Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska on oikea hetki kihlautua ?

Vierailija
04.02.2011 |

Koska suhteessa on oikea hetki mielestäsi ottaa se vakavampi askel ? Kuuluuko antaa suhteen kehittyä useamman vuoden vai voiko sen mielestäsi tehdä jo alle vuoden seukkailun jälkeen? Kuuluuko miehen aina kosia ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen häitä! Siis hääpäivä sovittiin ja se oli kihlaus.

Vierailija
2/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloissa pakosti, koska ole naimisissa.

kukaan ei vaan ole kertonut, että koska olen kihlautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen häitä! Siis hääpäivä sovittiin ja se oli kihlaus.

tosin meillä häät olivat sitten 3kk:n päästä. ja se olin minä (siis nainen) joka ehdotti naimisiinmenoa.

Sitä ennen oltiin seurusteltu noin puolitoista vuotta, asuttu yhdessä vuosi ja meillä oli yksi yhteinen lapsi.

Ei siinä mitään kaavaa ole. Kukin hoitaa kihlauksen miten haluaa. Kuten meillä, ei tarvitse olla sormusta tai polvistua toisen eteen jne. ollakseen "uskottava" kihlaus. Pelkkä hääpäivän sopiminen riittää =)

Vierailija
4/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kihlautunut sinäpäivänä, kun olette häistä sopinut!

Niinkuin meillä!

T.2

Vierailija
5/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetki, kun todettiin, että pitäis mennä naimisiin ennen ulkomaille muuttoa?

vai oliko se hetki, kun varasin ajan maistraatista?

Vierailija
6/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat eivät mielestäni ole mikään "vakavamman seurustelun merkki", jota kannetaan vuosia. Edes tietämättä mennäänkö naimisiin vai ei.

Eli kun pari päättää mennä naimisiin, niin mennään kihloihin.

Vierailija
7/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin 18v. kihloihin 4 vkon tuntemisen jälkeen. Useiden epäonnistuneiden suhteiden jälkeen tämä KOLAHTI ja kun mies tunsi samoin niin miksi jarrutella? Päätettiin että naimisiin mennään ja mentiinkin, 10v. myöhemmin :)

Vierailija
8/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies totes et ei halua menettää mua ja varmisti asian sormuksel, nyt neljän vuoden yhessäolon jälkeen ollaan muuttamassa yhteen ja syksyllä naimisiin :)

Vierailija
9/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat eivät mielestäni ole mikään "vakavamman seurustelun merkki", jota kannetaan vuosia. Edes tietämättä mennäänkö naimisiin vai ei.

Eli kun pari päättää mennä naimisiin, niin mennään kihloihin.

Minusta tuo kihlasormusten vaihto on menettänyt merkitystään kun teinit (tyyliin 15-16 vuotiaat) menevät kihloihin kuukauden tuntemisen/tapailun/seurustelun jälkeen.

Eli en pidä sitä mitenkään sen kummallisempana tai vakavan suhteen merkkinä.

Vierailija
10/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakaan ei olla kihloissa. Yhdessä ollaan oltu kolme vuotta ja lapsi tulossa kesällä. Jonkin verran ollaan juteltu siitä, että pitäisi varmaan sitten kesällä mennä kihloihinkin. Toisaalta minulla ei olis hoppua.

Edellisessä suhteessa menin vuoden yhdessä olon jälkeen kun mies niin halusi..kolme vuotta sen jälkeen erottiin kun mies oli kokoajan halunnut olla muidenkin naisten kanssa. Se siitä sitoutumisesta.

Vierailija
11/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää loppuelämä yhdessä ja aiotaan mennä naimisiin. Tämä varmuus ja päätös voi toisilla syntyä muutaman kuukauden jälkeen, toisilla se syntyy vuosien jälkeen. Itselläni se tapahtui puolivuotta mieheni tapaamisen jälkeen.

Vierailija
12/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on niin, että kun päätetään mennä naimisiin, mennään samalla kihloihin. Tuo yksi, joka ei tiedä milloin on kihlautunut, on kihlautunut silloin, kun siitä naimisiinmenosta on sovittu. Vaikka se olisi tapahtunut vessassa toisen harjatessa hampaita "pitäis kai avioitua ennen ku muutetaan", "joo" = kihlat. Kihloissa ei voi olla, jos ei ole sopinut menevänsä myös naimisiin. Silloin ollaan vain vaihdettu sormukset symbolina sitoutumisesta, mikä ei ole sama asia kuin kihlautuminen.

Vierailija
13/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloissa pakosti, koska ole naimisissa.

kukaan ei vaan ole kertonut, että koska olen kihlautunut.

Siis avioliittolaki 1 luku 1 § 1 mom:

"Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet."

Eli silloin viimeistään kun olette ottaneet yhteyttä pappiin/maistraattiin mennäksenne naimisiin ja sopineet hääpäivästä, olette kihlautuneet.

Vierailija
14/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on niin, että kun päätetään mennä naimisiin, mennään samalla kihloihin. Tuo yksi, joka ei tiedä milloin on kihlautunut, on kihlautunut silloin, kun siitä naimisiinmenosta on sovittu. Vaikka se olisi tapahtunut vessassa toisen harjatessa hampaita "pitäis kai avioitua ennen ku muutetaan", "joo" = kihlat. Kihloissa ei voi olla, jos ei ole sopinut menevänsä myös naimisiin. Silloin ollaan vain vaihdettu sormukset symbolina sitoutumisesta, mikä ei ole sama asia kuin kihlautuminen.

Vierailija
15/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii hääpäivämäärän tiedossaolon?

En itse miellä olevani kihloissa, vaikka miehen kanssa ollaan sovittu menevämme naimisiin "sitten joskus". Eli ehkä enemmän sitten kun tietää konkreettisesti että milloin.

Vierailija
16/16 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus kun on avioliittolupaus, tavallaan esisopimus avioliitosta. Ei siihen sormuksia tarvita. Sormus on pelkkä ulkoinen merkki, ei itse asia.

Kosinta muuten tehdään ennen kihlausta. Turhan usein kuulee valitusta, että hääpäivä sovittu, mutta mies ei ole vieläkään kosinut. (tämä ei siis ap:lle vaan yleistä kummastelua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä