetistä ja taivaasta...niin kuka sinne helvettiin ja kadotukseen joutuu, jos kerran kaikki synnit saa anteeksi joko elämässä tai sitten taivaanporteilla?? mikä on sellainen synti jota ei anteeksi saa ja joutaa suoraan manalaan??? olen tavis uskovainen ja silti tämä kysymys minua mietityttää jatkuvasti!?
synnit saa anteeksi jos katuu ja pyytää niitä anteeksi.taivaanportilla on kyllä on turhan myöhäistä pyydellä mitään anteeksi,kyllä se parannus ja anteeksi pyytely pitää tehdä eläessä! Pyhänhengen pilkkaa ei saa anteeksi,näin olen kuullut.
mutta ei hylkää! muistan jostain kuulleeni,että niitä Jumalaa koettelee keitä rakastaa.
tätä metodia :D Aivan liian suuri ristiriitaisuus.
kun puhutaan helvetistä ja taivaasta...niin kuka sinne helvettiin ja kadotukseen joutuu, jos kerran kaikki synnit saa anteeksi joko elämässä tai sitten taivaanporteilla?? mikä on sellainen synti jota ei anteeksi saa ja joutaa suoraan manalaan??? olen tavis uskovainen ja silti tämä kysymys minua mietityttää jatkuvasti!?
synnit saa anteeksi jos katuu ja pyytää niitä anteeksi.taivaanportilla on kyllä on turhan myöhäistä pyydellä mitään anteeksi,kyllä se parannus ja anteeksi pyytely pitää tehdä eläessä! Pyhänhengen pilkkaa ei saa anteeksi,näin olen kuullut.
Ihminen joka ei usko Jumalaan ei myöskään usko, että ongelmat tulevat, koska Jumala haluaa vetää puoleensa.
Kristinuskon Jumala on kuin ihminen itse. Hänestä löytyy kaikki luonteenpirteet mitä ihmisestäkin. Hänestä löytyy kostoa ja uhmaa, jos ihmisellä ei ole uskoa ei hänellä ole toivoakaan. Hän ei anna vaihtoehtoja "ota tai jätä" Kristinuskon Jumalalla on vaatimus ja se on usko. Ihmsen uskoa Jumala tarvitsee itsensä palvomiseen. Jumalaa palvotaan uskolla. Tästä seuraa tietenkin palkinto. Tietääkö Jumala ettei ihminen mitään ilmaiseksi tee?
Hän on ankara ehdoton. Hän on julma ja tapattaa oman poikansa, vaikka hänellä olisi muitakin vaihtoehtoja. Onko tämä rakkaudellinen teko, tappaa vaikka käskyt kieltää tappamasta.
Kriittiseen ajatteluun ei kristityllä ole mahdollisuutta, ainakaan ääneen. Jumala on pitänyt huolen ettei Pyhän Hengen pilkkaa saa anteeksi. Toki Jumalalla on muitakin keinoja. Ihmiset jotka kritisoivat ovat tietenkin saatanasta. Miten helppoa ja yksinkertaista.